Aangezien de 45 er aan toe is dat de bovenste draagarmen worden vervangen, was ik hiervoor eens aan het rondsnuffelen op de verschillende forums...
Daarbij kwam ik tot de grote ontdekking dat het omzetten van een 45 naar een ZS setup niet eens zo heel moeilijk is...
Bij MG/Rover hebben ze namelijk het volgende gedaan:
Rover 45 Linker bovenste draagarm is het zelfde als de rechter bovenste draagarm van de ZS.
Als je dus helemaal de setup wilt aanpassen van 45 naar ZS dan is het alleen een kwestie van het omdraaien van de draagarmen...
Links nieuwe 45 draagarm / Rechts is draagarm rechts MG ZS
Dit zit er onder het stickertje:
Verschillen draagarmen MG ZS en Rover 45
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Verschillen draagarmen MG ZS en Rover 45
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
In jou geval kun je dat doen Je hebt nl. al "zs veren en dempers" maar dan moet je hem wel opnieuw laten uitlijnen volgens zs specificaties.
Het enige verschil met een ZS is dan het stuurhuis.
Deze maakt over dezelfde range een omwenteling minder.
Let wel op met montage van die bovenste draagarm dat je hem vastzet in de stand zoals de auto staat als hij geparkeerd is. Anders scheuren die rubbers binnen no time af.
Het enige verschil met een ZS is dan het stuurhuis.
Deze maakt over dezelfde range een omwenteling minder.
Let wel op met montage van die bovenste draagarm dat je hem vastzet in de stand zoals de auto staat als hij geparkeerd is. Anders scheuren die rubbers binnen no time af.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Weet je dat zeker? Ik dacht namelijk te weten dat een ZS hetzelfde huis had met dezelfde interne verhouding, maar idd een omwenteling minder => minder range. Dit om te voorkomen dat de bredere wielen de kuipen raakten.bam schreef: Het enige verschil met een ZS is dan het stuurhuis.
Deze maakt over dezelfde range een omwenteling minder.
Update: ik lees overal dat het toch wel een snellere overbrenging is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Je bedoelt even de wielen opkrikken en dan vastzetten...bam schreef: Let wel op met montage van die bovenste draagarm dat je hem vastzet in de stand zoals de auto staat als hij geparkeerd is. Anders scheuren die rubbers binnen no time af.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi