Rover 75 MK2 Verfraaïng grille badge

Technische informatie over MG's en Rovers.
Gebruikersavatar
A class of its own
MG-R Addict
Berichten: 359
Lid geworden op: do okt 25, 2018 2:05 pm
Woonplaats: Zuid-Beijerland - ZH

Rover 75 MK2 Verfraaïng grille badge

Bericht door A class of its own »

Beste Enthousiaten,

Na mij enigszins verdiept te hebben in de grille badge van m’n Rover 75 Mark 2 (nieuwe logo) ondervond ik dat het aluminium en reliëf geprinte plaatje maar een eenvoudige uitstraling heeft. Er blijken twee typen te zijn, te weten:
- een plat alu plaatje als eerder vermeld
- een zelfde alu plaatje maar dan fraai ingelegd in een verchroomde houder, met een min of meer drie dimensionale uitstraling

Graag wil ik met jullie delen hoe ik te werk ben gegaan. Eerst het oude beschadigde embleem en lijmresten verwijderd. Waarna, in het chroom van de grille, duidelijk wordt dat er een merkteken in staat voor het boren van een 5,5 mm groot gaatje. Daarboven (geen merkteken), dien je het tweede gaatje a.d.h.v. een malletje zelf aan te tekenen en wederom te boren. De pennetjes van de nieuwe badge passen daar precies in. Zelf heb ik nog een tweetal extra strookjes dubbelzijdig tape aangebracht.

Zeg nou zelf, een fraaier plaatje van het Vikingscheepje wat fier de wind in de zeilen houdt kun je je nauwelijks voorstellen...

Het onderdeel nummer van het simpele embleem is DAD000021 en dat van het fraaiere embleem is DAB000231, het bijna identieke embleem met nummer DAB000232 (van een Streetwise) past niet onaardig maar vraagt wel om wat meer pas en meetwerk e/o creativiteit ...

Succes wanneer je dit ook wilt aanpakken!
Mvg - Raymond van Donk - One of Britain’s Fine Cars.

2003/01 Rover 75 1.8 MK I - Business Edition - Midnight Blue (owned from 01/2003 to 10/2018)
2005/02 Rover 75 2.5 V6 MK II - Connoisseur SE - Midnight Blue JQW (assembled 04/2004 owned since 10/2018)
2010/10 Morgan 4/4 Sport - “Spirit of Malvern” - Sports Grey (owned since 04/2016)
Plaats reactie