Click-and-Go of Hydrolische koppeling

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Click-and-Go of Hydrolische koppeling

Bericht door Silly CVT »

Wie weet hier iets vanaf? Of een ander alternatief elk idee is welkom in deze....?! :|

Dat click and go schijnt een knopje op je pook te zijn wat je koppeling vervangt... Wie heeft ervaring met dit syteem? Vertel!!

Hydrolische koppeling: Iets met een dingetje onder je pedaal en net voor je bak. Hydrolisch dus onwijs licht te handelen. Kent iemand dit syteem? Vertel!!

De reden van deze vragen lijkt me wel duidelijk: Als er een oplossing is (buiten het ombouwen naar automaat dus) voor het koppelen, lichter maken van dus... Dan hoef ik m'n TC niet te verkopen!! Iets wat mij vreselijk aan m'n hart gaat. :(

En de aanpassing kan ik heel misschien dan nog wel vergoed krijgen. Wat met het ombouwen naar automaat niet het geval is. ;)
Laatst gewijzigd door Silly CVT op do sep 30, 2004 12:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Het blijft een prijzige aangelegenheid hoor, zo'n automatische koppeling. Het click en go systeem ken ik niet(zal wel een merknaam zijn) maar ik ken wel transportbedrijven die zoiets via TC-systems laten aanleggen.

TC-systems

Gr. tomas ;)
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Thanx!! ;)

Ik heb ze even gemaild... Afwachten dus. :roll:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Waar je ook info kan opvragen is bij de renault garages. het heeft namelijk een tijdje in de twingo gezeten. Misschien dat die je wel de nodige info kunnen verstrekken.
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Het lijkt me trouwens een electromotor die de de koppeling naar beneden druk. Als ie dan beneden is zal er denk ik een met olie gevulde demper met daarin een ventiel zitten die de olie heel langzaam doorlaat de andere kant op. Ik dacht dat dat het principe was, maar weet het niet zeker.
Plaats reactie