"plaat" onder dashboard bij pedalen terug plaatsen

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Dennis

"plaat" onder dashboard bij pedalen terug plaatsen

Bericht door Dennis »

Geachte heren en mevrouwen,

een kleine vraag die iemand wellicht kan beantwoorden...

Bij mijn 45 (en ik denk dus ook bij alle 400's ?) zit er "onder" het dashboard, net boven de pedalen, een soort bekleed kartonnen afdekplaat. Deze plaat zorgt er zo'n beetje voor dat je niet met je voeten tegen de zekeringen aan zit te duwen (tenminste, in mijn geval is dat zo).
Nu is het zo, dat ik die plaat er een hele tijd terug een keer uit heb gehaald, en nu al een paar keer terug heb geduwd, maar om 1 of andere manier blijft ie niet zitten.
Ik zie ook niet echt bevestigingspunten voor dat ding (in die plaat zitten ook geen gaatjes).
Weet iemand toevallig of die plaat echt alleen maar op 2 kleine pinnetjes ofzo vast zit?
Kennelijk zit dat niet zo goed, want bij mij zakt die plaat dan naar beneden weg, waardoor je steeds met je voet die plaat raakt bv, bij koppeling intrappen, of gas geven.
Als het alleen bij raken blijft is het niet zo erg, maar soms valt ie er dan ook uit, en dat is op zich niet zo grappig...probeer dan nog maar wat fatsoenlijks te doen met je voeten tijdens het rijden, of probeer die plaat tijdens het rijden er maar eens terug in te frotten, of juist er tussenuit te halen :)

Heeft iemand misschien een hint en/of tip?
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

... eh ... aan mij heb je in dit geval niets ... want die kartonnen plaat van mijn 416 is waarschijnlijk al lang vercomposteerd bij de Avram :lol:

.. juistja, vanwege dezelfde reden dat ik 'm ook niet vast kreeg daar onder het dash ....

:rofl:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Dennis

Bericht door Dennis »

:mrgreen: dan ligt het in ieder geval alvast niet aan mij (alleen) :D
Ewout

Bericht door Ewout »

Dat probleem heeft volgens mij echt iedere 400/45 rijder. ik heb precies het zelfde probleem, nu zit er een metalen klipje op die kartonnen plaat en die zou je aan de bovenkant moeten kunne vastklikken. En voor de rest gewoon proppen. Of je had het gewoon nooit los moeten halen. Maarja daar is het nu te laat voor dus. Het is inderdaad supervervelend. Bij mij flikkert hij er nog niet uit, maar verzakt wel af en toe en dan zit je er inderdaad met je tenen tegenaan te trappen. Maar T'is eenmaal niet anders :evil:

veel suc6
Dennis

Bericht door Dennis »

Dat metalen clipje....heb je die er zelf aan gemaakt, of hoort die er aan te zitten?
Ik heb namelijk in ieder geval geen metalen clipje...

Ik denk dat ik die plaat er maar onderuit haal...of met tyraps vastzetten ofzo :?
Ewout

Bericht door Ewout »

Nee dat clipje zit er als het goed is gewoon op. Tyraps maar proberen dan lijkt me
Plaats reactie