Montage oliedruk en temp meter!?

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Acid

Montage oliedruk en temp meter!?

Bericht door Acid »

Hee,

Ik heb gisteren een oliedruk en olietemp meter van Equus gekocht om in m’n dashboard te monteren (equus komt het meest overeen met de standaard klokkenwinkel). Iemand hier een idee waar de sensors van beide meters het best gemonteerd kunnen worden? Er zitten in het blok natuurlijk al pluggen en dergelijke waar je (met een adapter) een t-stukje tussen kan zetten en hierop de sensor kan monteren. Maar voor de temp geld, als dat onder aan het blok is (carterpan?) dan wordt de meting beïnvloed door de rijwind!? (of niet?) En voor de oliedruk sensor: deze dient eigenlijk op de plek van de standaard druksensor/schakelaar gemonteerd te worden, allen this nogal een lomp ding en op de site van de crxclubholland had ik gelezen dat bij iemand het ding door z’n eigengewicht was afgescheurd en de inhoud van zijn blok achter hem als een streep weer terug te vinden was :?

Dus….iemand beter ideeën voor de montage van deze toch wel geinige instrumenten?

Groeten,

Remco
Acid

Bericht door Acid »

Heeft dan verdomme niemand ervaring met dit soort dingen :evil:
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Probeer onze Engelse vrienden anders even:

http://autos.groups.yahoo.com/group/220GTi/
Je moet je dan wel even inloggen als lid. Misschien dat hun een idee hebben of nog beter: foto's!! :mrgreen:

Succes!! ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Montage oliedruk en temp meter!?

Bericht door Mark16v »

Acid schreef:Hee,
Iemand hier een idee waar de sensors van beide meters het best gemonteerd kunnen worden? Er zitten in het blok natuurlijk al pluggen en dergelijke waar je (met een adapter) een t-stukje tussen kan zetten en hierop de sensor kan monteren.

Dus….iemand beter ideeën voor de montage van deze toch wel geinige instrumenten?

Groeten,

Remco
Ik weet dat je voor het K-serie blok een "oliefilter montage bracket", of hoe je het ook wil noemen, dat ding waar je je oliefilter op schroeft, van een Elise of MG-F moet nemen, daar zitten standaard al de gaten voor de sensoren in...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Acid

Bericht door Acid »

Helelaas mijn info was niet duidelijk genoeg, al dacht ijk dat iedereen hier wel wist dat ik een 220GTi heb :lol:. Ik heb dus een M-serie blok.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Acid schreef:Helelaas mijn info was niet duidelijk genoeg, al dacht ijk dat iedereen hier wel wist dat ik een 220GTi heb :lol:. Ik heb dus een M-serie blok.
Dat wist ik ook wel hoor :| , maar ik dacht behulpzaam te zijn door mede te delen dat voor het K-serie blok er dus een soort van adapter beschikbaar is, dwz er een van een ander model auto af te slopen.

Ik bedoelde hiermee dat je dus miss naar een andere auto (820Ti oid?) kan kijken of/hoe het daar (wel) zit. :)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Plaats reactie