Koelvloeistof op het uitlaatspruitstuk
Koelvloeistof op het uitlaatspruitstuk
Het rovertje verliest koelvloeistof, het uitlaatspruitstuk is na een dag staan nat. Na het starten verdampt de nattigheid.
Is dit het einde van de koppakking? of kan er iets anders aan de hand zijn?
Is dit het einde van de koppakking? of kan er iets anders aan de hand zijn?
Rover 75 & MG TF & MG ZR
Het MG-R forum volg ik al wel een tijdje maar dan sporadisch, bij even voorstellen Rover Cabrio heb ik mij voorgesteld en tevens geprobeerd om een foto te koppelen.
Nu even over het uitlaatspruitstuk - de auto staat altijd binnen en na een dag staan is de verbinding nat op de overgang van het spruitstuk naar de uitlaatbocht. Na het starten ontstaat er witte rook en verdampt het vocht - belletjes.
Langzaam daalt de vloeistof in het koelvloeistof reservoir onder het minimum. Dus ergens moet er lekkage zijn
Nu even over het uitlaatspruitstuk - de auto staat altijd binnen en na een dag staan is de verbinding nat op de overgang van het spruitstuk naar de uitlaatbocht. Na het starten ontstaat er witte rook en verdampt het vocht - belletjes.
Langzaam daalt de vloeistof in het koelvloeistof reservoir onder het minimum. Dus ergens moet er lekkage zijn
Rover 75 & MG TF & MG ZR
Dus niet direct aan de spruitstukflens aan het blok maar lager, bij de flens naar het uitlaat-tussenstuk?
Vreemd...
Start de auto wel normaal, op 4 pitten? Dan staat er in ieder geval niet een cilinder blank.
Groet, Han
Vreemd...
Start de auto wel normaal, op 4 pitten? Dan staat er in ieder geval niet een cilinder blank.
Groet, Han
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Inderdaad onder de motorkap bij de flens naar het uitlaat-tussenstuk is het vochtig.
De auto start goed en vlot (onlangs nog nieuwe bougies geplaatst - de oude bougies zagen er ook nog goed uit), wel had ik vorige week het idee dat de motor, na een paar dagen van rust, bij het starten eerst op 3 pitten liep.
Binnenkort maar eens een bezoek aan een garage brengen om het koelvloeistofsysteem onder druk te zetten en hun oordeel te horen.
De auto start goed en vlot (onlangs nog nieuwe bougies geplaatst - de oude bougies zagen er ook nog goed uit), wel had ik vorige week het idee dat de motor, na een paar dagen van rust, bij het starten eerst op 3 pitten liep.
Binnenkort maar eens een bezoek aan een garage brengen om het koelvloeistofsysteem onder druk te zetten en hun oordeel te horen.
Rover 75 & MG TF & MG ZR
De cilinderkop is verwijderd - de koppakking bleek nog goed te zijn.
Bij controle door een revisie bedrijf bleek na het afpersen in de cilinderkop een scheurtje te zitten. Het garagebedrijf heeft een ruilcilinderkop op de kop getikt en zal dit plaatsen.
Is dit een bekend probleem van de K-serie motoren? Ik had er nog niet eerder gehoord.
Bij controle door een revisie bedrijf bleek na het afpersen in de cilinderkop een scheurtje te zitten. Het garagebedrijf heeft een ruilcilinderkop op de kop getikt en zal dit plaatsen.
Is dit een bekend probleem van de K-serie motoren? Ik had er nog niet eerder gehoord.
Rover 75 & MG TF & MG ZR