olierail wel of niet vervangen

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

olierail wel of niet vervangen

Bericht door JD »

Hoe zit dat nou met die olierail met het vervangen van een koppakking....?
Heb laats een dealer gesproken ( damen en Kroes ) en die vertelden dat hun bij het vervangen altijd ook die olierail en kopbouten vervangen, en dat ze er anders geen garantie op durven geven.

Gezien ik er destijds in zeer korte tijd 2 koppakkingen doorheen heb gejaagd zou dat enigszins verklaarbaar zijn......
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

de kopbouten zitten aan het olierail vast onder in het blok.
alle krachten die op de kopbouten komen komen ook op het olierail, daar door willen ze wel is gaan schuren.
als die scheurt krijg je speling bij de koppakking en dan blaas je die er makkelijker tussen uit.
landrover heb ook een verstevigde olierail op de markt gebracht.

maar het lijkt mij dat de 1.4/1.6 naar niet veel last van hebben, denk eerder dat de (gekietelde) vvc daar problemen mee kunnen krijgen
gas is alles remmen is angst
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

En toch heb ik er mn twijfels over :?

als zo'n rail kapot is, kun je dat zien dan ?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

dan moet je scheurtjes kunnen zien zitten.
echt "stuk" gaan ze volgens mij ook bijna niet, is allen zo vervelend dat je cilinderkop door de motorkap naar buiten komt zette :+
gas is alles remmen is angst
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: ik heb ze nog nooit vervangen, en al mijn torretjes leven nog. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Tenzij die olierail vol met (haar)scheuren zit, zou ik daar de oorzaak echt niet zoeken.

Maar een koppakking 2x kort achter elkaar....heb je de liner hoogte gecontroleerd? Klinkt als een gezakt blok.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Ik vervang deze normaal niet en heb nooit problemen. Wel controleer ik altijd of de kop vlak is en de bussen goed liggen.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Ja, dat heb ik gecontroleerd.
2e keer was zelfs met een ander onderblok als de 1e :mrgreen:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Kan het nog steeds de olierail niet echt zijn, maar tja.

Het oudere type koppakking is een stuk beter in het opvangen van niet-totaal rechte oppervlakken en verschillen in liner hoogte dan de nieuwe MLS, misschien moet je dat eenbs proberen.

Ik heb trouwens nog een nieuwe LR uprated oilrail liggen, mocht je hem toch willen vervangen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

Nou, mijn rover is al een poosje geleden verkocht ;)

Maar vroeg me gewoon af of er daadwerkelijk een probleem in die rail zit of niet :?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie