grotere remmen

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

grotere remmen

Bericht door JD »

Ben aan het kijken voor 282mm remmen voor de voorkant en 262 voor de achterkant.

Maar onder welke auto's zijn die fabrieksaf allemaal geleverd ?

Mg zr 160, en de zs 180.

Maar waar nog meer onder ?
ook onder de f / tf en de 45 / 75 v6 misschien ?

en dan het volgende, zit er verschil in klauwen met en zonder abs ?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joren
MG-R Freak
Berichten: 628
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:29 pm
Woonplaats: Westerbork

Bericht door Joren »

Alleen ZR160 en ZS180 hebben 282mm en zijn direct uitwisselbaar.
( en passen dus op 200 en 25 serie )

Ik geloof dat al die auto's ABS hebben hoor.

http://www.ebay.co.uk/itm/MGZR-ZS-160-1 ... 1384645239

http://www.ebay.co.uk/itm/ROVER-MG-ZR16 ... 359a41a6f4

Achterremmen zijn denk ik verwaarloosbaar qua remkracht.
Afbeelding
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Ja, dat van de zr160 weet ik :mrgreen:

Maar wil graag weten onder welke auto's ze nog meer gebruikt zijn :mrgreen:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joren
MG-R Freak
Berichten: 628
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:29 pm
Woonplaats: Westerbork

Bericht door Joren »

ZS180 dus :mrgreen: Op de 75 en ZT zitten volgens mij ook 282mm remmen maar die passen dus niet direct. Misschien met een beun beugeltje..

Er was iemand op rovertech die 4pots remmen van een TF ofzo op z'n ZR had gesleuteld, dat was echter geen succes omdat de hoofdpomp daar te weinig vloeistof voor verplaatst.

edit: http://rovertech.net/forum/viewtopic.php?f=10&t=106733
Afbeelding
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

en up :mrgreen:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

JD schreef:en up :mrgreen:
Waarom? Je vragen zijn volledig beantwoord.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

nee, ik wil ook graag weten op welk voertuig ze nog meer zitten ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joren
MG-R Freak
Berichten: 628
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:29 pm
Woonplaats: Westerbork

Bericht door Joren »

620Ti ook
Afbeelding
Gebruikersavatar
JurrianZS
MG-R Core
Berichten: 1650
Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
Woonplaats: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door JurrianZS »

Die is alleen in Engeland toch?
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV


The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS

Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

JD schreef:nee, ik wil ook graag weten op welk voertuig ze nog meer zitten Wink
Joren schreef:620Ti ook
Nee dus, die zijn ook groter dan standaard maar anders.

dus........ZR160 en ZS180 Only.

Joren eerste reply gaf gewoon het correcte antwoord. Zo zei hij het ook, dat het antwoord je niet bevalt is geen reden om door te blijven vragen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Joren
MG-R Freak
Berichten: 628
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:29 pm
Woonplaats: Westerbork

Bericht door Joren »

Die van de 620Ti zijn pas te maken door een klein beetje weg te slijpen hier en daar.
Weet niet hoe het met de 75/Zt's zit, maar in princiepe kun je alles pas maken met beugels etc.

Makkelijkste is gewoon zr160/zs180.
Afbeelding
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

118GTR schreef:
Joren eerste reply gaf gewoon het correcte antwoord. Zo zei hij het ook, dat het antwoord je niet bevalt is geen reden om door te blijven vragen.
Het gaat mij er niet om dat het antwoord me niet zint, ik had informatie gekregen dat die van de 45 v6 ook groter zouden zijn en zouden moeten passen.
Daarnaast had het gekund dat een ander misschien wist dat die van een andere auto ook zouden kunnen passen, de fusee's van de coupe en de 200 bubble zijn ook nagenoeg gelijk.
plus dat het niet de 1e keer zou zijn dat er foutieve informatie word verstrekt via het forum en ik wil gewoon zeker zijn van mn zaak.
Maar als je je ergens aan loopt te ergeren hoef je niet te reageren ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
JurrianZS
MG-R Core
Berichten: 1650
Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
Woonplaats: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door JurrianZS »

Gezellig topic :mrgreen:
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV


The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS

Afbeelding
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Weet ook niet of dat van een 75 zou passen, want die heeft toch een 5 gaats steek?
Gebruikersavatar
Joren
MG-R Freak
Berichten: 628
Lid geworden op: ma sep 23, 2013 6:29 pm
Woonplaats: Westerbork

Bericht door Joren »

Schijven idd 5 gaats maar de klauwen kunnen wss wel passen gemaakt worden.
Afbeelding
Plaats reactie