Koppeling set MG ZT 135 CDTi

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Koppeling set MG ZT 135 CDTi

Bericht door Docklands »

Ik ben aan het oriënteren voor een koppeling set voor de MG ZT CDTI.
Nu zie ik dat de diameter van alle sets behalve die van Luk 228 mm is.
De diameter van Luk is 230 mm.
Omdat ik graag een Luk wil vanwege de kwaliteit vraag ik me af of dit wel gaat passen.
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Bericht door zwelgje »

Heb dit liggen, gelukkig zelf nog niet nodig gehad:
http://www.dmgrs.co.uk/collections/clut ... -uub105301
Dus geen luk koppeling, maar een borg&beck. Gelijk de slave cylinder mee vervangen, die is wel van luk. Als de hoofdkoppeling cylinder niet vervangen wordt, het hele hydraulische systeem heel goed spoelen, zodat de kans op vervuiling en een kapotte slave tot een minimum beperkt blijft.

Ze zijn bezig een metalen slave versie te testen maar is nog niet leverbaar, de hoofdkoppeling cylinder bestaat al in metalen uitvoering en is al op één van de 75s gemonteerd. Had een originele plastic versie als vervanging erop gezet, na een jaar en minder dan 5000 km alweer kapot, maar die metalen werkt goed. Heb een hekel als ze bewezen onderdelen uit metaal in plastic gaan maken, vroeger nooit problemen met zo iets en nu gaat het soms binnen enkele maanden weer stuk......


Vaak is de informatie van milimeters niet helemaal correct op websites, als er aangegeven wordt dat het voor een rover/mg diesel is, dan is het goed en er bestaan geen varianties.

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Plaats reactie