Schokkende motor bij vol gas

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Thodyde
MG-R Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: wo sep 25, 2013 6:19 pm
Woonplaats:
Locatie: Nieuw Vennep

Schokkende motor bij vol gas

Bericht door Thodyde »

Ondertussen heb ik mijn 220 coupe Turbo al weer meer dan een jaar. Het blijft een bijzondere auto net als toen in 1993.

Graag wil ik jullie advies in het volgende;
De auto rijdt top. Optrekken prima, het rijden gaat soepel, alleen durf ik niet mijn gaspedaal helemaal te vloeren. De motor gaat dan enorm schokken en naar mijn idee klinkt het als een plof.

Ik heb forte gas treatment in de benzine gedaan, maar ik geloof niet dat dit mijn probleem helemaal weg haalt.
Iemand een idee wat de issue kan zijn?

Gr johan
Rover 220 Turbo Coupe
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

heb je hem al eens laten uitlezen ?

Kan best 1 of ander sensortje zijn wat kapot is....
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
TonEe
MG-R Addict
Berichten: 323
Lid geworden op: wo sep 23, 2009 6:59 pm
Woonplaats:
Locatie: Eindhoven

Bericht door TonEe »

Ik heb met de ZT iets soortgelijks gehad; paar andere bougies en problem solved.
Afbeelding

MG ZT 1.8T 160
Thodyde
MG-R Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: wo sep 25, 2013 6:19 pm
Woonplaats:
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Thodyde »

Nee, ik had hem nog nooit laten uitlezen. Peter heeft me het al eens aangeboden, binnen kort toch maar eens laten doen. Aan welke sensor denk jij?

Ja ik was van plan andere bougies misschien ook wel andere kabels te nemen.
dank je wel voor je tip.

Andere suggesties?
Rover 220 Turbo Coupe
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ik dacht ook meteen aan je ontsteking.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

Het kan een (inlaat)klep zijn die blijft hangen of niet goed meer sluit rond de rand, gezien je enorme schokken (kangaroe) en ploffen. Bij dit blok schijnt dat wat vaker voor te komen.
Gevolg daarvan is een overdruk in de inlaat (en de plof) en daardoor het afkappen van de ontsteking.
Eigenlijk is dan de enige beste remedie om de kop/kleppen/stoters te reviseren.
Treatment middelen kunnen helpen, maar zijn aan de ene kant erg prijzig en het blijft vaag / een gok of daarmee het echte probleem wordt aangepakt.
Heb er zelf een flink bedrag aan STP fuel (om de klep schoon te maken) en STP valve treatment (voor door de olie, om stoter en steel te reinigen) middelen tegenaan gegooid en dat hielp best aardig, maar feit blijft dat de boel hoe dan ook eens los moet om er goed naar te kijken ;) en om het zeker te weten.

Kerstgroeten, hAz
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

Is dit probleempje nog opgelost? :roll:
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Plaats reactie