zoektocht naar DE perfecte 75
- matthias117
- MG-R Freak
- Berichten: 757
- Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
- Woonplaats: waasmunster
zoektocht naar DE perfecte 75
hallo allemaal,
zoals de titel het al laat vermoeden ben ik op zoek naar de perfecte 75.
momenteel rijd ik in een 214 IS, maar met 30 000 km jaarlijks ben ik toch op zoek naar iets groter, luxer, stiller en vooral een diesel, duidelijk dat ik dan naar een 75 op zoek ga toch?
nu is bij de vereiste voor een nieuwe auto die ik stel wel dat hij cruise controle moet hebben, iets wat erg weinig 75's blijken te hebben
nu was mijn vraag kun je dat een beetje zelf instaleren? en liefst het originele (met die knoppies aan het stuur)?
anders nog wat wachten tot er een mooie zich aanbied
zoals de titel het al laat vermoeden ben ik op zoek naar de perfecte 75.
momenteel rijd ik in een 214 IS, maar met 30 000 km jaarlijks ben ik toch op zoek naar iets groter, luxer, stiller en vooral een diesel, duidelijk dat ik dan naar een 75 op zoek ga toch?
nu is bij de vereiste voor een nieuwe auto die ik stel wel dat hij cruise controle moet hebben, iets wat erg weinig 75's blijken te hebben
nu was mijn vraag kun je dat een beetje zelf instaleren? en liefst het originele (met die knoppies aan het stuur)?
anders nog wat wachten tot er een mooie zich aanbied
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Wachten tot een mooie zich aanbied. En zo zeldzaam is cruise control in een diesel niet hoor.... Ik zou op meer opties letten (schuifgordijn achterin, eventueel lederen bekleding). HighLine navigatie of Symphony radio.
Punten waar je op moet letten / ff moet weten:
- Is eventueel de koppeling al gedaan?
- Let op "zee-ig" rijden en voldoende trekkracht onder de 2000 toeren. Als je daar wat vreemds merkt kan het zijn dat de luchtmassameter stuk is.
- Hoe klinkt de fan?
- Hoe mooi is tie?
- Rijdt ie lekker?
- Kwijl ik al???
Tuurlijk zijn er meer punten te noemen, maar belangrijker is dat het gevoel goed is. Ik weet niet wat je budget is, maar hieronder staan een paar mooie voor niet teveel geld:
Rover 75 Blauw, kan achteraf nog navigatie of andere radio in., verder heel compleet!
Rover 75 Blauw, Heeft de Symphony, cruise control, geen lederen bekleding...
Punten waar je op moet letten / ff moet weten:
- Is eventueel de koppeling al gedaan?
- Let op "zee-ig" rijden en voldoende trekkracht onder de 2000 toeren. Als je daar wat vreemds merkt kan het zijn dat de luchtmassameter stuk is.
- Hoe klinkt de fan?
- Hoe mooi is tie?
- Rijdt ie lekker?
- Kwijl ik al???
Tuurlijk zijn er meer punten te noemen, maar belangrijker is dat het gevoel goed is. Ik weet niet wat je budget is, maar hieronder staan een paar mooie voor niet teveel geld:
Rover 75 Blauw, kan achteraf nog navigatie of andere radio in., verder heel compleet!
Rover 75 Blauw, Heeft de Symphony, cruise control, geen lederen bekleding...
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- matthias117
- MG-R Freak
- Berichten: 757
- Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
- Woonplaats: waasmunster
- matthias117
- MG-R Freak
- Berichten: 757
- Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
- Woonplaats: waasmunster
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Diesel en automaat is inderdaad een zeldzamere combinatie (ik weet wel een BRG Tourer Diesel met automaat leder, cruise, PDC, Climate maar geloof me, die is niet te koop!)
Maar goed, blijf zoeken, en uiteindelijk kom je hem tegen. Voor de prijs zou het moeten lukken.
De volgende opties zijn erg gemakkelijk op te waarderen, dus laat daar je keuze niet van afhangen:
- boordcomputer (andere klok en hendel, en even de km-stand corrigeren)
- CDTI (CDTI uitbreiding heb je voor een paar honderd euro)
- chrome spiegelkapjes (zo er af en op te klikken)
Mochten er wat op je lijstje verschijnen, laat het vooral weten!
Maar goed, blijf zoeken, en uiteindelijk kom je hem tegen. Voor de prijs zou het moeten lukken.
De volgende opties zijn erg gemakkelijk op te waarderen, dus laat daar je keuze niet van afhangen:
- boordcomputer (andere klok en hendel, en even de km-stand corrigeren)
- CDTI (CDTI uitbreiding heb je voor een paar honderd euro)
- chrome spiegelkapjes (zo er af en op te klikken)
Mochten er wat op je lijstje verschijnen, laat het vooral weten!
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Dubbele post...
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- matthias117
- MG-R Freak
- Berichten: 757
- Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
- Woonplaats: waasmunster
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 15&asrc=st
hier ga ik morgen naar kijken
hopelijk is het wat!
hier ga ik morgen naar kijken
hopelijk is het wat!
- matthias117
- MG-R Freak
- Berichten: 757
- Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
- Woonplaats: waasmunster
Zeker een mooie auto!!
En inderdaad die velgen, wat schreeuwlelijk maar het is een particulier dus die apex velgen (die volgens mij standaard onder de 100 jarige uitvoering horen) zal hij nog wel hebben.
Want aan de prijs te zien is het een liefhebber.
En mocht hij die velgen niet hebben kun je dat mooi als onderhandeling gebruiken, gewoon 750 euro minder.
En inderdaad die velgen, wat schreeuwlelijk maar het is een particulier dus die apex velgen (die volgens mij standaard onder de 100 jarige uitvoering horen) zal hij nog wel hebben.
Want aan de prijs te zien is het een liefhebber.
En mocht hij die velgen niet hebben kun je dat mooi als onderhandeling gebruiken, gewoon 750 euro minder.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Dat klopt alleen onder een mk2 staat dat niet. Een mk2 heeft velgen met scherpe lijnen nodig net als de lijnen van de auto.roland schreef:de serpents zijn mooooi (Bij Arjan's 75 staan ze super)
Als je bv. naar mijn zr mk2 kijkt zie je dat die 11 spaaks beter uitkomen dan die straights dit geld ook voor de zs of zt en onder die 75 van mij staan die straights beter dan de 11 spaaks, omdat de mk1 rondere lijnen heeft.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
De velgen op de Rover 75 V8 hierboven zijn geen ''Apex'' velgen maar ''Vortex'' velgen, die een optie waren op de Rover 75 V8 en alleen standaard geleverd werden op de (zeldzame) Rover 75 100th Anniversary.
De ''Premium'' (V8 ) bumper was op een gegeven moment leverbaar als optie op elke 75 MK2 en staat los van de velgen. In België was hij standaard op het ''Longbridge'' actiemodel.
Onder de (trouwens hele mooie) 75 die Matthias op het oog heeft zullen standaard 16'' ''Forked Spoke'' velgen gezeten hebben, behalve als de eerste eigenaar andere velgen besteld heeft.
Forked Spoke (en Premium bumper):
Vortex:
Apex:
De ''Premium'' (V8 ) bumper was op een gegeven moment leverbaar als optie op elke 75 MK2 en staat los van de velgen. In België was hij standaard op het ''Longbridge'' actiemodel.
Onder de (trouwens hele mooie) 75 die Matthias op het oog heeft zullen standaard 16'' ''Forked Spoke'' velgen gezeten hebben, behalve als de eerste eigenaar andere velgen besteld heeft.
Forked Spoke (en Premium bumper):
Vortex:
Apex:
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue