Chiplink...

Technische informatie over MG's en Rovers.
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Dennis schreef: ja, dat mag ik wel hopen ja...

Tijdje terug op de DMTuning site (die het nu niet doet om 1 of andere reden) kostte het chippen van een 45 idt €399,-.
Op de link hierboven geplaatst kost het chippen van een 45 idt €399,-

Bij rica, volgens hun site, kost het €580,- ex VAT
Oftewel mag ik afrekenen: €580 x 1.19 = €690,-

Dan mag een beeeeeeeeetje korting wel, of niet? :shock:
Vind het nogal een prijsverschil :|
MAAR DMTuning kan het winstpercentage niet hard maken en dat kan Rica Engineering wel.
Kijk bv maar naar de ZR.
Hij zegt dat het een 1.8i TBO betreft die dan 24 extra pk krijgt.

Da bestaat nl. niet.
Kan niet onmogelijk.
Maar daar hebben we het al over gehad.

En bij Rica is dit gegarandeerd.
Dus dat scheelt.
Bij DMTuning weet je niet of je die exacte pk's erbij hebt.
Hij heeft tenslotte geen bank enkel een computer.

Rica heeft een MAHA bank.

Dus tja, maar persoonlijk zou ik het ook niet doen.
bijna 700 eurie is toch veel.

Gelukkig heb ik iets kennen regelen.

GreetingzZz,

Sky
Dennis

Bericht door Dennis »

Sky, daar heb je deels wel een punt natuurlijk.

Het is jammer dat je bijvoorbeeld bij DM dan zou betalen voor iets wat je niet krijgt, maar het scheelt dan ook weer in de knip :|

Ik persoonlijk zou in ieder geval altijd proberen iets voor elkaar te krijgen waarbij je iig eerst kan proefrijden of iets dergelijks, voor je afrekent.

Ben een paar maanden terug hier in de buurt ergens geweest, en daar werkten ze met zo'n powerbox. Hartstikke mooi, makkelijk inbouwen, maar wel peperduur (€800,-). Maar proberen ho maar. Bestellen kon, maar betalen moest je, of je er nu tevreden over was of niet :|

Op zich niet erg als een bedrijfje wat duurder is....ik bedoel, rica zit o.a. in Waalwijk dacht ik, en dat is dan voor een brabander wel handig, beetje in de buurt, en dat in combinatie met goede verhalen mag er best voor zorgen dat ze iets prijziger zijn, maar het verschil is wel erg groot.
Eigenlijk zou je 2 identieke auto's moeten hebben en elk van deze auto's naar een andere tuningboer brengen, en dan daarna de prijs/kwaliteit bepalen :)
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Dennis schreef:Sky, daar heb je deels wel een punt natuurlijk.

Het is jammer dat je bijvoorbeeld bij DM dan zou betalen voor iets wat je niet krijgt, maar het scheelt dan ook weer in de knip :|

Ik persoonlijk zou in ieder geval altijd proberen iets voor elkaar te krijgen waarbij je iig eerst kan proefrijden of iets dergelijks, voor je afrekent.

Ben een paar maanden terug hier in de buurt ergens geweest, en daar werkten ze met zo'n powerbox. Hartstikke mooi, makkelijk inbouwen, maar wel peperduur (€800,-). Maar proberen ho maar. Bestellen kon, maar betalen moest je, of je er nu tevreden over was of niet :|

Op zich niet erg als een bedrijfje wat duurder is....ik bedoel, rica zit o.a. in Waalwijk dacht ik, en dat is dan voor een brabander wel handig, beetje in de buurt, en dat in combinatie met goede verhalen mag er best voor zorgen dat ze iets prijziger zijn, maar het verschil is wel erg groot.
Eigenlijk zou je 2 identieke auto's moeten hebben en elk van deze auto's naar een andere tuningboer brengen, en dan daarna de prijs/kwaliteit bepalen :)
Daarom laat ik hem nu bij Rica chippen.
Badkarma is naar DMTuning geweest ik wil het verschil wel eens weten... snappie.

Ik ga proberen om voor een aantal jongens gratis een test te laten doen...
Of in Waalwijk of in Wateringen of zelfs in Enkhuizen, ik probeer s wat...

We zien wel.

GreetingzZz,

Sky
Dennis

Bericht door Dennis »

Skytiger schreef: Daarom laat ik hem nu bij Rica chippen.
Badkarma is naar DMTuning geweest ik wil het verschil wel eens weten... snappie.
Ik ben benieuwd! :D
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Me too.

Bad heeft volgens hem zo'n 180 pk als ik me niet vergis.
Ik hoop dat ik erover heen kom, en dik ook.

Tevens ga ik proberen om een regeling met Rica te treffen voor MG-R leden.
Zo kunnen dan in de toekomst leden van MG-R naar Rica om daar hun auto te laten testen.

Ik hoop dat ie accoord gaat.

GreetingzZz,

Sky
badkarma

Bericht door badkarma »

Hi, bij DM Tuning kreeg ik dus in totaal 19 kp erbij wat overigens niet verkeerd is. Nu dus in totaal 182 Pk. Maar dat is wel met de modificaties die ik gedaan heb zoals grotere gasklep, freeflow, luchtfilter... etc.. Ik denk persoonlijk dat het ook ligt aan de motor die in een bepaalde auto zit. Ik ken verhalen van auto's met dezelfde motoren maar dat de ene door de ecu niet meer vermogen geeft als de andere. Scheelt dus toch misschien per auto. Ik hoop daarom dat Rica ook resultaten geeft. Het gaat tenslotte om de kwaliteit. :mrgreen: . Hoe meer natuurlijk hoe beter, maar voor dat geld.... dat vind ik teveel als je gewoon ff puur nadenkt over het feit dat men waarde's in een chipje aanpast :lol:.

p.s. ik wil nog iig een PBV erop zetten (en gvd een spruitstuk van janspeed!!!) en dan nog eens laten stellen door die gast in Belgie. Daarna gaat hij weer ens op de bank om te kijken wat het beestje dan geeft.
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

PBV = Power Boost Valve

Dat is een benzine druk regelaar...
Daarvan zijn er 2 soorten..
1 : Deze geeft bij normaal rijgedrag geen extra druk, maar bij volgas wordt deze geactiveer en zal dan zo'n 0.3-0.5 Bar extra benzine druk geven. Gevolg meer inspuiting in zelfde periode. Daardoor beter mengsel, dus mogelijkheid tot PK winst.. Bij goed afgestelde zo'n 5 PK (getest in Engeland)

2: Deze kan je instellen op een bepaalde druk (weet alleen niet ofdat deze fulltime de ingestelde druk geeft, maar je kan dus veel hoger gaan.. Wat niet altijd even goed is, want dan krijg je weer een te rijk mengsel.

Rover heeft er eentje gemonteerd, deze is dan met druk meter, dus kan je de benzine druk zien, als je onder de motorkap kijk (gaat wel lastig tijdens het rijden hoor :mrgreen: )
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Mista T schreef:PBV = Power Boost Valve

Dat is een benzine druk regelaar...
Daarvan zijn er 2 soorten..
1 : Deze geeft bij normaal rijgedrag geen extra druk, maar bij volgas wordt deze geactiveer en zal dan zo'n 0.3-0.5 Bar extra benzine druk geven. Gevolg meer inspuiting in zelfde periode. Daardoor beter mengsel, dus mogelijkheid tot PK winst.. Bij goed afgestelde zo'n 5 PK (getest in Engeland)

2: Deze kan je instellen op een bepaalde druk (weet alleen niet ofdat deze fulltime de ingestelde druk geeft, maar je kan dus veel hoger gaan.. Wat niet altijd even goed is, want dan krijg je weer een te rijk mengsel.

Rover heeft er eentje gemonteerd, deze is dan met druk meter, dus kan je de benzine druk zien, als je onder de motorkap kijk (gaat wel lastig tijdens het rijden hoor :mrgreen: )
Beste luitjes,

Ik heb dus zo'n PBV onder me kap gehad.
Gaf me idd exact 5 pk extra. Bewijs heb ik op papier (RICA)

De extra druk die verkregen wordt door idd 1x het gas vol in te trappen, is zeerzeker voelbaar.
Hij rijdt dan stukken lekkerder en is zelfs een fractie sneller.

Voor degene die de test willen zien zal eenvolgende keer de papieren van me oude blok meenemen.

Gegroet,

Sky
Skytiger

Bericht door Skytiger »

badkarma schreef:Hi, bij DM Tuning kreeg ik dus in totaal 19 kp erbij wat overigens niet verkeerd is. Nu dus in totaal 182 Pk. Maar dat is wel met de modificaties die ik gedaan heb zoals grotere gasklep, freeflow, luchtfilter... etc.. Ik denk persoonlijk dat het ook ligt aan de motor die in een bepaalde auto zit. Ik ken verhalen van auto's met dezelfde motoren maar dat de ene door de ecu niet meer vermogen geeft als de andere. Scheelt dus toch misschien per auto. Ik hoop daarom dat Rica ook resultaten geeft. Het gaat tenslotte om de kwaliteit. :mrgreen: . Hoe meer natuurlijk hoe beter, maar voor dat geld.... dat vind ik teveel als je gewoon ff puur nadenkt over het feit dat men waarde's in een chipje aanpast :lol:.

p.s. ik wil nog iig een PBV erop zetten (en gvd een spruitstuk van janspeed!!!) en dan nog eens laten stellen door die gast in Belgie. Daarna gaat hij weer ens op de bank om te kijken wat het beestje dan geeft.
Wat voor gasklep heb jij dan nu? Zelfde toch als die van mij 52mm??
En freeflow is zeer zeker leuk, maar dat wil ik dus niet eej, zoveel kabaal neehhhh iedereen persoonlijk dus eej.
Spruitstuk janspeed heb ik dus morgen eej.
Chip ook morgen.
Viper heb ik maar komt wellicht ITG.
En PBV heb ik gehad, maar weet niet of ik die er na chipping nog op ga gooien.

GreetingzZz,

Sky
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Skytiger schreef: Ik heb dus zo'n PBV onder me kap gehad.
Gaf me idd exact 5 pk extra.

Gegroet,

Sky
Klopt toen zat ie op 157 PK :mrgreen: :rofl:
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Mista T schreef: Klopt toen zat ie op 157 PK :mrgreen: :rofl:
Op 2,5 cilinder ja!!!!!

1 was dood en de ander was nagenoeg dood!!!!

Nu jij!!!! :evil:
Plaats reactie