motor rover BRM?

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
tm

motor rover BRM?

Bericht door tm »

Hoi,

Even een vraag. De motor (1.8 vvc) die in de BRM ligt is dit een Honda of BMW motor of toch gewoon een door rover zelf ontwikkelde motor?
Hoor namelijk verschillende verhalen!

Hoor het wel.

Gr Tom
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

De 1.8 VVC is een door Rover zelf ontwikkelde motor..
Het is er een uit de K-series, dus van de bestaande motoren..
Waarvan dus de 1.4 - 1.6 - 1.8 - 1.8VVC gemaakt van zijn, verder ook nog de KV6...

De laatste honda motoren zitten in de Vorige 200 series, waarvan de 1.6 - 2.0, de enige rover motor in die series is de T16, dus 2.0 Turbo...

Verder zitten er nog wat honda motoren in de 600 en 800..

BMW heeft alleen geinvesteerd, op dit moment liggen er wel een aantal dieselmotoren van BMW in de MG en Rover
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
tm

Bericht door tm »

Thanks,

Is die discussie onder de vrienden ook uit de wereld!
Zijn de motoren betrouwbaar? En duur in onderhoud?
Ik wil namelijk graag een BRM kopen (super gave auto) maar ben eigenlijk een beetje aan het twijfelen. Veel zeggen me dat het een niet betrouwbare auto is die duur in onderhoud zou zijn?
Vooroordeel?

Gr Tom
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Mista T schreef:De 1.8 VVC is een door Rover zelf ontwikkelde motor..
Het is er een uit de K-series, dus van de bestaande motoren..
Waarvan dus de 1.4 - 1.6 - 1.8 - 1.8VVC gemaakt van zijn, verder ook nog de KV6...

De laatste honda motoren zitten in de Vorige 200 series, waarvan de 1.6 - 2.0, de enige rover motor in die series is de T16, dus 2.0 Turbo...

Verder zitten er nog wat honda motoren in de 600 en 800..

B*W heeft alleen geinvesteerd, op dit moment liggen er wel een aantal dieselmotoren van B*W in de MG en Rover
Ehm er is ook nog een 1.1 K-serie. En de 2.0 NASP uit de R200 is een T-serie (maar dan zonder turbo). Verder zijn alle benzinemotoren uit de R600 van Honda. In de 800 verschilt het nogal, dat weet ik niet precies. De 2.0 is Rover, de 2.5 is Rover en de 2.7 Honda geloof ik...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

tm schreef:Zijn de motoren betrouwbaar? En duur in onderhoud?
De motoren (en de bouwkwaliteit in het algemeen) zijn dik in orde. De vroegere modellen (tot 2000) kunnen gevoelig zijn voor problemen met de koeling, wat een kapotte koppakking tot gevolg kan hebben. Maar dit is eigenlijk een kwestie van goed de koelvloeistof in de gaten houden.
VVC motoren zijn iets duurder in onderhoud dan "normale" motoren. Ze hebben bv een extra riem (voor de aansturing van de variabele kleptiming) en zitten vrij ingewikkeld in elkaar, wat betekend dat je er niet iedere beunhaas aan kan laten werken (althans, dat raad ik niet aan).

Ik hoop dat je besluit de BRM te kopen en je niet laat afschrikken door gruwelverhalen van vrienden en zgn autokenners, de BRM is zoals je al zegt een super gave auto!! Er zijn weinig auto's in die klasse met zo'n uitstraling en zulke prestaties 8).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
tm

Bericht door tm »

Ga zaterdag naar de BRM kijken!!
Hoop dat ie er goed uitziet en motorisch goed is!
Misschien nog wat handige tips waar ik op moet letten en hoe? Al hoewel ik er op dit forum al wat verzameld heb!

GR Tom
Wil W

Bericht door Wil W »

Mark16v schreef: Ehm er is ook nog een 1.1 K-serie. En de 2.0 NASP uit de R200 is een T-serie (maar dan zonder turbo). Verder zijn alle benzinemotoren uit de R600 van Honda. In de 800 verschilt het nogal, dat weet ik niet precies. De 2.0 is Rover, de 2.5 is Rover en de 2.7 Honda geloof ik...
Klopt, maar de eerste 2.0nasp waren m-series ;)
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Ja die 1.1 was ik FF vergeten.....

Dacht dat de 2.0 136 PK NASP uit de 200 coupe's Honda blokken waren....


Maar ga je heel toevallig bij deze BRMkijken???
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Mista T schreef:Dacht dat de 2.0 136 PK NASP uit de 200 coupe's Honda blokken waren....
zie je het voor je :P Een 2.0 van Honda met 136pk... Ze kunnen wel beter daar hoor ;) ;)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Mark16v schreef:zie je het voor je :P Een 2.0 van Honda met 136pk... Ze kunnen wel beter daar hoor ;) ;)
En wat levert de 2.0 uit de 620 Si dan (om maar te zwijgen van de 620i) ? ;)
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

had ik al bedacht ja, maar ik vond het een beetje lullig om mijn post weer te gaan editten :P :oops:
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Plaats reactie