nieuw verkrijgbare navigatiesystemen rover 75

75 en 75 Tourer
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Zeker werken die nog, en voor upgrades kun je altijd nog de MK4 (van BMW) inbouwen.

Verder zijn de kaarten gewoon van VDO, dus deze zijn overal verkrijgbaar.
Ik blijf het originele systeem toch echt het mooist vinden..
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
multimokum

Navigatie

Bericht door multimokum »

Ik heb een vergelijkbare set gekocht (2-din) bij autogpsdvds via de Engelse Roversite maar de inbouwhandleiding is heel summier. Heeft iemand een "how to" of ervaring met de ombouw? Kun je bijvoorbeeld de oude unit er zo maar uithalen of heb je daar speciale tools voor nodig? Rob.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Bij de oude unit het paneeltje boven de radio demonteren 2 schroefjes.
En dan de 2 schroeven van de radio verwijderen en de radio kan eruit.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Bericht door mixtuurorgel »

Nog even over het oude systeem, heb er nu een Pioneer AvicD3 inzitten,
maar om te zien vind ik het High line systeem veel mooier.
Ga ik er nu een eeuw op achteruit wanneer ik een Highline in zou bouwen en is dat een grote klus?
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Het High-Line systeem is mooier :p

Het is niet heel lastig, maar an sich wel prijzig in verhouding tot andere systemen. Het werk om het netjes in te bouwen is ongeveer een uurtje of 2 / 3, mits je alle onderdelen voorhanden hebt. En dan heb ik er ook nog een drank en rookpauze in meegerekend :twisted: )

Ik raad je wel aan om een MK4 (DVD systeem van BMW) te pakken, dan ga je niet een halve eeuw terug (met een MK3 (standaard CD systeem van Rover) is de grafische interface "ietwat" gedateerd)

Met een MK4 heb je een hele goede snelheid, mooie 3D weergave, kun je ook snelheidscamera's zien etc....
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Bericht door mixtuurorgel »

Op de Duitse Ebay staan ze regelmatig voor zo'n €500, Pioneer moet toch wel zo'n €250 kunnen opbrengen, dan is het te doen.
Inbouwen zal wel meevallen alleen dat gehannis met kabels vanaf de kofferbak naar voren.
Bestaande kabels van de Low-line zul je wel niet kunnen gebruiken, neem ik aan.
Zou de MK3/4 niet in het dashboardkastje kunnen i.p.v van het CD apparaat?
Misschien een leuke zomerklus.
kerkhoff.gjwm
MG-R Regular
Berichten: 80
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
Woonplaats:

Bericht door kerkhoff.gjwm »

Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook een mooi scherm in de auto. De keus is gevallen op http://www.caraudioexpert.nl/a-321667/r ... th-7-inch/ 8) . Doorslaggevend voor mij was het feit dat ik deze in eigen land kon bestellen en in kon laten bouwen. Ook één jaar garantie. Voor mij is het wel twee uur om in Spijkenisse te komen. Het systeem uitgebreid met een achteruitrijcamera en DVB-T tuner. :mrgreen:

Als navigatie is er iGO Prima 2.4 op gezet. Het is een versie van www.navitotal.com, dus ik verwacht een gekraakte versie. :roll: Ik moest wel wennen aan deze navigatie, ben vooral TomTom en Sygic gewend. Mijn persoonlijke voorkeur van deze drie gaat altijd nog uit naar Sygic, hoewel ik met deze navigatie na een paar kilometer ook prima uit de voeten kon. TomTom kent voor WinCE geen rijbaanbegeleiding bij mijn weten.

De ontvangst van de DVB-T was in Spijkenisse beroerd, na het opnieuw installeren van de zenders bij Doetinchem had ik gelukkig goede ontvangst.

Het koppelen van mijn telefoon aan de bluetooth en het inladen van de contacten ging vlot, de geluidskwaliteit van telefoongesprekken en het mij kunnen verstaan aan de andere kant is prima. :)

Het scherm zelf is, zoals de meeste van dit soort apparaten, een WinCE 6.0 installatie. Voor het Adroidtijdperk was ik vrij bedreven met Windows Mobile, maar toch moet ik de ins en outs van dit systeem nog leren kennen. Ik vraag me namelijk onder meer af hoe ik het logo op het opstartscherm moet veranderen. :?: Op youtube zijn wel filmpjes, maar dit zijn toch weer andere apparaten. Misschien dat iemand van jullie mij dit kan uitleggen. :oops: Ik heb van http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... 394&page=3 een paar logo's in de goede resolutie gedownload en op een sd-kaart gezet, maar hoe krijg ik deze als opstartscherm zichtbaar? :?:

Heeft iemand van jullie ook ervaring in het updaten van de navigatie op deze systemen of het werken met een ander navigatieprogramma? :?: Ik begrijp dat je dan het pad moet aangeven naar het (nieuwe) opstartbestand, zodat je met de knop 'Nav' ook de navigatie opstart. Waar kan ik dit vinden? :?: De gebruiksaanwijzing bij de installatie is in mijn ogen zeer summier, betreft alleen de bediening van het apparaat, maar niet het updaten of wijzigen van onderdelen er van. Ik hoop dat iemand van jullie mij hierin kan adviseren.

Wat de leverancier niet aan de praat kon krijgen was de bediening vanaf het stuur. Volgens hem ontbrak de canbuskabel voor Rover 75, deze had hij ook niet liggen. :evil: Om hiervoor weer een keer terug te moeten naar Spijkenisse is ook weer een beetje te, voor mij toch ruim een halve tank benzine. Weet iemand van jullie welke kabel ik precies moet hebben? :?:

Over de werking, geluidsweergave en functies van het apparaat ben ik zeer tevreden, maar ja, toch nog wat vraagjes.... :?:
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Bericht door Eric27 »

Ja iik kan je helpen.
Ik heb zelf ook de exact dezelfde dubbel din radio gehad en alles aan de praat gekregen.
Na een jaar ging bij mij het scherm op blauw en er zijn goede en minder goede dingen aan die radio en heb het daar bij gelaten.
Het radio ontvangst is slecht en ik persoonlijk vind dat je het scherm niet altijd even makkelijk kunt lezen, vooral wanneer er wat licht opschijnt.
De logo,s vervangen is zo gebeurd en de stuurwiel bedieng daar moet je even twee kabeltjes van de orginele kabelboom door verbinden en het werkt.
Het staat best leuk maar kwalitatief moet je er niet te veel van verwachten.
Ik heb nu zelf een Zenec klapscherm er in zitten en deze is kwalitatief toch een stuk beter, maar het oogt iets minder. Dat is een keus die je maakt.
In onderstaande link kun je alles terug vinden over jou dubbel din, je moet wel iets bedreven zijn in de engelse taal.

http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... hp?t=48978

Eric.
kerkhoff.gjwm
MG-R Regular
Berichten: 80
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
Woonplaats:

Bericht door kerkhoff.gjwm »

Bedankt voor de link naar het forum, Eric27. Dat is hem inderdaad. Wel een zeer uitgebreid forum. Ik zal eens kijken of ik de antwoorden op mijn vragen vind. Wel balen dat die van jou na een jaar op blauw ging. Ik vind de radio-ontvangst overigens beter als die van mijn oude low-harmonyradio. Bijvoorbeeld Slam FM was op de oude radio één bak ruis, op de nieuwe is deze helder te ontvangen. Ik verbaas me overigens wel dat het inbouwstation de stuurwielbediening niet aan de praat kreeg als het werkt met slechts twee draadjes doorverbinden.

Voor het vervangen van het logo gaf het Engelstalige forum een oplossing. Ik heb een DVD in het apparaat gedrukt en op de afstandsbediening geklikt op setup. De functie 'Change logo' vond ik echter niet.

Het setupmenu bestaat bij mij uit vijf tabbladen:
1. System Setup met video, TV type, password, rating, default en exit setup;
2. Language Setup met OSD language, audio lang, subtitle lang, menu lang, divx lang en exit setup;
3. Audio Setup met audio out, key en exit setup;
4. Video Setup met brightness, contrast, hue, saturation, sharpness en exit setup;
5. Digital Setup met OP mode, dynamic range, dual mono en exit setup.

Komt deze menustructuur bij één van jullie bekend voor? Hoe wijzig ik hiermee het opstartlogo?
kerkhoff.gjwm
MG-R Regular
Berichten: 80
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
Woonplaats:

Bericht door kerkhoff.gjwm »

Ai, ik zie dat bij het wijzigen van mijn bericht dit niet zichtbaar wordt gemaakt. Vandaar deze reactie. Zie mijn bericht hier boven.

Eric27 (of iemand anders), heb je een oplossing voor mij?
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Bericht door Eric27 »

Kijk hier eens:
http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... p?t=136869

Mischien kun je daar wat mee.
Kijk en hier nog een:
http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... hp?t=57394

Eric.
kerkhoff.gjwm
MG-R Regular
Berichten: 80
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
Woonplaats:

Bericht door kerkhoff.gjwm »

Eric, bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad het nieuwe model met het chinese setupmenu. Prima tip dus 8) Maar natuurlijk wijkt deze weer af van het in het door jou genoemde forum. :evil: Ik heb twee fotootjes van mijn setupscherm geplaatst op dat forum en hoop dat een (Chinese) Roverrijder mij verder kan helpen.
kerkhoff.gjwm
MG-R Regular
Berichten: 80
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 1:07 pm
Woonplaats:

Bericht door kerkhoff.gjwm »

Voor elkaar :mrgreen: na nog even contact te hebben gehad met Radioguy. Nu nog een keer de stuurbediening aan de gang krijgen, dan is het helemaal perfect :D .
EricLC

Bericht door EricLC »

Leuke en informatieve threat; ik heb een grotere uitdaging: in mijn V8 zit het Higline navigatie systeem van Rover/BMW EN de Harman Kardon upgrade van de audio installatie. Ik mis de DVD voor het Highline systeem en heb nogal ondoordacht de DD unit besteld bij Carexpert in Spijkenisse. Op het Engelse forum heb ik gelezen hoe ik de DD unit moet installeren: op zich redelijk een op een swap, tot je de HK versterker wilt blijven gebruiken voor een goed geluid. Dan schijn je luidsprekerkabels te moeten maken die van de DD unit in het dashboard door het interieur naar de HK versterker in de kofferbak lopen. Wat betreft de radio ontvangst: daar heb je een antenne verlengkabel voor nodig die van de DD unit loopt naar de antenne versterker in de linker achterrruit stijl. Pas dan heb je goede radio ontvangst. En als je dat allemaal netjes wilt inbouwen moet je zo'n beetje het hele interieur slopen. En daar zit ik nu een beetje tegenaan te hikken. Wil ik wel zoveel overhoop halen of ga ik gewoon op zoek naar de laatste Navigatie DVD van het High line systeem? Zie daar mijn dilemma....
Iemand andere gedachten/ideeen?
Eric.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Eric,

Ook ik heb de high line met HK set en heb nu een DD die over de HK versterker gaat. Alleen ik heb de HK versterker in mijn dashboardkastje liggen, dat was veel gemakkelijker aansluiten maar dan moet je wel extra stekkers hebben.
De radio antenne moet je inderdaad naar achter trekken naar een van die kastjes bij het reservewiel.


Om nou te zeggen dat ik tevreden ben nee. Ik speel met de gedachte om de boel weer terug te bouwen maar omdat mijn cd wisselaar stuk was/is houd ik alleen een radio met navigatie over en daar heb ik tekort aan ik gebruik de mp3 funktie veelvuldig.

Dus ja kom eens luisteren zou ik zeggen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie