dichtst bijzijnde contactgeschakelde 12v+ bij binnenspiegel?

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Callahan

dichtst bijzijnde contactgeschakelde 12v+ bij binnenspiegel?

Bericht door Callahan »

hallo forumbezoekers.

Ik heb een GPS en zo'n Russische ophangcameratje in de directe omgeving van mijn binnenspiegel zitten en nu hangt de bedrading als zwarte spaghetti vanaf de apparatuur vreselijk in het zicht naar beneden. Bovendien is het een foeilelijk gezicht om die adapters in dubbelstekers in het zicht te zien liggen. Dus maar eens gekeken of ik ergens een 12v + draad bij de binnenverlichting kan vinden.
Na de plafondlamp armatuur boven de binnenspiegel te hebben losgemaakt en de steker met vier draden te hebben nagemeten kom ik inderdaad een paarse 12v plus draad tegen. Dit is een constante plus. Een contact-geschakelde plus kom ik daar niet tegen. De vraag is waar kan ik de dichtst bijzijnde draad oppikken met een contact geschakelde 12 v. plus mogelijkheid. Graag naast de locatie ook de kleurcode aangeven. En of ik voor die toepassing op die draad de zekeringswaarde moet aanpassen.

groet....

(Frank) Callahan
Laatst gewijzigd door Callahan op zo jul 07, 2013 1:59 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
matthias117
MG-R Freak
Berichten: 757
Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
Woonplaats: waasmunster

Bericht door matthias117 »

ik zou de stroomwaarde niet verhogen, aangezien 10 ampère al wel wat is voor die dunne draadjes die ze gebruiken in een auto.
ik zou dan een aparte voeding voorzien ofzo, of een andere manier zoeken om je camera te voeden :)
Plaats reactie