navigatiecomputer vervangen

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
brinkhuis

navigatiecomputer vervangen

Bericht door brinkhuis »

Hallo, heb vandaag net een MG ZT 135 gekocht met high-line navgatie systeem. Ik wil echter de navigatiecomputer vervangen omdat deze verouderd is en alleen maar in het engels of duits navigeert. Hen gelezen dat deze vervangen kan worden door een BMW mk3 of mk4 computer.
Kan ik deze gewoon een op een omruilen.


Gerrit
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ik zou hem vervangen voor een chinese dubbel din ipv zo'n 500 euro uitgeven voor een 2e hands bmw unit.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Je kunt hem inderdaad 1-op-1 omruilen. Werkt meteen.
Ik ben zelf gewoon voor de originele unit, krijg maar eens stukken aan je Chinees apparaat van 500 euro, en je bent ze kwijt.....
Gaat de BMW unit stuk, dan kun je ze bij VDO voor zo'n 100 euro laten repareren.

Weliswaar start de unit wel met een BMW logo op, maar die zou je kunnen veranderen met een softwareupdate.

Daarnaast kun je ze ook weer goed verkopen op bijvoorbeeld E-bay als je de auto ooit wegdoet (NOOIT DOEN!)

Absolute aanrader is de MK4, veel sneller dan CD navigatie, heel Europa op één DVD, 3D navigatie en Nederlandstalig.

:mrgreen:

Daarnaast welkom, en stel je gerust voor in ons "Even Voorstellen" topic. Foto's verplicht :mrgreen:
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
brinkhuis

Bericht door brinkhuis »

Bedankt voor de reactie.
Voorstellen zal ik doen als ik de auto heb opgehaald.
Dat zal volgende week zaterdag worden.
:D :D
Heb hiervoor 5 jaar met veel plezier en zonder problemen een rover 75 gereden. Hoop dat ik net zoveel plezier van de MG zal hebben.

Gerrit
Plaats reactie