Advies gevraagd voor inbouw in 75/ZT en Ipod

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TonEe
MG-R Addict
Berichten: 323
Lid geworden op: wo sep 23, 2009 6:59 pm
Woonplaats:
Locatie: Eindhoven

Advies gevraagd voor inbouw in 75/ZT en Ipod

Bericht door TonEe »

Graag maak ik gebruik van de expertise van dit forum om mij te helpen bij het maken van wat keuzes:

In mijn auto zit een Pioneer Avic-X1R. Ik ben al op onderzoek uitgeweest en denk erover om een Ipod module aan te schaffen, inclusief een Ipod.

(Er is ook een USB module, maar het lijkt erop dat als je deze gebruikt, je elke keer opnieuw begint met de afspeellijst van het aangesloten device, hij onthoud blijkbaar niet waar je bent gebleven)

Voor de hand liggend is om de Ipod in de middenarmsteun te leggen/monteren. Nu zag ik gisteren dat er naast de sigarettenaansteker in de middenconsole nog een afdekkapje zit met loze ruimte, en erboven ook. (ik zal later foto's plaatsten)

Ook qua type iPod ben ik er nog niet uit: je hebt de Nano, Classic of Touch. Natuurlijk heb ik me er al een beetje in verdiept, maar kan nog niet helemaal inschatten hoe dit in de auto gaat mbt bediening, aflezen etc.

Nu heb ik de volgende concrete vragen:
1) Heeft iemand ervaringen met de combi Pioneer (Avic) en Ipod connector
2) Wat is een goede plek om de Ipod in te bouwen / weg te werken.
3) Welk type Ipod kan ik het beste aanschaffen & waarom?

Graag jullie advies, en als het even kan plaatjes van een ingebouwde set.

Thanx!
Afbeelding

MG ZT 1.8T 160
kasper

Bericht door kasper »

Ik ben zelf in het bezit van een AVID 3D waar ik een Classic op aangesloten heb. Weliswaar niet 100% hetzelfde apparaat als wat jij hebt maar waarschijnlijk wel dezelfde interface.

Voor de totale bediening van de Ipod heb ik de Ipod niet nodig, alles verloopt via de Pioneer, waar je inbouwt is dus niet interessant, je hoeft er alleen bij te geraken voor het uitnemen in geval van updaten of voor veilig opbergen.

Dat laatste gebeurt dus al je van muziekcollectie wisselt, wat dat betreft groter is dus minder maar met 1500 songs ben je zo'n 15 GB verder.
Voor veiligheid: Tja, het is lullig als ze in de auto inbreken, bij mij werd vakkundig de AVID gedemonteerd, zonder schade binnen 5 minuten, de Ipod lag aangesloten op de Avic in het handschoenenkastje en deze lieten ze gewoon liggen.

Incidenteel heb ik een vastloper (ca 1 - 2x per jaar) :twisted: Dan moet ik ook even bij de ipod zijn.

Bij mij zit de boel ingebouwd in een AR159 Foto's zullen je dus niet echt verder helpen.
Gebruikersavatar
TonEe
MG-R Addict
Berichten: 323
Lid geworden op: wo sep 23, 2009 6:59 pm
Woonplaats:
Locatie: Eindhoven

Bericht door TonEe »

Zoals beloofd: Foto's van de ruimte waar je iets weg zou kunnen werken in een ZT:

Afbeelding

En zo ziet het eruit als je een paar klepjes (zonder gereedschap) weghaald:

Afbeelding

Overigens heb ik inmiddels een Ipodmodule aangeschaft en ingebouwd. Kabel voor Video en Ipod liggen inmiddels in de middenconsole. Je moet ergens beginnen, toch?
Afbeelding

MG ZT 1.8T 160
Plaats reactie