Het einde van een tijdperk is voor mij nabij

75 en 75 Tourer
kerkhoff.gjwm
MG-R Regular
Berichten: 80
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
Woonplaats:

Het einde van een tijdperk is voor mij nabij

Bericht door kerkhoff.gjwm »

Zeer binnenkort neem ik afscheid van mijn fantastische Rover 75 Tourer. Reden is dat ik de auto van mijn pa zeer aantrekkelijk kan overnemen. Dat betreft een Peugeot 5008 Allure van 2012. De Rover wordt ingeruild bij garagebedrijf Ruesink in Rijssen.

De Rover is een zircon grey 2.0 v6 uit 2002 in sterling-uitvoering. Misschien dat een aantal van jullie de auto wel kent. Er staat ruim 121.000 km op de teller. De Rover is verder voorzien van xenon en het Chinese scherm in de middenconsole met als uitbreiding de achteruitrijcamera en digitale tv.

Omdat ik hem niet zelf te koop aanbiedt informeer ik jullie hier over in deze rubriek. Helaas ben ik dit jaar niet in de gelegenheid om naar Waalwijk te komen.

Gelukkig wordt niet alles Frans bij mij, ik blijf nog genieten van mijn MGB.

Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 1147
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Een Peugeot 5008 is natuurlijk heel wat anders dan een Rover 75. Maar desalniettemin veel plezier straks met de nieuwe aanwinst. ;)

Heb de Tourer verleden jaar zien staan in Waalwijk. Mooie uitvoering. Stond er naast met mijn 75. Hopelijk wordt die door een liefhebber overgenomen.. :cool:
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen

kerkhoff.gjwm
MG-R Regular
Berichten: 80
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
Woonplaats:

Bericht door kerkhoff.gjwm »

Ik zou het ook wel heel mooi vinden als de auto bij een liefhebber terecht komt. Zonde als deze Tourer voor de export gaat naar één of ander apeland.

Vanmiddag heb ik er overigens nog de laatste navigatie op gezet, IGO AMIGO PRIMO TeleAtlas (TT) 201312 Europe. Verdwalen is dus (bijna) onmogelijk met deze jongen.

Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 6350
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Jammer, maar veel plezier met je nieuwe aanwinst!!

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII

Pim
MG-R Addict
Berichten: 495
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 6:27 am
Woonplaats: Heiloo

Bericht door Pim »

Buitengewoon jammer; ik heb je auto vorig jaar nog in Waalwijk bewonderd.
En nog met zo'n lage kilometerstand.

Je gaat hem missen :!:

Desalniettemin succes met nieuwe.

Ik heb bijna dezelfde 75 Tourer alleen dan met een diesel; kleur ook Zircon Silver. Ik geniet nog volop van elk ritje in deze niet alledaagse auto.
Huidige kilometerstand 325.000 km.

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 508.000 km 1/11/2019
Rover Streetwise 1.8 CVT - 80.000 km 1/10/2018
Rover 220 Coupé - 233.000 km 01/10/2018

Gebruikersavatar
matthias117
MG-R Freak
Berichten: 767
Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
Woonplaats: waasmunster

Bericht door matthias117 »

hopelijk komt ook deze tourer in een goed nest terecht!
veel plezier met de peug.
seat exeo sport style 2.0 CR-TDI ecomotive
rover 213 SE van den plas

kerkhoff.gjwm
MG-R Regular
Berichten: 80
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
Woonplaats:

Bericht door kerkhoff.gjwm »

De Rover is zonder problemen door de apk gekomen. De Peug is er nog niet, dus ik geniet met elke rit nog van de Rover. De 5008 wordt het overigens niet, de keuze is gevallen op een 508 sw in Allure-uitvoering.

Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 957
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Ach ja.....Ik denk dat je spijt gaat hebben....
Van een icoon naar een gebruiksvoorwerp. Van een V6 naar een vierpitter. Van een "overengineerd" ontwerp naar massaproductie.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option

Pim
MG-R Addict
Berichten: 495
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 6:27 am
Woonplaats: Heiloo

Bericht door Pim »

Hi kerkhoff.gjwm,
Ach ja.....Ik denk dat je spijt gaat hebben....
Van een icoon naar een gebruiksvoorwerp. Van een V6 naar een vierpitter. Van een "overengineerd" ontwerp naar massaproductie.
Dit zijn toch woorden naar mijn hart !

Voor het geld dat erbij moet kun je trouwens nog aardig wat kilometers in de Rover rijden :mrgreen:

Succes gewenst.

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 508.000 km 1/11/2019
Rover Streetwise 1.8 CVT - 80.000 km 1/10/2018
Rover 220 Coupé - 233.000 km 01/10/2018

Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 1147
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

+1 8)

Hoewel het steeds lastiger wordt om je nog een beetje te onderscheiden vandaag de dag. Auto's gaan steeds meer op elkaar lijken.
T 'is ook nog maar de vraag of merken als Alfa en Lancia nog een toekomst hebben. Ook het nieuwe Saab avontuur (NEVS) is vroegtijdig aan een eind gekomen. Jaguar doet het goed. Alleen die zitten in het hogere segment... Misschien over een paar jaar een XE als occasion.?
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen

Peter Sely
MG-R Addict
Berichten: 392
Lid geworden op: wo jul 13, 2011 4:25 pm
Woonplaats: België

Bericht door Peter Sely »

VandenPlas schreef:+1 8)

Hoewel het steeds lastiger wordt om je nog een beetje te onderscheiden vandaag de dag. Auto's gaan steeds meer op elkaar lijken.
T 'is ook nog maar de vraag of merken als Alfa en Lancia nog een toekomst hebben. Ook het nieuwe Saab avontuur (NEVS) is vroegtijdig aan een eind gekomen. Jaguar doet het goed. Alleen die zitten in het hogere segment... Misschien over een paar jaar een XE als occasion.?
Klopt helemaal. Ik vind dat er tegenwoordig eigenlijk geen merken zijn die er nog een beetje uitspringen. Saab, tsja dood (jammer!). Lancia gaat ook weg, AR wel nog maar daar heb ik persoonlijk niks mee. Merken met kleine afzetmarkten als deze zijn jammer genoeg gedoemd om uit te sterven.

Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 957
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Buiten het feit van de emotie moet je maar eens zien hoe een Rover 75 gebouw is. Waarschijnlijk een van de meest "overengineerde" wagens ooit.
Dat is een ontwerp van de jaren 90 en eigenlijk is nog nooit zo een rigide koets gebouwd in een gewone gezinswagen,de plaatsing van de drivetrain op het subframe,de kwaliteit van de afwerking en de roestbestendigheid,...
Puur technisch bekeken vallen de meeste nieuwe auto's onder de noemer wegwerpproduct.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option

Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 957
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

VandenPlas schreef:+1 8)

Hoewel het steeds lastiger wordt om je nog een beetje te onderscheiden vandaag de dag. Auto's gaan steeds meer op elkaar lijken.
T 'is ook nog maar de vraag of merken als Alfa en Lancia nog een toekomst hebben. Ook het nieuwe Saab avontuur (NEVS) is vroegtijdig aan een eind gekomen. Jaguar doet het goed. Alleen die zitten in het hogere segment... Misschien over een paar jaar een XE als occasion.?
Persoonlijk vind ik dat je de laatste Saabs,Alfa's of Lancia's niet met een Rover 75 mag vergelijken. Er is voor mij maar één gelijke,en dat is de Volvo 850 op technisch gebied.
Het feit dat ik 3 Rover 75's heb is niet enkel emotie hoor. Ik geloof dat deze wagens de technische sterkte hebben om modern classics te worden. Net als de 827's....En wanneer die dat zullen zijn zullen alle 156's al opgerot zijn en alle 9-3 al hopeloze technische storingen hebben gehad,...,spijtig maar waar
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option

Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3541
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Ik kan niet anders dan eens zijn met bovenstaande. De 75 is kwaliteit, waar een hoop moderne auto's nog een puntje aan kunnen zuigen. Franse merken voorop....
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - MidNight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - MidNight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)

mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 750
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Bericht door mixtuurorgel »

Alle vooroordelen worden weer op een hoop gegooid
Franse auto's en dan vooral de Renault motoren schijnen tegenwoordig topkwaliteit te zijn in tegenstelling de TFSI motor uit mijn Duitse Audi.
R'75 en ZT hebben een prachtig design maar of ze technisch zo geweldig zijn heb ik mijn twijfels over, een diesel die na 90000 km een versleten koppel heeft een twijfelachtige airbag binnenbekleding die los gaat zitten dynamo na de knoppen enz..maar het blijft een mooie auto.
Mijn Audi rijdt zoals de ZT er uitziet veel koppel en PK's

mgron
MG-R Freak
Berichten: 592
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 9:35 pm
Woonplaats: Surhuisterveen

Bericht door mgron »

ik ben het niet helemaal eens met arjan.
De franse motoren vooral de diesels zijn zeer goed ze worden zelfs aan mercedes geleverd voor de a klasse en b klasse dat zegt al iets.
wij hebben in onze kennissen kring veel mensen met renault of citroen.
er is zelfs een renault modus diesel bij met 420000 op de teller :mrgreen:
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:

Plaats reactie