Motor wisselen..
Motor wisselen..
Beste mede gestoorden ,
Zoals een flink aantal wel weten heb ik (we) ook een 200 cabrio. Nou wil dat verrekte ding niet starten vanwege de blokkering die er niet vanaf wil (en nee, ik heb geen ab, interieursensor of dat soort ongein, vraag niet hoe dat kan, het zit er gewoon niet in..)
Nu heeft Marcel een 216 voor demontage staan, en nu zat ik te denken om de motor en de ECU van die auto te wisselen met die van mij, maar wat heb ik dan precies nodig om te zorgen dat onze 200 gewoon weer rijd?
Er zou dan een 1600 Honda blok in komen in plaats van de 1400 K series die er nu in zit.
Hoe zit het met de bedrading en dergelijke? Ik meen dat de 1600 achter ook schijven heeft, maar ik denk als ik de massieve voor remschijven van mij dan wissel voor de geventileerde remmen van de 216 dat t verder wel prima is, ondanks dat er dan 30 pk meer te bedwingen zou moeten zijn..
Hoeveel werk is het aanpassen ongeveer? En nog belangrijker, wie zou eventueel (tegen vergoeding) willen helpen, gezien mijn auto technische kennis niet geweldig (lees nihil) is
Het wisselen zou dan bij Marcel moeten gebeuren lijkt me, die heeft tenslotte de spullen voor dat soort klussen.
Graag uw advies, raad, daad en wat al niet meer hieronder, via pb, sms, email, postduif of weet ik wat, dan ben ik jullie zeer dankbaar
Zoals een flink aantal wel weten heb ik (we) ook een 200 cabrio. Nou wil dat verrekte ding niet starten vanwege de blokkering die er niet vanaf wil (en nee, ik heb geen ab, interieursensor of dat soort ongein, vraag niet hoe dat kan, het zit er gewoon niet in..)
Nu heeft Marcel een 216 voor demontage staan, en nu zat ik te denken om de motor en de ECU van die auto te wisselen met die van mij, maar wat heb ik dan precies nodig om te zorgen dat onze 200 gewoon weer rijd?
Er zou dan een 1600 Honda blok in komen in plaats van de 1400 K series die er nu in zit.
Hoe zit het met de bedrading en dergelijke? Ik meen dat de 1600 achter ook schijven heeft, maar ik denk als ik de massieve voor remschijven van mij dan wissel voor de geventileerde remmen van de 216 dat t verder wel prima is, ondanks dat er dan 30 pk meer te bedwingen zou moeten zijn..
Hoeveel werk is het aanpassen ongeveer? En nog belangrijker, wie zou eventueel (tegen vergoeding) willen helpen, gezien mijn auto technische kennis niet geweldig (lees nihil) is
Het wisselen zou dan bij Marcel moeten gebeuren lijkt me, die heeft tenslotte de spullen voor dat soort klussen.
Graag uw advies, raad, daad en wat al niet meer hieronder, via pb, sms, email, postduif of weet ik wat, dan ben ik jullie zeer dankbaar
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Volgens mij een behoorlijke klus.. Ik heb zo'n ombouw nog niet gedaan, maar in ieder geval moet er flink wat bekabeling om, uitlaat, alle aandrijflijn delen zoals assen etc.
Volgens mij zijn er nog meer verschillen zoals brandstofpomp, koolstoffilter enz.
Vast wel ergens een ervaringsdeskundige die hier meer over weet.
Wat mankeert er aan de donor auto? Is die evt op te knappen met delen van je huidige 200? Zou uiteindelijk minder werk kunnen zijn..
Volgens mij zijn er nog meer verschillen zoals brandstofpomp, koolstoffilter enz.
Vast wel ergens een ervaringsdeskundige die hier meer over weet.
Wat mankeert er aan de donor auto? Is die evt op te knappen met delen van je huidige 200? Zou uiteindelijk minder werk kunnen zijn..
.... Denk dat t makkelijk is idd als we evt de delen van mn cabrio overzetten op die Marcel heeft, want als ik t zo begrijp nu gaat dat een prijzig klusje worden..
Als..
Of ik doe m weg, en zet de coupe in.. Dat is zonder dakpanelen ook een soort van cabrio..
Nog maar eens over nadenken, of toch zien dat ik m aan de praat krijg
Als..
Of ik doe m weg, en zet de coupe in.. Dat is zonder dakpanelen ook een soort van cabrio..
Nog maar eens over nadenken, of toch zien dat ik m aan de praat krijg
Wat Arjen hier vermeld kan ik wel beamen.
Dus niet alleen motor en bak, maar ook aandrijfassen, uitlaat, bekabeling in de motorruimte, ECU, motorsteunen. Mogelijk ook de wielnaven in verband met de aandrijfassen maar dan zou ik gelijk de veerpoten maar omzetten. Radiateur vermoedelijk ook nodig met de koelslangen. Kortom, denk bijna alles wat in het vooronder zit.
Een K-series zit "gespiegeld" ten opzichte van een Honda motor, als men hier begrijpt wat ik bedoel.
Subframe, stabilisatorstangen, draagarmen zijn volgens mij wel hetzelfde.
De Cabrio die ik heb heeft inderdaad remschijven achter.
Heb twee sleutels bij de auto, maar geen afstandsbediening en als ik naar de "rolbeugel" dan zit daar wel het een en ander.
Dus niet alleen motor en bak, maar ook aandrijfassen, uitlaat, bekabeling in de motorruimte, ECU, motorsteunen. Mogelijk ook de wielnaven in verband met de aandrijfassen maar dan zou ik gelijk de veerpoten maar omzetten. Radiateur vermoedelijk ook nodig met de koelslangen. Kortom, denk bijna alles wat in het vooronder zit.
Een K-series zit "gespiegeld" ten opzichte van een Honda motor, als men hier begrijpt wat ik bedoel.
Subframe, stabilisatorstangen, draagarmen zijn volgens mij wel hetzelfde.
De Cabrio die ik heb heeft inderdaad remschijven achter.
Heb twee sleutels bij de auto, maar geen afstandsbediening en als ik naar de "rolbeugel" dan zit daar wel het een en ander.
Met vriendelijke groet,
Marcel van Barneveld
Marcel van Barneveld
Er is een database met alle codes, ik denk dat je jouw code kunt opvragen via Xpart, of sowieso via een autobedrijf dat er bij Xpart naar informeert.
Chassisnummer nodig en ik denk ook je eigendomsbewijs.
Groet, Han.
Chassisnummer nodig en ik denk ook je eigendomsbewijs.
Groet, Han.
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Die Eka code is gewoon willekeurig in te stellen (of de infrarood modellen moeten hiervan afwijken), dus denk niet dat daar een lijst van is..?
Hoe oud is je cabrio? Waarschijnlijk nog van de leeftijd dat ze infrarood zenders gebruikten, dan zou ik zo niet weten waar je terecht kunt voor het inleren..
Eigenlijk verwacht ik niet dat die Eka code niets oplost, als ie die nodig heeft start ie echt niet voordat die code ingevoerd is. Als ik het goed begrijp doet de jouwe het soms wel soms niet. Een probleem in de voeding of massa van ecu of startonderbreker zou het probleem ook kunnen veroorzaken.
Het rode lampje blijft branden wanneer je wilt starten?
Hoe oud is je cabrio? Waarschijnlijk nog van de leeftijd dat ze infrarood zenders gebruikten, dan zou ik zo niet weten waar je terecht kunt voor het inleren..
Eigenlijk verwacht ik niet dat die Eka code niets oplost, als ie die nodig heeft start ie echt niet voordat die code ingevoerd is. Als ik het goed begrijp doet de jouwe het soms wel soms niet. Een probleem in de voeding of massa van ecu of startonderbreker zou het probleem ook kunnen veroorzaken.
Het rode lampje blijft branden wanneer je wilt starten?
Lampje blijft knipperen en het alarm gaat af (claxon), van de claxon heb ik de zekering verwijderd omdat ik er stijl stapel gek van werd..
Cabrio is van 93, en ken maar een paar die ouder zijn op kenteken..
Hij doet nu helemaal niets, maar 3 maanden terug startte die in 1 x met hulp van startkabels, en dat vind ik dan vreemd dat ie dat nu dus niet doet..
Cabrio is van 93, en ken maar een paar die ouder zijn op kenteken..
Hij doet nu helemaal niets, maar 3 maanden terug startte die in 1 x met hulp van startkabels, en dat vind ik dan vreemd dat ie dat nu dus niet doet..
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Die lijst met codes is er zeker.
Zonder code/AB moet de auto sowieso wel kunnen starten na bijvoorbeeld een tijd zonder spanning te hebben gestaan. (accuwissel of langer)
Pas de tweede / derde maal ofzo kom je zonder AB of code te staan.
Dus wat je nog kunt proberen: haal de accu los, laat 'em een lekkere tijd staan ('s nachts ofzo).
Dan zou hij best eens wel kunnen starten de volgende morgen. Zo ja, dan is de auto verder okay en werkt je alarm dus ook en ben je met alleen de code klaar of met een nieuwe AB/code die je hebt laten programmeren.
Groet, Han
Zonder code/AB moet de auto sowieso wel kunnen starten na bijvoorbeeld een tijd zonder spanning te hebben gestaan. (accuwissel of langer)
Pas de tweede / derde maal ofzo kom je zonder AB of code te staan.
Dus wat je nog kunt proberen: haal de accu los, laat 'em een lekkere tijd staan ('s nachts ofzo).
Dan zou hij best eens wel kunnen starten de volgende morgen. Zo ja, dan is de auto verder okay en werkt je alarm dus ook en ben je met alleen de code klaar of met een nieuwe AB/code die je hebt laten programmeren.
Groet, Han
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!