Welke kleur is koelvloeistof zoal?

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
416sí señor

Welke kleur is koelvloeistof zoal?

Bericht door 416sí señor »

De mijne is felgroen en weinig doorzichtig, het niveau is een cm gedaald en om de een of andere reden heb ik het idee dat er weer iets niet goed zit. :?

Kan het zijn dat dat spul groen is en alles toch ok is?

Gr. Tomas
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

ik heb blauwe gewoon bij de plaatselijke autoboer weg....misschen ff verversen??
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

groen is goed... als het maar niet roestbruin is of als er maar geen olie op drijft.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Ewout

Bericht door Ewout »

koelvloeistof heb je zo'n beetje in elke kleur, heeft gewoon te maken met welk kleurstofje er in is gedaan. Dus felgroen is gewoon goed hoor
Tommer

Bericht door Tommer »

Geen paniek, zowel mijn moeder (214-1998) als ik (416-1999) hebben dit voorgehad.

Dit is hoogstwaarschijnlijk, gewoon heel erg dom, de dop van de expansietank !!

Ga gewoon bij je dealer langs en koop een nieuwe dop (5€)...
Er bestaat een indicatie om te kijken of de dop stuk is...er zit een soort puntje in het middenste metalen ringetje, DIT MOET EXACT in het missen zitten, anders heb je een lekke dop. (als je wil mail ik je de tekening (kan op mijn werk niet op ftp om ze te posten))

Goed dat je het zo snel opgemerkt hebt, zo vermijd je oververhitting en de bijhorende lekke koppakking (dat als een soort van veiligheidsventiel functioneert in geval van oververhitting)!

(Zoek eventueel ook naar sporen van waterafzettingen rond de leidingen en waterpomp, want misschien verlies je het water langs daar.)
Tommer

Bericht door Tommer »

Ohja, over de kleur moet je je geen zorgen maken, die van mij is ook ondoorzichtig en die is net vervangen dus.... :lol:
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Ben je al thuis? Dan kun je hem hier posten, hebben anderen er misschien ook nog wat aan :D

Anders mail maar...

Dank, gr. Tomas
Plaats reactie