Doe het zelf onderhoud?

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
tm

Doe het zelf onderhoud?

Bericht door tm »

Hoi,

Ik heb nu sinds twee weken een Rover 200 BRM! Superauto en bevalt goed. Maar ik wil hem graag een onderhoudsbeurtje geven maar de geldboom is echt een beetje kaalgeplukt na de aanschaf.
En daarom wil ik bepaalde dingen toch zelf doen of in ieder geval goedkoper doen dan bij de dealer.
Nu ben ik zelf niet echt technisch en een leek qua autotechniek maar wel geinteresseerd en gretig om bepaalde dingen te leren.
Nu wil ik graag de volgende dingen verbeteren.
- De bougies en bougiekabels vernieuwen of schoonmaken (auto start bij vochtig weer niet echt goed (roverkwaaltje he?) en bokt/stoot nog wel eens als hij koud is.
- Olie verversen en nieuw oliefilter monteren.

Misschien een stomme vraag, maar is dit makkelijk zelf te doen? En hoe ?
Want mbt de bougies, ik zag ze wel zitten maar volgens mij niet echt eenvoudig te vervangen of scho0n te maken of wel?
En welke bougies zijn goed? Bepaald merk?

Hoor het wel of jullie nog tips of andere adviezen hebben!

Gr Tom
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Tja, die bougies en de kabels zijn echt een probleem bij de BRM/VI, dit is goed op te lossen door Magnecor Kabels en Eventueel goede bougies.....(Denso Iridiums)

De kabels zijn inprincipe zo vervangen.... je moet er voor zorgen dat je goed er bij kan... de bobines zitten aan de achterkant van het blok, onder het inlaatspruitstuk...
Bougies kunnen er eigenlijk maar op een manier in..je moet er alleen voor zorgen dat je ze goed vastzet...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Bougiekabels moet je op de tast vervangen, je ziet nl. niet waar ze eindigen. Vervang ze daarom ook één voor één, dan weet je tenminste zeker dat je de kabels juist aansluit.
Magnecor kabels zijn idd erg goed. Bougies zou ik platinum of iridium oid nemen, zoals van bv. NGK, Champion of Denso.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Heb veel ervaring met dergelijke motoren,het verversen van de olie kan je zonder probleem zelf doen,makkelijker dan bij de motoren van Honda origine. De bougie kabels daarentegen (ook niet moeilijk) kan je bij twijfel best uitbesteden.....iemand van het forum in Uw buurt wil het misschien gratis doen.
tm

Bericht door tm »

Hoi,

Waar haal ik de bougies en bougie-kabels?
Bij automaterialen handel? Of via Internet?

Gr Tom
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

oa verkrijgbaar bij UK Carparts (zie link onderaan de site). Maar ze zijn bij de meeste tuningzaken wel te krijgen.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Hoi Tom,

Je kunt het ook wel gewoon in hengelo proberen.
Misschien niet op voorraad, maar ze kunnen het bijna altijd wel proberen.
Probeer Besselink eens.
tm

Bericht door tm »

Thanks edgecrusher, zal hun eens bellen

gr tom
Plaats reactie