K Motor

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

K Motor

Bericht door Roverforever »

Wat is jullie mening over de K motor betrouwbaar?vinnig?comfortabel?
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Zuinig, krachtig, houd van toeren maken, vrij rumoerig, gevoelig voor problemen met koeling, briljant ontwerp voor z'n tijd.... dat is 't wel zo ongeveer denk ik :P
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Ewout

Bericht door Ewout »

Ben't met striker eens, behalve dan dat ie zuinig is maar ik heb ook wel een zware voet
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ja, daar had ik beter "kan zuinig zijn" van kunnen maken. Ik rijd er ook niet echt zuinig mee :D.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

zoals je zei: brilliant voor zijn tijd, maar nog steeds eigenlijk. is een ideale basis om er iets extra op te vijzen.
ik vindt hem vooral fijn boven de 3500 toeren, vinnig, kan heel zuinig zijn, maar ook drinken voor dood, meestal dat tweede.
Ewout

Bericht door Ewout »

1.6 k motor en ik haal gemiddeld 1 op 10 :wall: en dan ben ik niet eens extreem aan het scheuren hoewel op de snelweg haal ik wel 1 op 13/14 als ik zo'n 140 rij dus dat valt dan wel weer mee. En de verbruikscijfers bij jou???
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

1.8 VVC K-series......

Eerlijk gezeg een sublieme motor....
Je kan er heel makkelijk rustig mee rijden ( gunstig verbruik), maar als je het vermogen wilt gebruiken heb je wel wat toeren nodig....

Als ik het vergelijk met b.v. een VTEC vind ik de VVC gewoon veel prettiger rijden, dit komt mede door de koppelkromme die na 2500 toeren bijna gelijk blijft........ waardoor het vermogen mooi wordt opgebouwd. terwijl VTEC er meer of min inklapt bij 5500 toeren...

Tja de koeling is het probleem, net als de smering, maar als je dit goed bij houd, kan je makkelijk 40000 KM per jaar rijden.. persoonlijk ondervonden... Alleen is het verbuik niet alles... 1 op 9 gemiddeld.(probleem zit hem dan ook in de vele stoplichten die ik tegenkom onderweg naar school en naar huis..) .. maar ja ga ik langere stukken rijden kom ik makkelijk aan de 1 op 13..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
mgron
MG-R Freak
Berichten: 541
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 9:35 pm
Woonplaats: Surhuisterveen

Bericht door mgron »

gemideld gebruik stad en snelweg 1 op 14
flink intrappen 1 op 12 :mrgreen:
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Ik heb geen relevant vergelijksmateriaal (c.q. ervaring), maar mijn ervaring met m'n 1400 K-serie is dat ie hoogtoerig, zeer direct en qua brandstofverbruik extreem gaspedaal gevoelig is :D M'n verbruik kan namelijk varieren van 1op8,5 tot 1op16:!:)
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Maar hoe zit het nu juist met de koppakkingen
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

De koppakkingen zijn wel een beetje een probleem geweest.
Het is namelijk zo dat er een beetje inferieure kwaliteit is gebruikt in het begin.... Deze zijn later vervangen voor betere, maar vanaf 99 ongeveer intro van de 25...

Als je je koelvloeistof en olie niveau goed in de gate houd, zal het gevaar wel afnemen.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
mgron
MG-R Freak
Berichten: 541
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 9:35 pm
Woonplaats: Surhuisterveen

Bericht door mgron »

klopt wat mista t zegt ik had een lekke koppaking aan het begin van het jaar is er een nieuwe in gekomen de monteur zei precies het zelfde ik had nog het oudere type koppaking er in,en er zit nu 1 van het nieuwe type in.
(gelukkig nog onder garantie :mrgreen: )
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Wil W

Bericht door Wil W »

1.4 MPi

Fijne motor, zeer betrouwbaar...........maar! Je moet de motor flink afzeiken wil je meekomen met het verkeer. In een 100-serie daarentegen vreet je zo goed als alles op wat in de buurt komt :twisted:

Daarom, in een 200-serie is de 1.4 MPi niet echt gerechtvaardigd, het koppel op de motor is veel te weinig.

Daarentegen heb ik wel menig ander 1.4tje en 1.6je voor schut gezet met deze auto, immers hij levert over de 100pk, doen maar weinig andere auto's in die klasse na :lol:
Plaats reactie