Goed, ik loop weer tegen het volgende aan.
Heb een nieuw type onderblok met het oude type cilinderkop.
Op de kop zit een spanner maar deze is een slag kleiner als die van het nieuwe type motor met als gevolg dat de riem te lang is.
Heb nog wel een kleine riem liggen alleen die is niet al te best.
Op ebay staan zat van die riemen maar op welke type auto's / bouwjaren is de korte riem gebruikt? en is die van het type met handmatige spanner net zo lang als die van de automatische spanner ?
juiste d-riem
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De kop bepaalt de spanrol, en de spanrol bepaald weer de riem.
Als jij dus een oude kop gebruikt, dan heb je ook een handmatige spanner en een 143tands riem nodig.
Bij een oud onderblok moet die riem dan weer 23mm breed(std) zijn, bij een nieuwe mag het ook 26mm zijn(dat is die van de VVC, dat is iets verstandiger i.v.m. de breedte van het krukas tandwiel die is namelijk ook 26mm en dan kan de riem nergens heen)
Als jij dus een oude kop gebruikt, dan heb je ook een handmatige spanner en een 143tands riem nodig.
Bij een oud onderblok moet die riem dan weer 23mm breed(std) zijn, bij een nieuwe mag het ook 26mm zijn(dat is die van de VVC, dat is iets verstandiger i.v.m. de breedte van het krukas tandwiel die is namelijk ook 26mm en dan kan de riem nergens heen)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond