asbak rover 400/45 verwijderen

Technische informatie over MG's en Rovers.
Dennis

asbak rover 400/45 verwijderen

Bericht door Dennis »

Heeft iemand toevallig enig idee hoe ik de asbak in de middenconsole van een 400/45 verwijder?
Het gedeelte met het klepje wat naar beneden kan klappen is het probleem niet, die kan ik er zo uitschuiven, maar dan....

In de middenconsole zit aan beide kanten een schroef die -denk ik/hoop- in die asbakhouder zit.....als ik deze los draai, kan ik dan de asbakhouder er zo uithalen?
Of zitten die schroeven daar nog wat anders op zijn plaats te houden?

Ik heb geen zin om dadelijk m'n halve dashboard uit elkaar gesloopt te hebben om er achter te komen hoe het nou eigenlijk moet :lol:
Ewout

Bericht door Ewout »

Ik weet hoe je dat moet doen, alleen is het wel een karwei waar je wel een middag voor nodig hebt

Je moet namelijk je hele middenconsole er uithalen.

-Te beginnen met de alarmlichtknop en ruitverwarming, die kan je er met een plat schroevendraaiertje uitwippen, (er zit aan de onderkant een uitsparinkje)

- daarachter zit aan elke kant een schroefje, die haal je los.

- Dan haal je je radio inc diefstalslee er uit

- daar zit aan de onderkant 1 schroefje

- dan haal je aan de zijkanten van je middenconsole de schroefjes los 1 aan elke kant.

- als het goed is zit er ook nog een schroefje onder je asbak die haal je ook los.

-Vervolgens haal je het klepje onder je handremgreep los en haal je de 2 boutjes er uit (dop 10)

-Achter je voorstoellen zitten op hoogte van je asbakje (kleine achterin) aan elke kant 1 schroefje die haal je ook los.

-Dan is het alleen een kwestie van je hele console er uit halen, en vervolgens de hele asbakunit er uit halen.

Dit is jammer genoeg de enige manier om je asbak eruit te halen :!:

Ik hoop dat je er wat aan hebt ik heb het namelijk zelf al een keer gedaan om de heleboel in het notenhout te zetten (was bij mijn model nog niet standaard)

gr :)
Ewout

Bericht door Ewout »

ohh enne die plaat waar de hoes van de pook aan vastzit kan je gewoon los trekken die zit met 2 klipjes vast.

Dat was het hele verhaal

:)
Dennis

Bericht door Dennis »

Thanks!
Ga het binnenkort proberen....hopen dat het lukt :D
Ewout

Bericht door Ewout »

als het niet lukt moet je maar ff mailen
Dennis

Bericht door Dennis »

door de hoeveelheid werk heb ik besloten om niet alvast even te gaan proberen of het lukt, maar ik wacht ermee tot het zo ver is dat het nodig is dat die asbak eruitgesloopt gaat worden :D
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Ewout schreef:Ik weet hoe je dat moet doen, alleen is het wel een karwei waar je wel een middag voor nodig hebt
Je moet namelijk je hele middenconsole er uithalen.
Hya Dennis,

Is niet nodig ... klusje is binnen 5 min gedaan.

- open asbak .. klepje naar beneden .. asbak eruit.

- dan zit het ijzere frame, waar die in glijd, vast met 2 kruiskopschroefjes waar je met een korte schroevendraaier makkelijk bij kan.

- (heel misschien nog met een 3e schroef recht achterin .. maar dat weet ik niet meer zeker .. maar ook daar kan je makkelijk bij)

ik heb bij mij namelijk de asbak e.d. verwijderd om daar de speaker te plaatsen van m'n carkit ... ik rook niet meer dus kon ik die makkelijk missen :D

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Dennis

Bericht door Dennis »

ik ga het morgen eens bekijken....moet me namelijk nog steeds met die extra speaker bezig houden...nog niks aan gedaan...vakantieplan ;)
Dennis

Bericht door Dennis »

Rover schreef: - dan zit het ijzere frame, waar die in glijd, vast met 2 kruiskopschroefjes waar je met een korte schroevendraaier makkelijk bij kan.
Ehhm.... ik heb zojuist eens even gekeken, maar die van mij zit niet in een ijzeren frame, maar bij mij is het kunststof :?

Afbeelding
Afbeelding

Ik zie ook zo geen schroefjes zitten.

Rover, ziet dit er anders uit dan bij jou?

En betekent dit dat ik toch de Ewout methode aan zou moeten gaan houden? :cry:
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Dôh? :argh: .... dat ziet er inderdaad heel anders uit dan bij mij :blink:
Dan vrees ik inderdaad dat je de Ewout-methode moet gebruiken.

succes,
Dennis :mellow:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Dennis

Bericht door Dennis »

Crap! Dat was niet het juiste antwoord :twisted: :lol:

Toch bedankt :)
Dennis

Bericht door Dennis »

Goedemiddag,

Hier gaat niemand iets aan hebben, maar toch even voor de leuk waarom de asbak nou moest wieberen :) :

Afbeelding
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ziet er netjes uit!! 8)
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Nou, al die moeite die jij ervoor moest doen, wordt uiteindelijk wel beloond met een heel mooi resultaat :P
Moet wel een voldaan gevoel geven lijkt mij...... :D
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

hoi dennis ziet er goed uit.
hoe klinkt het nu :?:
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Dennis

Bericht door Dennis »

Het zit er zo strak in dat -achteraf gezien- die parkers eigenlijk niet eens nodig zijn...nou ja, ter lering en vermaak voor de volgende keer :)

De speaker is een goede aanvulling op het geluid, het geluid komt nu wat meer van voor, het klinkt wat breder, en dat terwijl het maar een klein speakertje is (3.5").
Ik heb wel de achterkant van de middenconsole dichtgestopt met van dat noppenspul, om te zorgen dat het geluid naar voren komt, in plaats van aan de achterkant eruit.
Al met al best de moeite waard dus! :D
Plaats reactie