Super strakke Austin Metro Spider

Een MG-R.nl lid gezien in het wild? of een andere mooie MG of Rover ....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Super strakke Austin Metro Spider

Bericht door Boekie »

Ik mocht even invallen op mijn oude werk in Ede en wat kom ik tegen? Een mooie Austin Metro. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt en meteen de eigenaar naar MG-R doorverwezen.

De auto is van Arco en hij heeft er het een en ander aan gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bekleden doet hij zelf. Ziet er erg strak en afgewerkt uit. Ook heeft hij zelf van stof een dak gemaakt.
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
kwakko

Bericht door kwakko »

Nou daar ben ik dan: Arco, Trotse eigenaar van deze Austin Metro Surf Cabrio.

Heb deze auto een jaar terug gevonden achterin een schuur bij een trouwauto verhuur.
De auto was wit, had geen dak en was tegen de staat van ontbinding aan.

Ik zag daar wel een leuk demo autootje voor mijn eigen zaak in en heb de auto daar vandaan meegenomen, trots als een pauw van Den Haag naar Ede gereden (althans geprobeerd) bij Utrecht kwam ik stil te staan en moest de auto afgesleept worden naar de ANWB.

Heb hem de volgende dag daar opgehaald, carburateur schoongemaakt en het ding loopt prima.

In Maart kreeg ik last van een beginnend tennisarm en was het advies van de dokter om direct met mijn werk te stoppen en even een paar weken wat anders te doen. Dit heb ik gedaan, heb de Metro helemaal kaalgemaakt. interieur eruit, deuren en motorkap eraf en alle lijsten van de auto gehaald.

Ik ben vervolgens de auto gaan kaal maken en alle roestplekken (zoals jullie wel weten is dit niet raar dat die er zijn) weg geslepen en nieuwe stukken erin gezet.

Vervolgens heb ik de auto in de epoxy gezet en een leuke frisse kleur uitgezocht.

Heb op een zaterdag nacht de auto gespoten, ik ben geen professioneel spuiter dus heb de auto goed dik in de lak gezet, daarna weer helemaal geschuurd met korrel 2000 en daarna gepolijst.

Het resultaat is hierboven te zien.....

Nu ben ik verder erg druk met de zaak dus heb nog geen kans gehad om de voorstoelen te bekleden, de achterbank en achterpanelen zijn inmiddels wel gebeurd zoals te zien....

Mochten jullie vragen hebben stuur me een mailtje oid en mocht je interesse in de auto hebben, bij mij is alles te koop behalve de vrouw ;)
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Plaats ook eens een foto van je vrouw dan? ;)
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Welkom bij de club Arco :mrgreen:

Leuke en zeldzame auto.
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Eimer
MG-R Fanatic
Berichten: 136
Lid geworden op: do mei 28, 2009 5:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Ede

Bericht door Eimer »

Welkom!

erg mooie metro!
bekleding ziet er ook goed uit.
hoop m nog eens tegen te komen
en veel plezier ermee natuurlijk!
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

dat interieur .............. :inlove:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Eimer
MG-R Fanatic
Berichten: 136
Lid geworden op: do mei 28, 2009 5:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Ede

Bericht door Eimer »

Maar als ik t kenteken invoer op mn app, staat er merk:Kimman.?
zou dat bedrijf zijn wat de cabrio conversie heeft gedaan?
kwakko

Bericht door kwakko »

Eimer schreef: zou dat bedrijf zijn wat de cabrio conversie heeft gedaan?
Dit is het bedrijf die de "type goedkeuring" voor deze auto's geregeld heeft.
Ik heb contact gehad met deze mensen omdat ik natuurlijk ook nieuwsgierig was ;) Ze wisten mij helaas niet te vertellen hoeveel cabrio's er in Nederland geleverd zijn, ze wisten wel dat het er heel weinig waren.

Nuis dit een importeur en exporteur van Engelse auto's, momenteel doen ze alleen Range Rover, Land Rover en Jaguar.
kwakko

Bericht door kwakko »

Eimer schreef:Welkom!

erg mooie metro!
bekleding ziet er ook goed uit.
hoop m nog eens tegen te komen
en veel plezier ermee natuurlijk!
ik rijd er zo veel mogelijk mee rond, en dat is vaak in Ede, mocht je in de buurt zijn ben je ook altijd welkom op de zaak' daar staat hij altijd, veilig achter slot en grendel (en alarm installatie)
Plaats reactie