Vervangingsfilter

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Vervangingsfilter

Bericht door artemis »

Ik wil een vervangingsfilter in mijn auto plaatsen, voor een paar extra pk-tjes.
Welk merk/soort moet ik dan nemen, neem aan dat er wel verschil is in kwaliteit? En wat kosten die dingen ongeveer?
Weet iemand een goed adres waar ik dat kan bestellen (liefst via internet)?
Thnx
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Een vervangingsfilter levert een paar pk op, waarschijnlijk zo'n 2 à 3.
Er zijn verschillende fabrikanten die ze leveren, zoals Pipercross, K&N, ITG en Green. Kwalitatief zal het elkaar niet veel ontlopen.
Prijzen liggen rond de 50 euro. Probeer eens bij Biesheuvel of Limpex.

Wil je trouwens niet liever een open inductiefilter? Levert behalve meer vermogen ook nog een heerlijk geluid op.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Striker schreef:Een vervangingsfilter levert een paar pk op, waarschijnlijk zo'n 2 à 3.
Er zijn verschillende fabrikanten die ze leveren, zoals Pipercross, K&N, ITG en Green. Kwalitatief zal het elkaar niet veel ontlopen.
Prijzen liggen rond de 50 euro. Probeer eens bij Biesheuvel of Limpex.

Wil je trouwens niet liever een open inductiefilter? Levert behalve meer vermogen ook nog een heerlijk geluid op.
Ik zou echt MEGAblij zijn als ik 3pk erbij krijg door een vervangingsfilter. Het hangt sterk van de motor af natuurlijk maar ik zou al blij zijn met 1pk hoor. Filter wordt vaak erg overschat. Je moet alles in combinatie zien, met een goeie uitlaat e.d. heb je er al veel meer profijt van.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

bovendien moet je een openluchtfilter ook nog goed plaatsen anders verlies je alleen maar vermogen.
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Ik heb de mijn bij www.mgfnl.nl weg. Mijn kosten compleet €129.95

Het verschil met de originele luchtfilter is het geluid en meer power onderin. Niet veel meer maar je voelt het toch....
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Wil je trouwens niet liever een open inductiefilter? Levert behalve meer vermogen ook nog een heerlijk geluid op.
Maar dit kost toch ook veel meer ? :cry:
En hoeveel pk levert dit dan op?
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

artemis schreef:Maar dit kost toch ook veel meer ? :cry:
En hoeveel pk levert dit dan op?
Ja, nieuw zijn ze inderdaad wel een stuk duurder: rond de 100 euro.
Als je het filter van voldoende koele lucht voorziet (met 1, maar beter met 2 buizen) dan zal het waarschijnlijk rond de 3-4 pk opleveren.

Ik heb eventueel nog een nieuw Pipercross filter te koop, mag je hebben voor 40 euro:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga toch eerst een vervangingsfilter kopen :D
Dit is nog te betalen als tussendoortje en dan heb ik toch alvast een paar pk's meer :P
Wil namelijk eerst een andere uitlaat en dat kost ook veel geld
en dan (over een hele tijd :cry: ) misschien een viperkit :wink:
of CAI als dat ooit nog voor Rover wordt gemaakt (legt mijn vriend net uit, want voor mij is het abacadabra :mrgreen: )
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Met enkel een vervangingsfiltertje zul je niet 'een paar pk's meer' krijgen ben ik bang :(
Misschien 1peekaatje. Persoonlijk vind ik dat een beetje zonde geld! Spaar dan liever door voor een open lucht filter. 40 Euro voor de pipercross van Dennis is wel een erg nette prijs!
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Heb dus een ITG-vervangingsfilter besteld bij DBM-engineering, die is van de week binnengekomen.
Het filter erin gestopt en ik merk dus echt wel duidelijk verschil!
De reactie op het gaspedaal is nu veel directer, auto heeft er nu meer zin in ;) Voorheen had hij de neiging om nogal snel af te slaan, als je het gaspedaal niet genoeg intrapte, heb het gevoel dat dat nu ook veel minder is,omdat hij nu veel directer reageert.
Het geluid is iets sportiever geworden, maar geen onnodige herrie.(er stond ook in de gebruiksaanwijzing dat ITG-vervangingsfilters minder herrie maken dan andere vervangingsfilters en zo te horen klopt dat idd :P )
Ben dus blij dat ik voor dit filter gekozen heb, want ik merk dus wel degelijk verschil, hoeveel pk erbij is gekomen, zou je alleen kunnen laten meten, want dat is zo op het gevoel natuurlijk niet te zeggen. (Bij DBM zeiden ze 3-5 pk. Nou, in combinatie met de uitlaat die er 16 juni onder komt van EPS kan het alleen nog maar beter worden ;) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Mooi dat het verschil zo goed te merken is. Het lijkt er alleen wel op dat het originele filter erg vies was :D.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Mooi dat het verschil zo goed te merken is. Het lijkt er alleen wel op dat het originele filter erg vies was .
Tja, heb wel even de stofzuiger erbij moeten pakken, voordat ik het nieuwe filter erin kon doen :oops:
Maar volgens mij viel het wel mee hoor, het ITG-filter is gewoon heel goed denk ik, of zijn er anderen die dit filter hebben (gehad)die dit resultaat niet hebben/hadden?)
Plaats reactie