VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?
-
- MG-R Newbie
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo mar 11, 2015 10:39 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Meerssen
VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?
Hallo,
Ik heb een VVC 143 pk kop kunnen kopen. Weet iemand of je deze met de piper camshaft blanking kit kunt voorzien van TF135 cams? Geeft dit met de standaard ECU een goede toename van vermogen tov van mn huidige standaard 118 pk?
bvd
edgar
Ik heb een VVC 143 pk kop kunnen kopen. Weet iemand of je deze met de piper camshaft blanking kit kunt voorzien van TF135 cams? Geeft dit met de standaard ECU een goede toename van vermogen tov van mn huidige standaard 118 pk?
bvd
edgar
Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?
Die nokkenas past daar niet in ( uitlaat kant misschien wel )
Daarnaast vraag ik me af of je ecu t zomaar accepteert als je de vvc dr afsloopt
Daarnaast vraag ik me af of je ecu t zomaar accepteert als je de vvc dr afsloopt
-
- MG-R Newbie
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo mar 11, 2015 10:39 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Meerssen
Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?
ook niet met die vvc blanking kit? Ik houd dan de mens 1.9 ecu van het standaard blok (zonder vvc), of kan dat niet?
Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?
hoe dat met die blanking kit zit weet ik niet.
Maar weet wel dat de openingen in de kop groter zijn waardoor je nokkenas van links naar rechts kan bewegen in de kop.
deze past wel, deze heeft een verdikking op de nokkenas.
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/rov ... ast-billet" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar weet wel dat de openingen in de kop groter zijn waardoor je nokkenas van links naar rechts kan bewegen in de kop.
deze past wel, deze heeft een verdikking op de nokkenas.
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/rov ... ast-billet" onclick="window.open(this.href);return false;
- mg-zs
- Hairpin Hater
- Berichten: 3757
- Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
- Woonplaats: Maastricht
Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?
Waarom niet gewoon Tf135 cams met huidige kop ??
Commission No. ZS-005354
MG ZS
Rover Tourer
- mg-zs
- Hairpin Hater
- Berichten: 3757
- Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
- Woonplaats: Maastricht
Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?
Op die fiets
Mischien ook nog optie om nar Mems3 te gaan
Kun je hem laten mappen
Mischien ook nog optie om nar Mems3 te gaan
Kun je hem laten mappen
Commission No. ZS-005354
MG ZS
Rover Tourer
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?
Dit is precies waar die piper kit voor bedoeld is; het plaatsen van gewone K16 nokassen in VVC koppen.
Vraag me wel een beetje af waarom je het wil, die kit is veel duurder dan een VVC ECU en draadboom. En als je hem VVC laat is hij sneller en soepeler.
Vraag me wel een beetje af waarom je het wil, die kit is veel duurder dan een VVC ECU en draadboom. En als je hem VVC laat is hij sneller en soepeler.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?
ma wat is nou uberhaupt t voordeel van zo'n blanking kit nou ?
vvc zit dr niet voor niks op
vvc zit dr niet voor niks op
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?
VVC is geweldig kwa timing, maar minder geweldig als het gaat om klephoogte, die is vast.
Simpel gezegd, je kan "normale" nokassen kopen die veel meer vermogen leveren dan de ~180 max van de VVC.
Als je echter voor bv zo'n 200pk versie gaat, dan kost dat ten eerste veel €'s en ten tweede lever je onderin veel in. Leuk misschien voor een tracktool of een caterham/exige in het weekend maar als je hem ook voor woon-werk wil gebruiken niet aan te raden.
Simpel gezegd, je kan "normale" nokassen kopen die veel meer vermogen leveren dan de ~180 max van de VVC.
Als je echter voor bv zo'n 200pk versie gaat, dan kost dat ten eerste veel €'s en ten tweede lever je onderin veel in. Leuk misschien voor een tracktool of een caterham/exige in het weekend maar als je hem ook voor woon-werk wil gebruiken niet aan te raden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!