Het monteren van een FSE PowerBoostValve .

Technische informatie over MG's en Rovers.
Gesloten
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Het monteren van een FSE PowerBoostValve .

Bericht door Järv »

Het monteren van een FSE PowerBoostValve.

Op de foto's ziet U hoe een FSE pbv gemonteerd kan worden op een 1600cc K-blok (95-99) wat in een 416Si hangt.
____________________________________________________________

Hier een overzichtje van wat er uit de verpakking komt :
Afbeelding
De PBV, een adapterstuk, wat slangetjes en wat klemmen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hier ziet U de plek waar de orginele "valve" zit.
Afbeelding
Deze zit bij een 416Si vast met een simpel maar doeltreffend klemmetje.
Klemmetje los en oude verweideren.
Afbeelding
Doe dit aub als de auto al enige uren stil en uit staat .. het systeem heeft namelijk de onhebbelijkheid heeel lang onder druk te blijven staan.
en dit is nogal lastig als je gewend bent met een peuk in je hoofd te werken ;)

Hier ziet U een close-up van de orginele "valve", het adapterstuk en het klemmetje.
Afbeelding

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Het adapterstuk monteerd U dus met behulp van het orginele klemmetje op de plek waar vroeger de orginele "valve" gezeten heeft.
Afbeelding

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Het is nu een questie van de FSE pbv een plekje te geven.
Benzineslang van adapter naar FSE te monteren.
Benzineslang van FSE naar retourleiding monteren
Vacuüm slang plaatsen .. nippel boven op pbv en de nippel waar de orginele "valve" z'n vacuüm vandaan had.
Afbeelding
Nu even kijken of alles lek-vrij is door de motor te starten en iemand anders te laten kijken of er nergens benzine uitkomt.
Met nadruk iemand anders .. stel je voor dat het wel lekt en er is een steekvlam ..'tss, zou zonde zijn van je eigen gezicht ..toch? ;)

Okay .. er lekt nergens benzine .... mooi.
Mijn FSE pbv stond standaard afgesteld op 2 bar .. veilig dus.
Je kan de FSE pbv afstellen door de bolkopmoer op z'n kop te verweideren, de moer daaronder los te draaien en dan d.m.v de schroef rechts of links om te draaien de druk te verhogen dan wel te verlagen.


Tadaaa ... het eindresultaat:
Afbeelding
Ik heb 'm op dit moment afgesteld op iets boven de 2,5 bar.
Meer uit veiligheids overweging .. want ik had geen flauw idee wat het zou gaan doen.
Maar het doet het dus allemaal perfect ('k had ook niet anders verwacht ;))
Dus binnenkort zet ik 'm op 3 bar.
_________________________________________
_________________________________________
**update 19-10-03**
De FSE staat nu op 3,5bar ... dit samen met de 52mm throttlebody geeft een goed en pittig effect.
Dit zal binnenkort nog wel beter worden met het pipercross filter.
Dan zet ik de FSE op 3,7 á 3,8bar.
De rover schijnt 4,1 aan te kunnen.
_________________________________________
_________________________________________

Zo .. ik hoop dat dit verhaaltje een beetje duidelijk is .. zo niet, mail me dan ff.

Cheers,
Dennis 8)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gesloten