Vervangen van de kachelweerstand (fan werkt niet goed)

Technische informatie over MG's en Rovers.
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Menno_M

Bericht door Menno_M »

ja die prijzen hier op dit forum kloppen volgens mij ook niet helemaal meer want ik ben ook bij de dealer geweest in drachten en die moest er 62 euro voor hebben dus de prijs ligt eerder rond de 60 euro mensen.

maar hij is inderdaad makelijk te plaatsen 5 min.
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

Ik denk dat de prijzen bij een dealer wel een stukje hoger liggen tov wanneer je naar automaterialenzaak gaat waar men imitatie verkoopt.
MG TF wannahave
frankensink

Bericht door frankensink »

zit er eigenlijk een in mg zr zon zelfde kachelweerstand... in een ander topic kreeg wel antwoord (wist het zo goed als zeker) dat het dezelfde is maar wil het zeker weten voordat ik er een aanschaf uit een schade zr....
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Misschien is dit een luke DIY:

http://cgi.ebay.co.uk/ROVER-HEATER-FAN- ... dZViewItem

Afbeelding

The solution to this common fault lies in the latest ceramic resistor technology. These resistor coils are fully encased in a heat dissipating ceramic pompound and will out-perform and out-last, by many years, the original Rover resistors.

This Buy-It-Now consists of 3 replacement ceramic resistors and full instructions on how to remove, replace and refit your the resistors on your faulty heater resistor pack.
Our Ceramic Resistors have been matched to the same rating as the original open wire resistors used by Rover, this results in the same fan speeds across all four settings.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik zat te denken aan deze:

Afbeelding

Die zijn nog een stukje duurder, reken op 10 euro per 3. Maar met de alu-behuizing een stuk makkelijker op de bestaande plaat te zetten en toch te koelen.
Bovendien zijn deze types gewoon onverwoestbaar.

Als er meer mensen geinterreseerd zijn dan hoor ik het graag, probleem is namelijk een beetje dat de winkels die bereid zijn dit spul tegen normale prijzen te leveren(aan consumenten) meteen minimale orders willen van 50 of 100 euro.
De gewone winkelprijs voor een bovenstaande weerstand is al gauw meer dan het dubbele (6 euro/s easy)

Zo ziet het eruit met normale weerstanden, die moet je rechtomhoog plaatsen, vanwege de koeling.
Afbeelding
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Gisteren ook even deze weerstanden in de MGF gesoldeerd.

Het soldeerwerk stelt echt heel weinig voor.
En voor een paar euro ben je weer klaar.

Alleen de plek waar het resistorpack in een F zit is echt rot om bij te komen. Zon beetje achter het contactslot tegen de middenconsole achter de slangen van de blower.
Bert Berends

Bericht door Bert Berends »

Kan iemand mij ook vertellen wat de waardes zijn van de vervangende keramische weerstanden.
Alvast bedankt,

Bert
Michel1974

Bericht door Michel1974 »

Ik heb ze net vervangen voor:

1,5 Ohm 10watt
0,68 Ohm 10watt

de laatste was bij mij niet kapot (die is nog goed als stand 3 het nog doet). Dus die heb ik laten zitten.

Werkt prima, en de tijd zal het leren. Nadeel was wel dat de pootjes van de weerstanden beetje kort zijn. En je moet ze verticaal insolderen vanwege de koeling. Dus moest bij beide weerstanden een van de pootjes verlengen. Niet zo heel moeilijke klus, maar wel dus een zwak punt in de hele "constructie".
wolter

Bericht door wolter »

Gelden die weerstandswaarden ook voor een rover 100?

Of heeft iemand nog een weerstand voor een 100 liggen?
frank de jonge

Bericht door frank de jonge »

Ahh, zo'n ding is dus de boosdoener.
Van de week ff informeren waar ik zo'n weerstand op de kop ken tikken voor de ZR.
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door basjebas »

Maakt het nog uit van welke honda ik zo'n weerstand uithaal?? of kan je ze ook goedkoop op ebay/marktplaats vinden?
alvast bedankt!
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door basjebas »

zojuist een besteld op ebay voor nog geen 15 pond. toch iets anders dan de 55 euro die ze er voor vragen bij de nederlandse sites...
Mink015

Bericht door Mink015 »

Topic starter bedankt voor de pics, ben net klaar met het plaatsen van een vervanger. Een makkelijke reparatie DOOR de pics. Thx.

Ik kocht het onderdeel via ebay, ik was (ik doe ff een ongeveertje) 16 euro kwijt voor een onderdeel waarbij ik niet hoefde te solderen.

De zoekterm die ik op ebay gebruikte was Rover heater resistor.
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Als ik zo naar de fotos op pag 1 kijk, lijkt me dat je dat draadje zo weer vast kan solderen, of werkt dat niet?
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

Het kan werken maar meestal klopt je verhouding dan niet meer
met de standen van de motor snelheid zie het als dit

uit_________________________aan
---------1---------2--------3--------4
-----------------standen

------------breuk
uit______/____________________aan
---------1----2-------------3---------4

zie je wat er met de stand 1&2 gebeurd 2 zit dicht op 1 en zal
daardoor maar een klein beetje harder lopen
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Plaats reactie