kabelboom probleemke

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
roverdude

kabelboom probleemke

Bericht door roverdude »

Ik heb in mijne coupe een D16A9 blok gelegd. Op het eerste zicht past alles perfect... tot ik wil starten. Verschillende foutcodes die eigenlijk geen steek houden want het blok draaide perfect in mijn 216gti. Ik weet dat er origineel een D16a8 blok in een coupe ligt. Hebben die twee dan zoveel verschil? Ik heb de originele ecu moeten laten zitten want anders kwam ik een fiche te kort. Met de PM7 Ecu krijg ik foutcodes die zelf niet bestaan... Zou dit probleem op te lossen zijn door de motorkabelboom van een D16a8 te plaatsen of zit het probleem dieper?
De kabelboom van de gti kan ik niet overplaatsen want er zit geen alarm op en daar kom ik dus kabels te kort...


Ps. als er iemand een aansluitschema voor een D16a8 en D16a9 heeft, het is meer dan welkom. Liefst met kleurcodes.



Greetz roverdude.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

vliegwiel zou wel eens verschillend kunnen zijn.

kwa motor verwacht ik niet dat er een verschil is, maar kwa sensoren kan het wel fout zitten(mijn eerste verdacht is de kruk-as sensor, en die kijkt naar het vliegwiel vandaar)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
roverdude

Bericht door roverdude »

Het rare aan de zaak is dat er eerst drie foutcodes waren (6:collant temp, 10: intake temperature, 13:atmospheric Pressure).
Toen ik de volgende dag verder wou doen was er geen enkel meer... Nu als ik constante snelheid aanhou en dan op de motor rem springt het "check engine" lichtje aan. Als ik dan het contact uitdoe en terug aanleg is de fout weg. De foutcode die er dan opkomt is 1 (oxygen content)

Wat ik ook raar vind is dat de motor na +/- 4000 nog een duwtje bijgeeft. Ik vind het wel leuk maar toen hij in men gti lag deed die motor dit niet. Ligt dit aan de ecu of aan de cat?



Greetz roverdude
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

roverdude schreef:Wat ik ook raar vind is dat de motor na +/- 4000 nog een duwtje bijgeeft. Ik vind het wel leuk maar toen hij in men gti lag deed die motor dit niet. Ligt dit aan de ecu of aan de cat?
Dat heb ik ook in mijn 216 Coupe, terwijl ik nog de originele D16A8 heb...

Wat die schema's betrefd, ik heb hier een Haynes liggen voor de 216/416 GTi, ik kan morgen proberen daar het 1 en ander van in te scannen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
roverdude

Bericht door roverdude »

Mark16v schreef:
Dat heb ik ook in mijn 216 Coupe, terwijl ik nog de originele D16A8 heb...

Wat die schema's betrefd, ik heb hier een Haynes liggen voor de 216/416 GTi, ik kan morgen proberen daar het 1 en ander van in te scannen.
Als ge da eens zou willen doen :D .


Greetz roverdude
Plaats reactie