Vervangen injectorrail 4-cilinder K-series

Technische informatie over MG's en Rovers.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
MG-R Addict
Berichten: 238
Lid geworden op: zo okt 18, 2015 5:41 pm
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJss

Vervangen injectorrail 4-cilinder K-series

Bericht door Mr. Dj M. »

Ik kon dit nergens online vinden, dus wil ik jullie bij deze graag helpen. Hierbij even een kort stappenplan voor het vervangen met behulp van het workshop manual.
Indien alleen de injectoren vervangen moeten worden, zal je enkele stappen kunnen overslaan en voeg je er ook weer toe met het aansluiten van de injectoren op de kabelboom.

Afbeelding

Stappenplan:
1. Verwijderen zekering brandstofpomp
2. Starten en laten stilvallen
3. Korte doorstarten om zoveel mogelijk resten brandstof uit het systeem te krijgen
4. Loskoppelen - pool accu
5. Loskoppelen kabelboom van de rest van de auto(1 hoofdaansluiting, 4 doorlopende stekkers, de 4 naar de injectoren kunnen blijven zitten)
6. Loskoppelen brandstof toevoer leiding van de rail
7. Losschroeven injector rail (+eventuele objecten die in de weg zitten)
8. Bij tweedehands, controleren rubbers injectoren en indien noodzakelijk vervangen
9. Terugplaatsen injector rail
10. Aansluiten kabelboom aan de rest van de auto
11. Aansluiten brandstof toevoer leiding van de rail
12. Aansluiten - pool accu
13. Terugplaatsen zekering brandstofpomp
14. Doorstarten tot de motor weer loopt


En wat verdere (foto) uitleg bij de punten:
1-3:
Afbeelding

4 -12:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het plaatje 11.4 is niet altijd van toepassing. Dit betreft een blok uit vroege bouwjaren!

1. Let op, de zekeringen locaties zijn nogal eens gewijzigd. Controleer het schema van de auto!
Afbeelding

5. Er zit ook aan een kabel die naar bobines gaat. Je zult dus ook het zwarte afdekplaatje boven de bobines moeten demonteren.

7. Om de rail goed los te kunnen schroeven zal je naast de olie peilstok ook helaas, vanuit het vooraanzicht gekeken, rechts de sensor op de plastic inlaat los moeten schroeven (idle sensor).
Afbeelding

8. De kant in de rail is vaak nog perfect, niet afgeplat en nog zonder schade, maar de kant in de inlaat niet. Deze zijn dan nog wel rond, maar ook poreus en kan je maar het beste vervangen. Dat is overigens sowieso het advies van de handleiding.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie