Einddemper dubbelwandig?

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Einddemper dubbelwandig?

Bericht door hAz »

Is de einddemper van een '75 dubbelwandig?
Zit een groot gat in, maar bij dichthouden van de uitlaat bouwt zich wel een hoge druk op zonder geblaas uit het gat.
Dan zou het dus ook geen APK afkeurpunt kunnen zijn neem ik aan?

Bij voorbaat dank voor de info :roll:

hAz
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
hugos
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Bericht door hugos »

die is inderdaad dubbelwandig en wordt daarom niet afgekeurd. Enfin bij ons toch niet... ;)
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

Ah, da's dan mooi om te weten! Thanx,

Han
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

M'n garage (MG-Rover specialist) wist me onlangs te vertellen dat de originele einddempers die door MG Rover zijn gebruikt (X-parts) idd dubbelwandig zijn. Er is ook een hoop (goedkoper) after-market spul die enkelwandig zijn. Deze gaan ook minder lang mee. Had ik onlangs zelf ervaren met een Bosal einddemper die het na 4 jaar voor gezien hield. Was ook bijna de helft goedkoper dan de X-parts.
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

De vervangende, zogenaamd originele demper die x-part levert (in ieder geval toen ik nog bij rover werkte) is echt waardeloos. Deze maakt bij een kv6 meer lawaai dan een originele die lek is. De demper is ook een stuk kleiner dan de originele.
De imitatie dempers zijn ook niet echt goedkoop, maar kwalitatief meestal een stuk beter.
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Bij mij had de orginele demper (1.8 K-serie) het ruim 9 jaar uitgehouden. Waarschijnlijk betrekt X-parts die dingen alweer een tijdje van elders..?
Heb er nu een demper van het merk 'Klarius' onder zitten, was rond de 160 EUR. Deze heeft wel een andere bevestiging, met haken in de ophangrubbers. Ben benieuwd hoe lang deze het uithoudt ;)
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

dubbele post :oops:
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
matthias117
MG-R Freak
Berichten: 757
Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
Woonplaats: waasmunster

Bericht door matthias117 »

mijn laatste pot van mijn 75 CDTI is ook helemaal roest
wat in belgië wél een afkeur is, dubbelzijdig of niet :roll:
maar nu was ik dus geneigd om weer naar bosal te gaan (had ik een goeie ervaring mee met mijn 200 IS) maar dit zal ik dus maar beter niet doen? :|
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Kwam een linkje tegen bij 'onze buren' aan de ander kant van de Noordzee. ;)

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=410620

Blijkt dat die dempers van X-Parts (tegenwoordig) gewoon bij Klarius vandaan komen. Onder het MG-Rover stickertje zit gewoon het Klarius logo :| Denk dat het lastig wordt om een exemplaar te vinden die aan de OEM spec's voldoet , zoals die door het toenmalige MG-Rover werd gebruikt. Wellicht dat de Rimmer Brothers nog wat 'new old stock' hebben liggen. :?:
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
matthias117
MG-R Freak
Berichten: 757
Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
Woonplaats: waasmunster

Bericht door matthias117 »

als ik het laat vervangen (net voordat ik naar de keuring ga dus :lol: ) zal ik hem wel gewoon bj de MG rover garage in putte brengen en eens luisteren wat zun te zeggen hebben daarover :mrgreen:
hugos
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Bericht door hugos »

ik rij al zeker 7 jaar met volledig doorgeroeste buitenkant van demper. Nooit een opmerking gehad op keuring...
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

Dicht is dicht.
Btw: klarius heb ik nu onder de coupe zitten, middenstuk/middendemper en einddemper. Past niet goed, hangt er scheef onder en heeft ook een hangbuik.
En de klarius einddemper onder de 45 van broerlief past wel maar klinkt net zo hol als de lekke oude originele...

Hoop dus in de toekomst ander spul te kunnen vinden dat wel goed past en dempt...

Groet H.
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Plaats reactie