Verwijderen van oranje lenzen uit koplampen (Mk3 200)

Technische informatie over MG's en Rovers.
master of disaster

Bericht door master of disaster »

niet een mede forummer die zo aardig en een stuk handiger is als ik die mij meschien zo willen helpen ik ben berijd dr best een eindje voor te rijden en ik heb dr ook best wel wat voor over want het hoeft natuurlijk niet voor nix zo lang t maar mooi word en ik geen uur loon hoef te betalen dat ik t net zo goed door mn dealer waar hij in onderhoud is kan laten doen ( ex rover dealer )

ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand mij dr mee kan helpen want ik heb eindelijk witte zijknippers aleen nu zitten dr nog lelijke oranje vlekken in mn koplampen
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Waar kom je precies vandaan dan??

Heb je geen fohn en schroevendraaier???
Als je de handleiding heel rustig volgt, komt het vanzelf goed :twisted:
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
master of disaster

Bericht door master of disaster »

laat ik t op doetinchem houden althans het dorp dr naast de naam daarvan zegt waarschijnlijk heel weinig mensen hier wat
master of disaster

Bericht door master of disaster »

is dr niemand wie dr ervaring mee heeft die me dr inruil voor een krat bier of iets mee wil helpen ben best berijd dr een eindje voor te rijden en het hoeft ook zeker niet voor niks zolang het maar geen uurloon gaat kosten maar wil dr met plezier wat voor betalen als mn auto dr maar mooier op word

want oranje is nou eenmaal behoorlijk lelijk
tutuur

Bericht door tutuur »

haha wat mooi dat geleuter over oranje lichtjes
heb het ook net gedaan:P
gewoon beetje roze/rood metallic nagellak doet het perfect:P
nu nog maar is zien hoe lang me bolletjes het blijven doen:P
ziet er cker beter uit
bedankt voor de uitleg jongens!
mzzl
master of disaster

Bericht door master of disaster »

nog steeds niemand hier die zich geroepen voelt een mede rover liefhebber een grote dienst te bewijzen door mij van die lelijke oranje glaasjes te verlossen in mijn koplampen

en het hoeft heus niet voor nix en ik verleen alle hulp mogelijk dus ben zeker niet te beroerd om zelf mee te helpen

dus die gene die mij wel willen helpen dit klusje al eens eerder hebben gedaan en zich bij deze geroepen voelt ik zou zeer graag wat horen want hoe langer ik mn rover heb hoe meer ik me dr aan ga ergeren
inevitable

Bericht door inevitable »

Rover 416Si

Bumper eraf (6 Schroeven)
Afbeelding

Lampjes Philips Silvervision (19,95 halfords)
Afbeelding

Halverwege (25 graden buiten tijd voor een biertje! :lol: )
Afbeelding

Close Up
Afbeelding

Klaar (rechter knipperlicht staat aan)
Afbeelding

Ben uber amateur kwa schroeven en monteur spelen, heb het in 2.5/3 uurtjes gefixt.
Wallie123

Bericht door Wallie123 »

Bedankt voor de info!
Was wel een kloten werk, heb niet zoveel geduld maar het resultaat is top!

[/img]
s1009550

Bericht door s1009550 »

Hoy,

moet de bumper persé eraf om de koplampen te demonteren? Want ik heb afgelopen zaterdag de bumper al los gehad en dat is zo'n rot klusje. Zou fijner zijn als de bumper er aan kon blijven.

mvg. Harwin
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Jep, achter de bumper zit nog een schroefje.. ;)
Maar een bumpert is er toch zo af? heb de mijne ook al honderden keren losgehad :mrgreen:
s1009550

Bericht door s1009550 »

ik heb een paar schroeven die zijn dolgedraaid, en die schroeven in de wielkasten is zo'n gepruts. Toen ik die zaterdag loshaalde, braken ze spontaan af: door en door verroest. Heb er nu nieuwe schroeven inzitten en die zitten net zo lekker vast :p

maar ja: wat moet, dat moet. Zaterdag maar us even mee bezig, moet natuurlijk wel klaar zijn voor 13.30.......
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Bij was er ook een van afgebroken, toen heb ik de rest eruit geboord en die ander ook gelijk maar gedaan want die was krom en nieuwe bouten erin gelast. ;)
Je moet even opletten bij het laatste schroefje, deze heeft en vierkante kop die in een gleufje achter in de koplamp zit.
je moet de koplamp omhoogtrekken zodat hij van het schroefje afschuift.
Ik deed het eerst verkeerd en bij mij was de boel afgebroken :doh2:
En er zit nog een witte strip voor de koplamp, deze kun je zo loshalen door hem naar je toe te trekken.
Plaats reactie