Slecht schakelen

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Controleer het vloeistoflevel van het reservoir op je pedaal.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ik verdenk dan je koppeling, want als je stilstaat dan staan de tandwielen in de bak stil. En alle 5 de synchromessen versleten is bijna onmogelijk.
Dus ik denk dat het een nieuwe drukgroep met druklager wordt.
Het is alleen zo dat mogelijk ook je bedienings mechanisme bij je pedaal mee vervangen moet worden.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Bericht door zwelgje »

Helaas één van de niet zo sterke punten van een 75, de koppeling.
Zoals gezegd kan het het reservoir aan het pedaal niet goed zijn. Zou het simpelste zijn. Dit zelf al twee keer vervangen bij dezelfde 75...
De eerste plastic standaard en originele versie heeft het binnen een jaar en paar duizend kilometer (weinig stad geen files) begeven! Daarna een metalen versie gebruikt.

Is wel een discussie gaande op een Engels forum, dat de nu verkrijgbare metalen hoofdkoppelingscilinders (Tazu) problemen kunnen hebben.
Dit zijn ze aan het uitzoeken. Zelf geen problemen, maar heb denk ik de eerste versie die wel goed schijnen te zijn....

Slaafcilinder die in het koppelingshuis zit is ook een plastic geval. Metalen versie is nog niet te koop.
LUK wordt hier aangeraden welke het originele type is, geen andere. Onbekend hoe lang die dan zal meegaan helaas.
Vervangen is de bak los maken, dus een redelijke klus.
Koppelingsplaat en drukgroep is altijd logisch gelijk mee te vervangen als de bak eraf gaat en kosten niet zo veel.
Vliegwiel (type moderne dual-mass) is meestal ok, maar altijd testen, bij teveel speling ook gelijk vervangen..... Die zijn wel duur.

Wordt ook aangeraden de twee koppelingcilinders tegelijk te vervangen. Maar is alleen door/voor vervuiling dat het hele systeem snel niet meer goed werkt, cilinders snel slijten/kapot gaan.
Ik spoel en ontlucht het hele systeem altijd en tot nu toe alleen de hoofdcilinder twee keer vervangen en alles werkt goed.


Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Mooi dat het opgelost is!!

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie