MG-Rover op de sloop..

Een MG-R.nl lid gezien in het wild? of een andere mooie MG of Rover ....
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

MG-Rover op de sloop..

Bericht door p@p@zs »

Even een plannetje gesmeed met een van de moderators;
Als er een MG of Rover op de sloop gezien wordt, graag melden in dit topic, liefst voorzien van foto, dat scheelt veel gedoe met kleur, aantal deuken, hoeveel lampen zitten dr nog op en weet ik wat meer.

Ik trap m zelf af, maar begin al slecht want ik heb geen foto :oops: .
Sloperij Pieper, Putten (Gld);

Donker groene 400 met licht interieur, zo goed als compleet, geen plaatschade (ws motor defect?), delen die eraf zijn op het eerste gezicht; beide koplampen, radiateur. Benzine motor.

Bordeaux rode 5 deurs 200 Mk3, ws diesel, motor eruit maar sticker vermelde distri vervangen bij ruim 310xxx.
Niet heel netjes meer staat er al even denk ik, dus flink water binnen in de auto (staat ook een auto bovenop). Voorbumper, achterlicht rechts en deel van dashboard weg.
Mocht ik in de gelegenheid zijn, maak ik wat foto's..

Zijn intussen weg..
Laatst gewijzigd door p@p@zs op wo mei 29, 2013 6:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
jmdr

Bericht door jmdr »

leuk idee! ik doe mee! :D :thumb:
Gebruikersavatar
rover-ppd
MG-R Addict
Berichten: 391
Lid geworden op: ma jun 30, 2008 9:03 pm
Woonplaats:
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door rover-ppd »

Vandaag in Rotterdam-Alexander geweest voor die ZS MKII maar die was dicht. Ik zag wel een groene 25 staan die nog helemaal compleet leek.

Daar zit een groepje sloperijen bij elkaar waar eigenlijk altijd wel diverse 200/25/400/45 staan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lord Sterling
MG-R Regular
Berichten: 47
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 1:52 pm
Woonplaats:
Locatie: Lelystad

Bericht door Lord Sterling »

Wat een goed idee! Het toeval wil dat ik twee weken geleden op strooptocht ben geweest voor wat kleine spulletjes voor mijn 800 (daarom heb ik ook geen foto's). Omdat dit model met uitsterven bedreigd wordt kwam ik tot de ontdekking dat een 800 ook een zeldzaamheid is op de sloop.
Diverse sloperijen in de wijde omgeving gebeld, maar ze hadden niets staan. Totdat ik een aantal gewoon heb bezocht en uiteindelijk vond ik twee exemplaren op twee sloperijen en nog een exemplaar bij een autobedrijf.

Autodemontage Bart

Op het terrein helemaal achterin staat een rijtje met Rovers. Daar stond een donkergroen (ik denk British Racing Green) 820ti die daar volgens mij al een tijdje staat. De auto is al behoorlijk gestript, zo is het interieur zo goed als leeg (op het beige dashboard na) net zoals de motorruimte. Waarschijnlijk staat de auto er al een tijdje.

Ik vermoed dat het een vroege 820ti is, omdat er waarschijnlijk geen bestuurdersairbag in heeft gezeten (stuurwiel is al weg).

Wat wel interessant van deze auto is, is dat al het plaatwerk nog aanwezig is en in behoorlijke staat. Voor zover ik kon zien geen noemenswaardige schade (deuken en krassen zijn mij niet opgevallen) en geen roest.
Al moet ik hierbij wel aantekenen dat het niet mijn doel was om plaatwerk mee te nemen (dan zou ik Oxford Blue willen hebben), dus ik heb er ook niet kritisch naar gekeken.

Verder staat er in het rijtje nog diverse andere modellen waarbij de donkergroene 600 zeker genoemd moet worden. Nog redelijk compleet met beige lederen interieur, maar helaas heeft het blootstaan aan de weerselementen geen goed gedaan.
Ook stonden er nog enkele 200-series en 400-series waarbij er ook een oude 200-serie aanwezig was (het 'vierkante' model).

Oh ja, een late 100-serie (donkergroen) was ook aanwezig. Ook redelijk compleet.

Adres: Osdorperweg 487, 1067 SR, Amsterdam

Autodemontage Rutte

Een vrij bekende en grote is Rutte in Velserbroek. Voornamelijk bekend van BMW's (ik heb namelijk ook een BMW), maar heeft gelukkig ook vreselijk veel andere modellen.
Tot mijn vreugde hadden ze ook nog een 800 staan. Deze donkerrode (geen Bolero Red) 820Si is gelukkig nog redelijk compleet, maar doordat er een auto bovenop is geplaatst kun je eigenlijk vrij weinig. Een zijraam is wel open waardoor je aardig uit de voeten kunt, maar ik zou het toch niet durven om in het interieur te klimmen terwijl er een zware auto op het dak rust (iets met nachtmerries over ongure sloperijen in de schemering met druilerig weer :lol: ).

Deze 800 heeft een redelijk net grijs interieur waarbij het hout van de middenconsole ook nog erg netjes was (het is dat ik op dat moment niet wist hoe je die middenconsole eruit kreeg, anders had ik 'em meegenomen). Met bestuurdersairbag en een schuifdak, al heb je niets aan dat schuifdak maar wellicht voor de schakelaar.
Eigenlijk kun je pas echt aan de gang met een ratel en schroevendraaier als de auto op het dak eraf wordt gehaald.

Verder stond er nog een 400. Ik dacht dat deze donkergroen was.

Adres: Hofgeesterweg 7, 1991 AC, Velserbroek

Autobedrijf Koree

Het lekkerste heb ik voor het laatst bewaard. Dit autobedrijf is weliswaar geen sloperij, maar heeft wel enkele Rovers en een MG staan ter demontage. Zo hebben zij een MG F onder een afdekzeiltje staan. Hoe deze erbij stond lijkt het mij dat deze enkel voor demontage is, maar een (forse) reparatie sluit ik niet uit.
Mocht je onderdelen voor een MG F nodig hebben, adviseer ik even te bellen als je van ver moet komen (sowieso is dat aan te raden). Verder hadden ze een 400 en een 600 staan.

Het leukste cadeautje (voor mij dan) was een late 825Si. Uit 1997 met slechts zo'n 77.000 km op de teller. Het probleem van dit exemplaar is de automaat. Deze 800 zou als huisraad worden meegenomen naar Zwitserland en zou daar niet door 'hun APK' komen omdat de lock-up niet werkte en dat is in Zwitserland wel vereist, aldus de verkoper.
Ik zou denken: reviseer de automaat en je hebt een pareltje, maar dat terzijde.

De KM-stand geloof ik zonder meer, want het interieur (zo goed als compleet, achterbank heb ik zo snel niet kunnen ontdekken, want er lag veel zooi bovenop) ziet er uit om door een ringetje te halen! In eerste instantie dacht ik dat de 825 British Racing Green is, maar nu twijfel ik of het niet Woodcote is, maar dat denk ik niet.
Het interieur is beige (waarbij tapijt en meubilair dus is afgebiesd in groen) en zoals aangegeven super netjes. Het hout ziet er erg mooi uit en het dashboard ook. Al krult de bekleding van het dashboard bij het dashboardkastje wel heel erg waardoor het kastje niet meer dicht kan.
Laatst gewijzigd door Lord Sterling op ma nov 12, 2012 10:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26464
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

goed idee Nathan
& de rest goed bezig !
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Ja, als je elkaar zo kunt matsen is dat wel makkelijk.
Dat van die open ramen en weersinvloeden is best k*t, kom je vaak tegen waardoor het interieur snel waardeloos is :| :(

@LordSterling; mooie omschrijving :D
Laatst gewijzigd door p@p@zs op ma nov 12, 2012 8:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Bij Pijffers Autodemontage in Raalte staan 2 ZS 180 Mk1 Saloon in diverse staat van ontmanteling, beiden voorzien van interieur met blauwe inzetten.
Een heeft alleen lichte voorschade, (R45 achterlichten er in..) die is nog aardig compleet, de andere bijna rondom schade.
Onder 1 zitten straights, maar wel met een velg slot wat niet van MG zelf is...
Verder diverse 45 (hb 3x) 25 (1x) en iig 2 x 75, waarvan 1 met brandschade.
Misschien nog wel meer, maar het is nogal groot daar :mrgreen:

Van te voren bellen is wel een aanrader.
Gebruikersavatar
Thomas
MG-R Spotter
Berichten: 1120
Lid geworden op: vr jun 05, 2009 6:30 pm
Woonplaats: Heiloo
Contacteer:

Bericht door Thomas »

Gisteren even bij sloperij Jan Pronk in Sint Maarten geweest, daar stonden deze Rovers:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En stukje verderop, in Callantsoog bij sloperij A.Kossen stonden naast 200 en 400's ook een 45 MK2, 200 MK2, 600 en een 100:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mvg, Thomas

Rover 75 2.5 V6 Saloon 1999
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi 2004
Rover Streetwise 1.8 CVT 2005
Rover 220 Coupé 1994
Gebruikersavatar
Steven Rover
MG-R Freak
Berichten: 966
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
Woonplaats:
Locatie: Gelderland

Bericht door Steven Rover »

Op de een na laatste fotos zie ik onderdelen voor martin zijn zs
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

En een spiegel op die 200 voor de coupe...
Een 3 deurs 200, die zijn zeldzaam
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

Steven Rover schreef:Op de een na laatste fotos zie ik onderdelen voor martin zijn zs
:mrgreen: dat is al geregeld ;)
Afbeelding
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Was wel een snel exemplaar, die 200, gezien de schijven op de achteras...
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Goed gezien nathan, is ws een 220GSI.

Zijn geweldige auto's, zou in jouw mkII verzameling niet misstaan ;) :lol:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Breng me niet in de verleiding, die voorbumper wil ik op de cabrio!
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

Lord Sterling
Autodemontage Bart

Op het terrein helemaal achterin staat een rijtje met Rovers. Daar stond een donkergroen (ik denk British Racing Green) 820ti die daar volgens mij al een tijdje staat. De auto is al behoorlijk gestript, zo is het interieur zo goed als leeg (op het beige dashboard na) net zoals de motorruimte. Waarschijnlijk staat de auto er al een tijdje.

Deze heeft volgens mij te koop gestaan bij Jet cars, daar ben ik een keer wezen kijken, maar die auto was echt in slechte staat ( helaas )
jmdr

Bericht door jmdr »

Gerald-17 schreef:
zoals alles wat bij jet cars staat, volgens de vele verhalen op het internet... :roll:

wel heel jammer van zo'n mooie 820.
Plaats reactie