mijn ICE-projectje :)

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
cvdknoop

Bericht door cvdknoop »

:blink: respect, kan het niet anders zeggen.
Ben echt super benieuwd naar hoe het gaat worden! Hou ons op de hoogte!!!
en natuurlijk veel suc6 :)
Slimboy

Bericht door Slimboy »

UPDATE

Dit weekend subkist eens in elkaar gestoken... Het begint weer te kriebelen om wat muziek in mijn auto te hebben, dus wie weet begint het nu wat vooruit te gaan ;)

Afbeelding
Op het bakje van de accu ligt er normaal gezien ook een deksel, maar vergeten opleggen voor de foto :)
Afbeelding

PS: iedereen bedankt voor de leuke reacties :)
Slimboy

Bericht door Slimboy »

Nu dat de koffer volledig leeg staat en het zo slecht weer is, merk ik dat er water in mijn koffer komt. En nog redelijk wat eigenlijk...
Toevallig geen typisch rover-kwaaltje die makkelijk op te lossen is? Zie niet direct langs waar het naar binnen zou komen.
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

typisch rover en MG.

Kan zijn dat er langs de naden van de kofferbak water naar binnen komt.
Even het rubber van de achterkant verwijderen.
Met 2 hamers het randje goed tegen elkaar kloppen (met beleid).
En vervolgens het rubber in kitten met bv transparante kit.
deze vervolgens terug plaatsen.
dit zou een oplossing kunnen zijn.
Wat ook mogelijk is dat er water bij de achterlichten naar binnen komt.
Soms zijn de licht iets te strak aangedraaid en onstaat er een kiertje (één kant strakker als de andere kant).
Dus ook hier zou kit uitkomst kunnen bieden.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

controleer eerst even de achterlichten.
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Mooi man, maar is er ook nog ruimte voor de reserveband? ;)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Geen reservewiel hebben is lastig als je er een nodig hebt 8)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Slimboy

Bericht door Slimboy »

Idd geen plaats meer voor reservewiel, moet nu al mijn uiterste best doen om er alles fatsoenlijk in te krijgen :)

Thx voor de tips van mijn waterprobleem, ga ik eens bekijken...

EDIT: er zijn trouwens "nieuwe" (ze zijn een pak ouder dan mij, maar kom ;)) midspeakers op komst. Dus die komen mss in de plaats van de Dynaudio MD140's, al denk ik eerder dat ik die ga houden voor volgend seizoen ofzo :) ---> KEF B110
Slimboy

Bericht door Slimboy »

4de versterker is op komst :D Nog een Phoenix Gold ZX500 :) Deze is wel defect, maar als de herstellingskosten niet te hard oplopen, komt deze naast de 3 andere ZX'jes in de koffer :)

- PG ZX500 :
  • sub : JL Audio 15W3v2 : 1x600W rms
- PG ZX450 :
  • lowkicks : Peerless SLS 6.5 : 2x250W rms
- PG ZX500 :
  • highkicks : Dynaudio MW150 : 2x150W rms
- PG ZX450 :
  • mids : Dynaudio MD140 : 2x75W rms
    tweets : Dynaudio MD100 : 2x75W rms
In totaal dus 1700W rms Phoenix Gold power :shock: Waarvan 1100W op de frontset :P
Slimboy

Bericht door Slimboy »

Schoon weertje vandaag, dus nog maar eens wat beziggehouden met de wagen, was weer tijdje geleden ;)

Eens een vlugge constructie gemaakt om te zien hoe ik de 4 PG ZX'en in de koffer kan plooien. Het wordt een symmetrische opstelling, dus rechts komen de overige 2 amps op dezelfde manier te zitten. Het deksel van de subkist wordt herdaan, zodat de sub voor de amps komt te spelen en niet onder... Ik heb nog plaats om 6cm naar voor te komen, dus dat zal ook gebeuren. Morgen eens wat vers hout gaan halen...
Afbeelding

Verder de remote van de PG Basscube ingebouwd in het dashboard, lijkt toch mooi OEM vind ik :)
Afbeelding

En dit is het deksel van het accubakje. Hier wordt een stroom- en massaverdeelblok van gemaakt:
Afbeelding

Morgen ook wat skaï gaan halen. Was eerst van plan om de poly deur-opzetstukken te verven, maar deze komen nu dus ook in de skaï net zoals de koffer.
Mean Green

Bericht door Mean Green »

goed bezig :D
Slimboy

Bericht door Slimboy »

Ondertussen alle bekabeling in de kabelgoten gekregen, was geen vanzelfsprekend jobke...
De steunpunten voor de versterkers zitten er ook in (nog wat houtwerk van mijn vorige install kunnen recupereren :))

Next step: nieuwe hoedenplank maken waar de processoren inkomen (eq230, eq215, basscube)

Afbeelding
Uiteraard komt op de lege plek nog een ZX500, maar die zit momenteel binnen voor herstelling
white_cobra

Bericht door white_cobra »

:shock: zo dat gaat er goed uit zien. doe je echt netjes ;).
hopen dat het straks ook zo goed klinkt ;)
Slimboy

Bericht door Slimboy »

Nog eens wat kleine updates posten sie :)

een kabelhoopje:
Afbeelding

de stroomvoorziening wat meer op punt gezet, moet wel nog een beschermkap over uiteraard:
Afbeelding
Afbeelding

kofferbekabeling afgewerkt:
Afbeelding

rca's toegekomen:
Afbeelding

de opstelling van mid+tweet wordt gewijzigd, de cupjes worden voorzien van een alu ring die aan elkaar komen te hangen. Dit wordt dan in zijn geheel aan de a-stijl gemonteerd. Zal het zicht op de baan ten voordele komen in vergelijking met vorige opstelling denk ik...
Afbeelding
Afbeelding

nog een totaalbeeldje, de subkist is ondertussen ook verstevigd met massieve houten balken binnenin:
Afbeelding
Slimboy

Bericht door Slimboy »

Vandaag eens begonnen aan de hoedenplank. Heb de oneffenheden uit de originele hoedenplank weggezaagd en daarop een plaat geschroefd van 12mm mdf waarop de processoren staan. Hierboven nog een plaat gemaakt van 3mm mdf met uitsparingen voor de processoren. Op die manier zie je de kabels niet lopen en kan ik ze laten uitkomen in de onderhoeken, bij de scharnierpunten van de amps. Fototje van de stand van zaken, volledig nog niet afgewerkt, maar geeft toch een beter idee naar het eindresultaat ;)
Afbeelding
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Erg dikke installatie wordt dat. :shock:

daar zitten en zitten nog heel wat uurtjes werk in.
Plaats reactie