Composet kiezen voor de 400: welke? Gevonden!

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dolomite1850
MG-R Regular
Berichten: 74
Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
Woonplaats:
Locatie: Gemert
Contacteer:

Composet kiezen voor de 400: welke? Gevonden!

Bericht door dolomite1850 »

Ik ben wil graag voor een composetje inbouwen in de 400. Ik heb er een paar op het oog. Welke kan ik het beste nemen, ook wat betreft pasvorm? Ik heb al tweeterspiegelkapjes waar de tweeters in zouden moeten komen. Ze komen te hangen aan een Alpine CDE-9880R, met misschien nog een extra versterker.

- Audio System MX 165 Plus
- Rockford Fosgate Prime Component System R1652-S
- Ground Zero GZIC650X

Achterin wil ook andere speakers hebben en daar zit ik te denken over de Audio System MXC 165. Maar zouden die langs de stangen van de kofferklep gaan? Kwestie van passen waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door dolomite1850 op vr mei 18, 2012 8:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
littldevil

Bericht door littldevil »

als ik uit de 3 zou moeten kiezen zou ik voor rockford gaan maar dan wel voor een punch of power serie heb zelf ook RF zitten en ben er zeer tevreden van maar het is natuurlijk afhankelijk hoeveel geld je er aan wilt besteden e ;)

de prime is goed maar de punch en power kun je bvb op 2 of 1 ohm stabiel te laten spelen bij een prime is dit niet zo volgens een RF verdeler hier in vlaanderen...
Gebruikersavatar
dolomite1850
MG-R Regular
Berichten: 74
Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
Woonplaats:
Locatie: Gemert
Contacteer:

Bericht door dolomite1850 »

littldevil schreef:de prime is goed maar de punch en power kun je bvb op 2 of 1 ohm stabiel te laten spelen bij een prime is dit niet zo volgens een RF verdeler hier in vlaanderen...
Dit is veel te technisch voor mij! Ik heb echt geen idee wat je bedoelt. Maar ik krijg de indruk dat je het vooral over VEEL geluid hebt. Dat zoek ik niet. Ik wil graag goed geluid over een breed frequentiebereik, met niet te veel bas, waarbij ik mezelf nog kan horen denken. En het moet uiteraard passen in de standaard uitsparingen...
littldevil

Bericht door littldevil »

compo's zijn niet gemaakt voor bass ge geven maar enkel voor de mid tonen en de hoge wat ik wil zeggen is dat de punch en de power veel stabieler spelen dan een prime en voor het kleine beetje dat ze meer kosten zou ik voor de iets betere serie kiezen...

het beste voor te weten of dat ze passen of niet is keer de diameter opmeten van uw vorige box en dan kan je beginnen zoeken ;)
Gebruikersavatar
dolomite1850
MG-R Regular
Berichten: 74
Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
Woonplaats:
Locatie: Gemert
Contacteer:

Bericht door dolomite1850 »

Dit begrijp ik beter, dank. Maar wat versta je onder "stabieler"? Waar hoor ik dat aan?
Uit andere topics heb ik begrepen dat 16,5cm in de deuren zou moeten passen. Maar misschien toch maar even meten....
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Als je betere speakers voor wilt inbouwen moet je wel even MDF ringen maken. Je hebt niet echt veel ruimte om iets in te bouwen namelijk.
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
littldevil

Bericht door littldevil »

stabieler ja hoe uit te leggen... :roll:

kwalitatief heel goed en zuiver spelen bij een hoger volume zonder gekraak of dergelijke...

en mdf is niet echt noodzakelijk ik heb in mijn zed gewerkt met harde pvc ringen van caliber en die doen even goed hun werk :)
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

PVC ringen is natuurlijk ook prima. Scheelt je een hoop gezaag :D
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Gebruikersavatar
dolomite1850
MG-R Regular
Berichten: 74
Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
Woonplaats:
Locatie: Gemert
Contacteer:

Bericht door dolomite1850 »

Een kwartiertje sleutelen levert een hoop info op. Los van het feit dat er nog de originele speakers in zitten en die zijn niet zo best meer.
Ik zag wel dat de binnenkant van de deur helemaal kaal is. Een plaatje antidreun kan dus geen kwaad.
Gebruikersavatar
dolomite1850
MG-R Regular
Berichten: 74
Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
Woonplaats:
Locatie: Gemert
Contacteer:

Bericht door dolomite1850 »

Vandaag composet Gladen M165 ingebouwd. De tweeterspiegelkapjes die ik had overgenomen bleken onbruikbaar. Ik heb nu gewoon de tweeters op de originele spiegelkapjes gemonteerd. Geen probleem verder. De hele inbouw verliep soepeltjes. Samen met de adapterringen past alles perfect.
Het geluid is uitstekend! Hier ga ik voorlopig genoeg plezier aan beleven :D
Gebruikersavatar
dolomite1850
MG-R Regular
Berichten: 74
Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
Woonplaats:
Locatie: Gemert
Contacteer:

Bericht door dolomite1850 »

Eindelijk de tijd gehad om alles eens goed in te stellen en diverse muzieksoorten uit te proberen. Het geluid is erg goed!
Ik moet misschien nog wat trillinkjes wegwerken en ik ga achter waarschijnlijk ook nog een paar nieuwe speakers inbouwen. En als ik nog eens wat geld over heb, een extra versterker van Alpine.
Voorlopig ben ik hier helemaal tevreden mee!
SmauG
MG-R Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: vr aug 03, 2012 5:50 pm
Woonplaats:
Locatie: Zaandam

Bericht door SmauG »

Hallo.

Ik heb even de specs opgezocht van de gladen set.
Ik zie een montagediepte van 64,5mm.
Ik neem aan dat je hiervoor adapters hebt gebruikt/maakt.

Wat heb je gemaakt en wat zijn hiervan de afmetingen?
Heb jij enig idee hoeveel ruimte je gewonnen hebt en dus in totaal beschikbaar had voor inbouw?

Alvast bedankt voor je input.
'04 MG ZS 120 Le-Mans
Gebruikersavatar
dolomite1850
MG-R Regular
Berichten: 74
Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
Woonplaats:
Locatie: Gemert
Contacteer:

Bericht door dolomite1850 »

Ik heb er zelf niets voor gemaakt. Ik heb een set adapterringen gekocht die in een ander topic (weet zo niet meer welke) werden aangeraden. Peels in Helmond had een alternatief daarvoor en dat blijken ringen te zijn voor de Seat Arosa/VW Lupo/Skode Octavia. Past perfect! Ik heb ook niets meer nagemeten, dus die info heb ik helaas niet voor je.
SmauG
MG-R Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: vr aug 03, 2012 5:50 pm
Woonplaats:
Locatie: Zaandam

Bericht door SmauG »

dolomite1850 schreef:Ik heb er zelf niets voor gemaakt. Ik heb een set adapterringen gekocht die in een ander topic (weet zo niet meer welke) werden aangeraden. Peels in Helmond had een alternatief daarvoor en dat blijken ringen te zijn voor de Seat Arosa/VW Lupo/Skode Octavia. Past perfect! Ik heb ook niets meer nagemeten, dus die info heb ik helaas niet voor je.
Bedankt voor je input.
Ik zit ook naar adapterringen te kijken, dat zouden dan die voor MINI/BMW zijn, volgens velen in de UK een perfect fit. Echter heb ik nog geen idee wat voor diepte ik dan in de deuren zal hebben (auto wordt morgen opgeleverd) maar dat zal ik moeten gaan meten.
Heb je enig idee hoe die de ring was die jij hebt toegepast?

Voor wat ik tot nog toe heb gelezen vervliegt langzaam de hoop dat ik mijn schitterende Hertz Mille componenten kan inbouwen. zonder (weer) hele ingrijpende dingen met het deurpaneel te gaan doen. En dat wou ik juist voorkomen dit keer. :(
'04 MG ZS 120 Le-Mans
Gebruikersavatar
dolomite1850
MG-R Regular
Berichten: 74
Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
Woonplaats:
Locatie: Gemert
Contacteer:

Bericht door dolomite1850 »

De ringen die ik heb gebruikt, waren ongeveer 2 centimeter dik. Omdat alles prima paste en de ramen ook nog op en neer gingen, heb ik niets meer gemeten.
Ik weet ook niet of het bij een ZS allemaal vergelijkbaar is. Daar zullen andere forummers meer verstand van hebben.
SmauG
MG-R Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: vr aug 03, 2012 5:50 pm
Woonplaats:
Locatie: Zaandam

Bericht door SmauG »

dolomite1850 schreef:De ringen die ik heb gebruikt, waren ongeveer 2 centimeter dik. Omdat alles prima paste en de ramen ook nog op en neer gingen, heb ik niets meer gemeten.
Ik weet ook niet of het bij een ZS allemaal vergelijkbaar is. Daar zullen andere forummers meer verstand van hebben.
Voor zover ik tot nu toe boven water heb kunnen halen, zijn de 400, 45 en Zs bouwtechnisch gelijk en delen ze zelfs de portieren en deurpanelen.
Vandaar dat ik jou input meeneem in mijn afwegingen.
Ik zal wel kijken of ik nog voor de vakantie iets kan opmeten om te kijken of het uberhoubt haalbaar is.
'04 MG ZS 120 Le-Mans
Plaats reactie