wat een pech!

75 en 75 Tourer
lopster

wat een pech!

Bericht door lopster »

Since 2 febr 2011 ben ik in het bezit van een rover 75 tourer 1.8 turbo.
In het totaal heb ik er 3 week in gereden.
Na ongeveer vijf bezoekjes bij. de garage van de handelaar mijn auto helemaal had verknoeit,Was het een plof en liep de olie uit de uitlaat
Toen is mijn auto naar mijn eigen garagebedrijf gegaan.
die constateerde dat er zoveel fouten zijn gemaakt dat de motor was overleden.
Na veel touwtrekkerij tussen mijn garage en de handelaar(Smink Hoogeveen) werd er een accoord gesloten.
Er werd een motorblok bij Hofstee drachten gekocht.
We werden bedonderd,want er werd niet zoals beloofd (zwart op wit) een 1.8 turbo maar een 1.8 geleverd.
De medewerker wou het blok niet terug en al helemaal niet het geld terug geven.
Toen naar veel zoeken heeft hij een blok in engeland gevonden.
2 week later zat hij in de auto.
Starten maar!!!.................@$%&#$@ WAT EEN HERRIE!!!
Krukaslagers kapot.
OK, krukaslagers uit de eerste motor daar maar in ,want die was nog goed.
NOU! Motor er weer in en starten maar!%*&^%#$%.....Spui er olie uit de turbo! Turbo totaallos!
DE turbo was voor dit hele gedoe naar een turbo specialist in groningen geweest en was als goed bevonden.
DUS NIET.(en dan net doen als of je dom bent)
Ze wouden ons wel een turbo voor een speciale prijs verkopen(800euro)
Dacht het niet!
Nu hebben we in engeland een turbo handelaar gevonden die niewe verkoopt voor 399 pond(460euro).
Daar is nu het wachten op.
Nader bericht volgt. :dodgy:

PS:Onze leen auto (volvo V40)325000km gelopen hebben we reeds 15000 km mee gereden zonder problemen
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

:shock: Wat een verhaal!!

Ik hoop dat je binnenkort toch echt kunt gaan genieten van je 75.

Als je op papier hebt staan dat je een 1.8T gekocht hebt bij Hofstee en ze leveren een non-turbo 1.8 dan zou ik hier toch werk van maken via de bovag of je eigen rechtsbijstandverzekering.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
jantino

Bericht door jantino »

Zodeknetter zeg!

En ik maar denken dat ik pech had, ik heb nog het 'geluk' dat ie van mij nog rolt :-)

Het is mij ook duidelijk dat het niet verstandig is om zomaar een garage uit te zoeken, kennelijk maken ze meer stuk dan heel.
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Dat is echt dikke vette pecht zeg.
Hopenlijk wordt het gauw goed gemaakt.
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
lopster

Bericht door lopster »

jantino schreef:Zodeknetter zeg!

En ik maar denken dat ik pech had, ik heb nog het 'geluk' dat ie van mij nog rolt :-)

Het is mij ook duidelijk dat het niet verstandig is om zomaar een garage uit te zoeken, kennelijk maken ze meer stuk dan heel.
De motor is zo heet geweest dat de vulringen onder de cylinderbussen waren geknapt en in de carter zijn gevallen.
daardoor zijn de bussen gezakt.
Er is toen geen nieuwe koppaking op gekomen zoals beloofd ,maar er is rijkelijk vloeibare paking tussen gesmeerd.
Later bleek bij het demonteren van het blok dat de vulringen door dat bedrijf reeds waren verwijderd.(Ze wisten van het probleem.).
Er is dus geprobeert om de garantieperiode van 3 maand zo te over bruggen. :evil: :evil: :evil:
Dus als je in de buurt van hoogeveen autozaken wilt doen,ga dan niet in zee met autohandelaar Smink en/of autobedrijf Andre Snippe. :!:
lopster

Bericht door lopster »

Bart-K schreef::shock: Wat een verhaal!!

Ik hoop dat je binnenkort toch echt kunt gaan genieten van je 75.

Als je op papier hebt staan dat je een 1.8T gekocht hebt bij Hofstee en ze leveren een non-turbo 1.8 dan zou ik hier toch werk van maken via de bovag of je eigen rechtsbijstandverzekering.
De medewerker had thuis schijnbaar nog een blok hebben liggen.
Dus we konden het bedrijf niet aansprakelijk stellen.

Jaja,we kunnen er wel een boek over schrijfen.
Het is voor mij nog wel garantie maar mijn garage bedrijf heeft er al zoveel geld en tijd ingestopt dat ik heb aan geboden om de helft van de turbo te betalen.
En ik heb hem ook opdracht gegeven om direct de koppelingsplaten te vervangen.
Dan komt hij ook een beetje uit de kosten,en heb ik straks een zo goed als nieuwe motor.
Ach,elk nadeel heeft zijn voordeel! :lol: ;)
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Het blijft altijd uitkijken met auto's waar door de 'heren handelaren' zelf aan geprutst is. Vooral met Rover-blokken wil het dan wel eens goed fout gaan. Dat is best jammer. Want als het onderhoud op een goede manier wordt uitgevoerd kunnen ze een hoop KM-ers aan zonder grote problemen. Rij zelf ook met een Rover 75 1.8 naar alle tevredenheid , inmiddels 2 keer klokje rond. Enige grote reparatie was de koppakking.
Maar dit is alweer ruim 5 jaar geleden en vervangen door de MLS pakking.
Hopelijk zijn de problemen snel opgelost. En kan het echte genieten beginnen. ;)
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

dat is idd echt klote :(
:cry:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
lopster

Bericht door lopster »

update
De turbo is uit engeland gekomen en is gemonteerd.
Hij had wel problemen met het ontluchten van het hydraulisch cylindertje voor de koppeling.(bekend probleem?)
Maar toen!
Tijdens het test rijden begon de auto vanaf 110km/h te trillen.
Na veel speurwerk,en zelfs de monteur van hofstee uit drachten op bezoek gehad,zijn ze tot de conclusie gekomen dat ook deze krukaslagers defect zijn.
Dus nieuwe lagers zijn besteld en zullen deze week wel binnen komen.
Rolf 2

Bericht door Rolf 2 »

Wat een ongelooflijke pech :(
Ben zelf tot nu toe er genadig af gekomen met 0,0 onderhoudskosten in 1 jaar/10.000 km.
Sterkte gewenst!
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Het zit je echt niet mee.. hopen dat de problemen met nieuwe lagers opgelost zijn!
Bart L

Bericht door Bart L »

lopster schreef: Hij had wel problemen met het ontluchten van het hydraulisch cylindertje voor de koppeling.(bekend probleem?)
Helaas wel, zal blij zijn als dat nou is een keer goed is.
lopster

Bericht door lopster »

Bart L schreef: Helaas wel, zal blij zijn als dat nou is een keer goed is.
Wat is dan de beste manier om te ontluchten?
Hij heeft een halfe dag op een onlucht apparaatje gestaan.
En een hele nacht op druk gestaan en toen ontluchten.
Hopen dat het nou goed is.
lopster

Bericht door lopster »

oh ja,de krukas lagers zijn eindelijk gearriveerd. :dance:

Nu er nog in! :roll:
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Bericht door Eric27 »

Nou nee helemaal geen probleem met het ontluchten.
Heel simpel als je al moet ontluchten, Slangetje aan de nippel beetje remvloeistof in een potje slangetje in het potje hangen onder het vloeistof niveau en een trapt het koppelingspeddaal in en een ander draait het onluchtingsnippeltje los.
Tot dat er alleen maar remvloeistof in het slangetje zit zonder luchtbellen.
Volgens mij 1 a 2 keer de koppeling intrappen.

Eric.
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

:shock: Wat een verhaal, en dan ben je ruim driekwart jaar verder :evil:
Plaats reactie