Tip voor mensen met een 52 MM gasklep.......

Technische informatie over MG's en Rovers.
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Tip voor mensen met een 52 MM gasklep.......

Bericht door Mista T »

Beste mensen,

het is hier nu al een tijdje bekend dat je de 48 MM plastikke gasklep kan vervangen door een 52 MM aluminium exemplaar van o.a. de ZR....

Nu is het wel zo dat deze zonder modificatie zo over te zetten is...alleen de gaskleppositie sensor moet gereset worden....

Op de VI heb ik het ook gedaan, maar nu kwam ik er achter dat toch af en toe het gas iets bleef hangen, zeker als ie goed warm was en je b.v. in de file staat, waarin je telkens klein beetje gasgeeft...

Nu heb ik vandaag weer eens de 2 wekelijkse vloeistof controle gehouden en bedacht me van laat ik eens beter gaan kijken naar die gasklep... nu is het zo dat je de gaskabel zelf strakker/losser kan stellen.... hierdoor kan je dus het gevaar dat de gasklep blijft hangen tegengaan....

Ik heb dit ook geprobeerd, door na het afstellen eerst een flink stuk te gaan rijden, waardoor het motortje goed warm was. Daarna een tijd lang (stond toch te praten) de motor stationair te laten draaien... heb er daarna geen last meer van gehad... Deze week nog maar eens goed op letten....

Het voordeel hier bij is wel geworden dat de reactie op het gaspedaal beter is geworden......
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Plaats reactie