extra stekker op luchtinlaat

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

extra stekker op luchtinlaat

Bericht door JD »

Zit met een klein probleempje, moet een luchtinlaat vervangen worden maar de nieuwe luchtinlaat heeft een extra stekker t.o.v. de oude.
Weet iemand hoe dat kan en waar hem het verschil inzit ?
Of kan ik die stekker gewoon niet aansluiten en werkt alles dan ?

Afbeelding
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

is dat geen temperatuur sensor?

niet aansluiten werkt toch ook ? :+
zit er onder de lucht massa meter geen extra sensor of een minder?.(groene sensor volgens mij)
gas is alles remmen is angst
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Dat is een map en temp sensor in 1. De groene temperatuursensor zit er waarschijnlijk niet in ( onder gasklep in kanaal van cilinder 4)
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

ok, maar die kan ik gewoon loos laten? en de boel gaat wel werken?
of moet er een andere inlaat op?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

arjen schreef:Dat is een map en temp sensor in 1. De groene temperatuursensor zit er waarschijnlijk niet in
Als de aansluiting van de temperatuursensor van de nieuwe bereikbaar is via de pinning, zou je de oude aansluitkabel van de kabelboom kunnen verlengen naar bovenop de inlaat. Ik dacht zo uit m'n hoofd dat het MAP en temperatuursignaal inderdaad apart gepind is.

Zonder die sensor rijdt je auto ook wel gewoon, maar de inspuiting / het verbuik zal niet helemaal optimaal zijn.

hAz
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

jah, maar waar zit die sensor nu dan op t huidige spruitstuk ?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik heb het oudere type voor je liggen, als je wil ruilen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Nou, dat is het probleem niet die heb ik zelf ook nog liggen.
Maar de vraag is of het wel gaat werken, anders moet ik de klant een andere opsturen ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

Zie hier m'n uitleg hoe je de sensor van de nieuwe inlaat aansluit op de kabel van de oude inlaat sensorplug. NUL is ground, TEMP is sensorsignaal. De andere aansluitpennen niet gebruiken, die zijn voor de MAPsensor die je in dit geval niet gebruikt. Dit plaatje is dus de socket die je bovenop de inlaatsensor ziet zitten.

Locatie van de oude is zoals eerder gezegd cylinderinlaat 4 (groen, geschroefd aan de zijkant van die inlaatbuis).

hAz.

Afbeelding
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

De oude mapsensor zul je met een mems 1.6 of 1.9 motor niet vinden, die zit namelijk in de ecu en kun je blijven gebruiken.

Kwa temp sensor zou ik persoonlijk ook een oude gebruiken en die ergens in het spruistuk draaien.

Maar in plaats van klooien is 2x verzendkosten toch geen gek idee?
Laatst gewijzigd door 118GTR op do feb 13, 2014 12:23 am, 5 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Wat Haz zegt kan, maar dan moet de weerstand van die sensoren wel gelijk zijn. Dat dus even nameten. Als je het juiste spruitstuk hebt dan is dat toch wel wat makkelijker..
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Aha.

Bedankt voor de info tot zover :thumb:
Ik ga hem een andere opsturen. :mrgreen:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

Was gister m'n tanden aan het poetsen en bedacht me dat ik dat vergeten was te melden.... meten is weten :)
Maar goed, andere opsturen is de makkelijkste en dus beste optie :)
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Plaats reactie