Head gasket kit
Head gasket kit
Ook ik ontkom er niet aan om mijn koppakking te vervangen bij mijn 2004 1.4 ZR.
Maar nu, wat heb ik nodig en waar kun je het beste bestellen.
Ik ga ervan uit dat ik nodig heb een kit die bestaat uit de volgende delen;
Victor Reinz K Series MLS (with integrated shim) LVB500190
Inlet Manifold Gasket - OEM (LKJ101110)
Exhaust Manifold Gasket - Victor Reinz (LKG100300)
Cam Cover Gasket - OEM (LVP100630)
2x Front Camshaft Seals - Corteco (LUC100220)
2x Rear Camshaft Seals - Corteco (LUC100290)
Cambelt kit (Dayco) with Auto Tensioner (post '99 vehicles only. LHN100560 and LHP100900)
Water Pump (PEB102510)
Valve stem seals (16, OEM. LUB100350)
10x OEM BGA Head Bolts (WAM2293)
Die valve seals zal ik niet nodig hebben alleen deze kit kost 140 pnd (190 euro)
Ik hoop dat ik het kan rekken tot April/Mei ik zit nu op bijna 1 liter koelvloeistof per 1500 km.
Ik zie niets aan de olie, die heb ik net vervangen de peilstok knettert niet en de vuldop heeft iets condens maar dat heeft hij altijd er worden nl. ook korte stukjes mee gereden. Het kan natuurlijk de waterpomp zijn. Die heb ik nl. 2 jaar geleden niet vervangen bij de distributieverwisseling en die is nog origineel net als de koppakking. De km stand is nu 118.000km.
Plus het feit dat ik de koelvloeistof ruik als hij net geparkeerd word.
Maar goed de km stand is zodanig dat ik niet alleen een waterpomp ga wisselen dan neem ik de koppakking mee.
Maar nu, wat heb ik nodig en waar kun je het beste bestellen.
Ik ga ervan uit dat ik nodig heb een kit die bestaat uit de volgende delen;
Victor Reinz K Series MLS (with integrated shim) LVB500190
Inlet Manifold Gasket - OEM (LKJ101110)
Exhaust Manifold Gasket - Victor Reinz (LKG100300)
Cam Cover Gasket - OEM (LVP100630)
2x Front Camshaft Seals - Corteco (LUC100220)
2x Rear Camshaft Seals - Corteco (LUC100290)
Cambelt kit (Dayco) with Auto Tensioner (post '99 vehicles only. LHN100560 and LHP100900)
Water Pump (PEB102510)
Valve stem seals (16, OEM. LUB100350)
10x OEM BGA Head Bolts (WAM2293)
Die valve seals zal ik niet nodig hebben alleen deze kit kost 140 pnd (190 euro)
Ik hoop dat ik het kan rekken tot April/Mei ik zit nu op bijna 1 liter koelvloeistof per 1500 km.
Ik zie niets aan de olie, die heb ik net vervangen de peilstok knettert niet en de vuldop heeft iets condens maar dat heeft hij altijd er worden nl. ook korte stukjes mee gereden. Het kan natuurlijk de waterpomp zijn. Die heb ik nl. 2 jaar geleden niet vervangen bij de distributieverwisseling en die is nog origineel net als de koppakking. De km stand is nu 118.000km.
Plus het feit dat ik de koelvloeistof ruik als hij net geparkeerd word.
Maar goed de km stand is zodanig dat ik niet alleen een waterpomp ga wisselen dan neem ik de koppakking mee.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
een lekke waterpomp is makkelijk te herkennen aan druppels kvs onder je krukaspoulie.
Geen kvs in je olie kan duiden op inwendige lekkage (naar verbrandingskamer) of je inlaatpakking is lek.
Ik zou vooral eerst het 1e en het 3e controleren en/of vervangen.
Geen kvs in je olie kan duiden op inwendige lekkage (naar verbrandingskamer) of je inlaatpakking is lek.
Ik zou vooral eerst het 1e en het 3e controleren en/of vervangen.
Laatst gewijzigd door MARTIN op zo feb 22, 2015 8:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ik laat vaak een set van Shirley komen
http://www.ebay.co.uk/itm/MGF-MGTF-MGZR ... 1e8b672ba2
ondertussen heb ik wel een paar V.R. koppakkingen liggen die ik dan wissel met die in het pakket zit.
http://www.ebay.co.uk/itm/MGF-MGTF-MGZR ... 1e8b672ba2
ondertussen heb ik wel een paar V.R. koppakkingen liggen die ik dan wissel met die in het pakket zit.
Laatst gewijzigd door MARTIN op zo feb 22, 2015 8:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien zit er ergens een lekje en is het nog niet je koppakking, aangezien je koelvloeistof ruikt na parkeren (drupt het ergens op de hete uitlaat?).
Wie weet piest het ergens langs een slangklem ofzo...
Btw: die rear keeringen hoef je ook vaak niet te vervangen, de voorste lekken regelmatig, de achterste vrijwel nooit.
Let op met kit's van Ebay, vaak adverteert men met bepaalde merkartikelen en krijg je uiteindelijk toch iets van een ander fabrikaat...
Wie weet piest het ergens langs een slangklem ofzo...
Btw: die rear keeringen hoef je ook vaak niet te vervangen, de voorste lekken regelmatig, de achterste vrijwel nooit.
Let op met kit's van Ebay, vaak adverteert men met bepaalde merkartikelen en krijg je uiteindelijk toch iets van een ander fabrikaat...
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Ik heb al gezocht naar lekkage maar kan niets vinden. Bij de 75 had ik wel zo'n lekage maar dat was de standkachel waterpomp.
Ok die Victor Reinz zijn dus de betere, maar wat ik ook lees zijn 'elastomer' style gaskets maar wat is nou het verschil met MLS-type gasket?
Deze dus;
http://www.dmgrs.co.uk/collections/all- ... askets-etc
Dat is voor 139 pnd maar die shim is dus alleen voor als de kop gevlakt is.
Ok die Victor Reinz zijn dus de betere, maar wat ik ook lees zijn 'elastomer' style gaskets maar wat is nou het verschil met MLS-type gasket?
Deze dus;
http://www.dmgrs.co.uk/collections/all- ... askets-etc
Dat is voor 139 pnd maar die shim is dus alleen voor als de kop gevlakt is.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
bij deze moet je ff naar de verzendkosten informeren
http://www.ebay.co.uk/itm/MG-MLS-CYLIND ... 232d6e40ad
de V.R. zijn inderdaad de betere, op advies van arjen van DSN ben ik deze gaan gebruiken.
lekken nooit, en van de andere merken wil er nog wel eens een drupje tussenuit piepen links voor.
ligt ook aan de grofheid van vlakken indien nodig.
bij jou zou ik het zeker niet doen.
die van payen is volgens mij ook multilayer.
de shim monteer ik altijd...arjen doet het ook wel eens zonder.
http://www.ebay.co.uk/itm/MG-MLS-CYLIND ... 232d6e40ad
de V.R. zijn inderdaad de betere, op advies van arjen van DSN ben ik deze gaan gebruiken.
lekken nooit, en van de andere merken wil er nog wel eens een drupje tussenuit piepen links voor.
ligt ook aan de grofheid van vlakken indien nodig.
bij jou zou ik het zeker niet doen.
die van payen is volgens mij ook multilayer.
de shim monteer ik altijd...arjen doet het ook wel eens zonder.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
MLS is dus niet altijd de beste!Hi
As Mat say you must check before deciding on gasket if the liners are flush or lower than three thou use the latest blue payen gasket which is available from the Gentleman above
if there's any sign of porosity or fire ring indentation you need to use a shim
And change the stat at the same time if it's original it will be past it's best
Doc
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
klopt, ik heb hier al 2 wagens gedaan met de oude originele pakking.
Alle 2 rijden ze probleem loos rond.
Is gedaan om diverse redenen, maar met de km die zij maken overleefd de pakking het wel.
Als jij zeker weet dat de zr binnen 50 dkm weg is waarom dan niet.
Ik vind dat ze beter afdichten dan de mls .
De mls heeft echt een perfect oppervlak nodig om netjes af te sluiten.
En bij de mls ook altijd controleren of de 4 ringen vrij rond draaien.
Doen ze dat niet is de kans op een beschadiging of fabrieksfout aanwezig met weer lekkage als gevolg.
Praat eens met Bruno van het mgf,ook hij is niet echt kapot van de mls
Zij gebruiken (ook bij de lotus) veel de verbeterde siliconen pakking.
Blauw ipv rood.
Alle 2 rijden ze probleem loos rond.
Is gedaan om diverse redenen, maar met de km die zij maken overleefd de pakking het wel.
Als jij zeker weet dat de zr binnen 50 dkm weg is waarom dan niet.
Ik vind dat ze beter afdichten dan de mls .
De mls heeft echt een perfect oppervlak nodig om netjes af te sluiten.
En bij de mls ook altijd controleren of de 4 ringen vrij rond draaien.
Doen ze dat niet is de kans op een beschadiging of fabrieksfout aanwezig met weer lekkage als gevolg.
Praat eens met Bruno van het mgf,ook hij is niet echt kapot van de mls
Zij gebruiken (ook bij de lotus) veel de verbeterde siliconen pakking.
Blauw ipv rood.
Ja hun zggen dat als je bussen er nog bovenuit steken dan gebruik je mls. Liggen ze vlak of iets eronder dan gebruik je de nieuwe blauwe Payen pakking.
Doe je dat niet dan zijn er voorbeelden te over van pakkingen die weer na 1000 km gingen lekken.
Over oude pakkingen wordt niet gesproken, die payen schijnt een nieuwe verbeterde variant te zijn op het oude principe.
Doe je dat niet dan zijn er voorbeelden te over van pakkingen die weer na 1000 km gingen lekken.
Over oude pakkingen wordt niet gesproken, die payen schijnt een nieuwe verbeterde variant te zijn op het oude principe.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII