wie kent deze 75 2.5 V6 LPG G3 (nu op marktplaats)?

75 en 75 Tourer
ronald21

wie kent deze 75 2.5 V6 LPG G3 (nu op marktplaats)?

Bericht door ronald21 »

ben op zoek naar een rover 75 en zag deze

maar maak me zorgen over het koelcircuit gezien de verhalen op internet

zeker met G3 hetgeen voor hogere temp zorgt

bij deze blijkt radiateur en koelvat vervangen te zijn

zitten verder geen onderhoudsboekjes bij

proefrit moet ik nog maken

http://link.marktplaats.nl/1005355443

alvast bedankt en misschien meld ik me later op het forum met deze rover

gr.
Ronald (nu nog volvo rijder)
JB45
MG-R Freak
Berichten: 818
Lid geworden op: wo apr 18, 2012 7:58 pm
Woonplaats: 's Gravenhage

Bericht door JB45 »

Wagen ziet er opzich wel leuk uit.
Wat mij opvalt als je het kenteken controleert bij zomoto.nl (waardebepaling), dan heeft de wagen diverse eigenaren gehad in korte tijd.
Verder kan ik niet vinden bij het rdw dat het een G3 is. Wel LPG, of wordt dat zo niet geregistreerd bij het RDW?

Als de koppakking al eens vervangen is voor de verbeterde versie (waar je haast wel vanuit kan gaan met zo'n kmstand), dan hoef je waarschijnlijk daarover je geen zorgen meer te maken. Maar je weet maar nooit.
Let wel op de laatste Distributieriem wissel. Die pakken voor zo'n v6 flink uit qua prijs. Zou voor mijn R45 v6 destijds zo'n €1500 kosten.

Bedrijfsnaam zorgt bij mij wel kriebelende nekharen, maar dat kan aan mij liggen...
mvg, John
hugos
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Bericht door hugos »

Tja , is moeilijk te zeggen hé. Heeft wel al een mooie km-stand voor de eerste motoren die in de 75 gelegd zijn. Wat betreft LPG: die van mij heeft er ook 255000 km op LPG opzitten en doet het nog steeds zeer goed. Zuinig??? hangt ervan af wat je verwacht. Ik ben helemaal geen doordrukker maar draai er toch makkelijk 13 liter op 100 km door + de benzine (want de eerste kms bolt ie op benzine natuurlijk). Maar ja je krijgt er ook veel voor terug hé. En de prijs van LPG is hier maar een goei 40% van de benzineprijs. De vraagprijs vind ik iets te hoog voor een 15-jarige want je moet sowieso rekening houden met extra kosten.
Succes ermee!
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Mooie auto en hij heeft in ieder geval G3 volgen de RDW.
Alleen als er geen bewijs is voor de vervanging van de distributieriem zou ik hem laten staan.
Of ga eens proefrijden in een 75 diesel die rijden minstens zo lekker en zijn goedkoper in onderhoud.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Petervr
MG-R Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo jun 12, 2013 11:00 pm
Woonplaats:
Locatie: Tilburg

Bericht door Petervr »

Ik heb een half jaar geleden een 2.0 v6 automaat gekocht voor dezelfde prijs. Meteen naar van Noort en voor minder dan 1900 had ik een nieuwe distr riem, alle rollen, bougies, nieuwe demper, voorbanden, nieuwe automaatolie, carterontluchting helemaal schoongemaakt. Schijnt een grote veroorzaker van problemen te zijn... Dus voor onder de 4 mille heb ik een geweldige auto die ooit een vermogen heeft gekost. 4 ruggen teveel voor een 75? Ach, het is maar hoe je het bekijkt. Inmiddels 12000 heerlijke kilometers gereden!

En je moet natuurlijk ook een beetje geluk hebben, zo ook met deze gasbak. Ik zou zeggen, proefrijden, neem een expert mee als je dat zelf niet bent en dan meteen voor groot onderhoud voor, hopelijk, heel veel luxe rijplezier!
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Een Rover 75 2.5 V6 is een heerlijke en betrouwbare auto, maar met exemplaren als deze zou ik toch wat voorzichtig zijn. Geen onderhoudshistorie betekent dat je sowieso de distributieriem wil (laten) vervangen en dat is een kostbare ingreep. Verder lijkt het exemplaar mij ook niet dermate netjes dat je hem daarom zou willen kopen; toen hij een tijdje geleden te koop stond had hij in ieder geval een lelijke deuk rechtsachter (zie foto) en roestte hij al rond de vulopening van de gastank. Bovengemiddeld luxe is hij wel, want het is een demoauto geweest die destijds bij een dealer stond tijdens de introductie van de 75.

Als ik jou was zou ik nog eens goed rondkijken naar het andere aanbod. Er staan genoeg 75's te koop met minder kilometers op de teller en meer historie in het dashboardkastje. De hoofdprijs kosten ze allemaal niet meer en nu een een goed onderhouden auto kopen kan je op termijn een berg geld schelen.

Kijk hier maar eens rond.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Zonder historie blijft dit natuurlijk altijd een risico.

Je kunt contact opnemen met Richard van Noort om tijdens je proefrit even langs te rijden voor een check van deze 75.
www.autobedrijfvannoort.nl
013-5811007

Waarom eigenlijk geen leuke (Streetwise http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=22826) diesel?? ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
ronald21

Bericht door ronald21 »

Bedankt voor de tips

mvg

Ronald
Gebruikersavatar
kilroy
MG-R Addict
Berichten: 363
Lid geworden op: vr jun 03, 2011 5:52 pm
Woonplaats: Den Haag
Locatie: Den Haag

Bericht door kilroy »

Is dit niet 1 van de eerste 75´s in NL??
Rover 75 2.5 liter V6 (34-LB-HP)
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

kilroy schreef:Is dit niet 1 van de eerste 75´s in NL??
Klopt. Afgezien van twee 75's met ZH-JG-** kenteken zijn de 75's met ZJ-NX-** kenteken de eerst geleverde 75's in Nederland.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Auto staat ook op 'autoscoot24'

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=242657975

Prijs is onderhandelbaar. Dus je kunt er nog wat van af 'lullen'... ;)

Misschien valt nog te achterhalen waar die in onderhoud is geweest.
De meeste garages/dealers bewaren de onderhoudsgegevens/verleden online .
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
falco
MG-R Addict
Berichten: 344
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 2:43 pm
Woonplaats: lekie nee tneb ej

Bericht door falco »

ik heb zelf een rover 400 serie op g3 gehad en heeft de 1e keer 80dzkm gereden daarna motor kapot en na motor revisie 13dzkm, ik neem nooit meer lpg in een rover omdat de motoren te zwak zijn.
Mijn mening word gedeeld met 2 klanten van mij die ook een rover op g3 haden. suc6
Falco
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Da's lekker kort door de bocht

Een K-serie kan prima op lpg, kijk maar naar oa de 45 van basjebas met ruim 300.000km op het originele blok.
Ligt natuurlijk ook aan de rijstijl en wie het onderhoud uitvoert ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Er staat bij Damen & Kroes in Boxtel al geruime tijd een Rover 75 1.8 Tourer met 426.000 km op LPG te koop. Ga ervan uit dat het nog het originele blok is..?
Er staan er nog meer op gaspedaal.nl met hoge km-standen. Dus lijkt me geen enkel probleem, als die netjes wordt bereden en op tijd z'n onderhoud.
Wat ook meespeelt is wat voor soort/merk LPG-installatie erin ligt en hoe die is ingebouwd. Kon me nog een aflevering herinneren van Top-Gear. Met één of andere bekende artiest/acteur die te gast was bij JC en vertelde, dat die kort ervoor het motorblok van z'n Rover 75 had opgeblazen op de motorway. Bleek achteraf dat het bedrijf die de LPG-installatie had ingebouwd een aantal cruciale fouten had gemaakt, waardoor de boel uit elkaar klapte . :?
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat was Jimmy Carr. En zelfs na het opblazen kocht hij weer een Rover 75.

Mijn LPG bak rijd overigens ook nog uitstekend bij nu 275Mm, met de originele kop voor zover ik weet. (Ik heb er zelf 70Mm opgezet)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Heb er verscheidene gezien met 3 ton+ op de teller zonder problemen met de kleppen. De verder taaie Honda motoren van oa. De 600 waren wel aanmerkelijk eerder aan een koprevisie toe.
Plaats reactie