VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Edgar79
MG-R Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo mar 11, 2015 10:39 pm
Woonplaats:
Locatie: Meerssen

VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?

Bericht door Edgar79 » ma okt 12, 2015 3:05 pm

Hallo,

Ik heb een VVC 143 pk kop kunnen kopen. Weet iemand of je deze met de piper camshaft blanking kit kunt voorzien van TF135 cams? Geeft dit met de standaard ECU een goede toename van vermogen tov van mn huidige standaard 118 pk?

bvd

edgar

JD
MG-R Core
Berichten: 5275
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?

Bericht door JD » ma okt 12, 2015 7:20 pm

Die nokkenas past daar niet in ( uitlaat kant misschien wel )
Daarnaast vraag ik me af of je ecu t zomaar accepteert als je de vvc dr afsloopt :dry:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding

Edgar79
MG-R Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo mar 11, 2015 10:39 pm
Woonplaats:
Locatie: Meerssen

Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?

Bericht door Edgar79 » di okt 13, 2015 7:58 am

ook niet met die vvc blanking kit? Ik houd dan de mens 1.9 ecu van het standaard blok (zonder vvc), of kan dat niet?

JD
MG-R Core
Berichten: 5275
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?

Bericht door JD » wo okt 14, 2015 6:46 pm

hoe dat met die blanking kit zit weet ik niet.
Maar weet wel dat de openingen in de kop groter zijn waardoor je nokkenas van links naar rechts kan bewegen in de kop.

deze past wel, deze heeft een verdikking op de nokkenas.
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/rov ... ast-billet" onclick="window.open(this.href);return false;
Rover 25 vi 2001

Afbeelding

Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 4349
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?

Bericht door mg-zs » wo okt 14, 2015 7:56 pm

Waarom niet gewoon Tf135 cams met huidige kop ??
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer

JD
MG-R Core
Berichten: 5275
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?

Bericht door JD » do okt 15, 2015 7:03 pm

grotere kleppen ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding

Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 4349
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?

Bericht door mg-zs » do okt 15, 2015 8:49 pm

Op die fiets
Mischien ook nog optie om nar Mems3 te gaan
Kun je hem laten mappen
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer

Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4852
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?

Bericht door 118GTR » ma okt 26, 2015 9:44 pm

Dit is precies waar die piper kit voor bedoeld is; het plaatsen van gewone K16 nokassen in VVC koppen.

Vraag me wel een beetje af waarom je het wil, die kit is veel duurder dan een VVC ECU en draadboom. En als je hem VVC laat is hij sneller en soepeler.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!

JD
MG-R Core
Berichten: 5275
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?

Bericht door JD » vr okt 30, 2015 11:22 am

ma wat is nou uberhaupt t voordeel van zo'n blanking kit nou ?
vvc zit dr niet voor niks op
Rover 25 vi 2001

Afbeelding

Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4852
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?

Bericht door 118GTR » ma nov 09, 2015 1:48 am

VVC is geweldig kwa timing, maar minder geweldig als het gaat om klephoogte, die is vast.

Simpel gezegd, je kan "normale" nokassen kopen die veel meer vermogen leveren dan de ~180 max van de VVC.
Als je echter voor bv zo'n 200pk versie gaat, dan kost dat ten eerste veel €'s en ten tweede lever je onderin veel in. Leuk misschien voor een tracktool of een caterham/exige in het weekend maar als je hem ook voor woon-werk wil gebruiken niet aan te raden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!

JD
MG-R Core
Berichten: 5275
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Re: VVC 143 kop met TF 135 (solid) cams en standaard ECU?

Bericht door JD » di nov 10, 2015 8:24 pm

Aha, juistem
Rover 25 vi 2001

Afbeelding

Plaats reactie