Zelf Cold Air Box maken.....

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Zelf Cold Air Box maken.....

Bericht door Mista T »

Beste mensen.....

Zoals jullie wel weten heb ik een Rover 200 VI, nu heb ik hier een K&N filter opzitten.... Leuk ding voor het geld, maar voor mijn gevoel krijgt ie nog steeds te veel warme lucht....

Nu zat ik te denken om zelf een Cold Air Box, zoals die van een VIPER te maken, maar dan die glasvlezel matjes daarvoor te gebruiken, om zo een volledig eigen ontwerp te verkrijgen.... Maar nu is het de vraag ofdat die dingen wel tegen de warmte kunnen die er onder de kap ontstaan....

Ik weet dat eventueel eeen Airbox van een 800 er op zou passen, maar dat wil ik niet... Want wil als ik bezit ben ook gelijk een niet 90 GRaden bocht creeeren, zodat er een bijna rechte luchttoevoer ontstaat richting het inlaatspruitstuk...

DUs wie nog tips heeft of die weet tegen welke temperaturen die matjes bestendig zijn, hoor ik het graag....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Die matjes kunnen de warmte onder je kap wel aan hoor. Het enige probleem is dat het uit gaat zetten en krimpen, dus de vorm kan een beetje uit model raken. het is gewoon spul dat 'werkt'. Het houdt alleen wel warmte vast, net zoals bijna alle plastic dingen. Voor mij blijft RVS de beste oplossing, maar kunstof staat wel op een goede 2de.
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Mista T kijk eens op de volgende links alle zijn zelfbouw.

http://members.cox.net/marklein/cai/cai.htm
http://www.onyxmedia.com/dan/miata/080602.html
http://www.azsupersport.com/stage1mod.asp


Maar goed na lang zoeken kwam ik eindelijk de site tegen die ik voor je zocht.
Volgens mij komt ie uit New Zealand.
Het is van een 220 gti.
Hij heeft de accu verplaatst naar de kofferbak en vervolgens een cold air intake gemaakt.
main
http://www.220gti.co.nz/index.htm
accu in kofferbak
http://www.220gti.co.nz/boot%20mounted%20battery.htm
versie 1
http://www.220gti.co.nz/cold%20air%20box%20mkI.htm
versie2
http://www.220gti.co.nz/cold%20air%20box%20mkII.htm
en waarschijnlijk de best optie qua plaats
versie3
http://www.220gti.co.nz/cold%20air%20box%20mkIII.htm
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Je had het trouwens over een niet 90graden bocht. Je kan wel een rechte buis maken met daarop een filter met airbox, maar eigenlijk creeer je dan alleen maar turbulentie. En dan heeft het filter meer moeite om de lucht goed op te nemen. Het filter dwars onder je kap plaatsten is dus nog niet eens zo'n gek idee.....
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Zit erover te denken om er zelf ook maar eens mee te beginnen denk ik. Komt namelijk na dit weekend met een beetje geluk een HIF 44 Carb op (Misschien een beetje overkill, maar wel fijn voor de toekomst), en ben nu al niet tevreden met het open K&N luchtfilter wat erop zit, dus ben bezig met wat tekeningen. Ga het dan eerst met POLY proberen en daarna met RVS, aangezien daar de hittekwaliteiten een stukje beter van zijn (het buitenhouden ervan).
Mini Power

Bericht door Mini Power »

Ik ben nog altijd van plan om een ram-pipe op m'n 1300 te zetten... Zodat de luchtfilter voor het blok komt te zitten. Dat scheelt enorm veel warmte!
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Dat ben ik dus ook van plan. Alleen dan wel gemixt met bepaalde flow karakteristieken die ik zoek. Maar dat heeft nogal veel met aerodinamica te maken, dus dat doe ik niet uit de doeken. En natuurlijk ook een aparte airbox voor mijn grill. Maar dat is dus ook de reden dat ik een HIF44 wil hebben. Zit nu namelijk al bijna op de rijkste naald met een HS4. Dus een stapje groter zou niet eens zo gek zijn. Zeker niet met koude lucht erbij, aangezien hij dan ook meer benzine nodig heeft.
Mini Power

Bericht door Mini Power »

Ik kan je wel verklappen dat de luchtstroom het hoogst is ter plaatse voor de kleppendeksel! Denk dat je daar wel iets aan hebt! ;)
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Ga jij trouwens ook naar Assen van het weekend? Ikke wel. Voor een subframe shoppen.... :evil:
Mini Power

Bericht door Mini Power »

Beetje ver vanuit Asten... :( Helaas
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Nauw en, vanuit Nieuwegein niet dan?
Plaats reactie