Cyclone

Technische informatie over MG's en Rovers.
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Ik sluit me aan bij wat Lex zegt en geloof er ook geen ene reet van. Het idee klopt in theorie wel, maar het kan simpelweg niet. Het is namelijk zo dat bij een produktieinlaatspruitstuk en vervangingsspruitstuk trouwens ook, dat je al werelingen hebt. Teveel zelfs. Vandaar dat voor echte rzce doeleinden deze spruitstukke nog een geflowed worden. Helemaal glad worden ze dan niet, want je moet wel wat wervelingen over houden, maar wel zo min mogelijk. Op zich had ik het dus nog geloofd als ze niet hadden vermeld dat het ook extra vermogen opleverd. Dat kan namelijk alleen al niet door de extra luchtweerstand die het ding met zich meebrengt. Er er komen te veel wervelingen waardoor de benzine zich te moeilijk met de lucht kan vermengen en zo tegen de wanden van het inlaatsspruitsuk wordt geduwd, met de lucht ertussen. Bovendien is een rendement van 60 tot 80 procent nooit haalbaar op een benzinemotor. Alleen met een diesel misschien nog, maar geen productieauto die dat haalt.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

het flowen van cilinderkoppen gebeurd simpel weg om zo min mogelijk luchtweerstand in de kanalen te krijgen. Dus kanalen zo groot mogelijk en zo glad mogelijk.

hoe minder weerstand hoe meer lucht er in de motor wordt gezogen.

meer lucht=> meer vermogen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Jawel, maar zo iets als te glad bestaat ook en is ook niet goed. wervelingen zijn namelijk wel nodig om de lucht met benzine te vermengen. Da kan je zo'n beetje elk tuningbedrijf vragen die een flowbench heeft.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

wervelingen zijn er altijd meer dan voldoende aanwezig. Zelfs met throttle-bodies, moet de lucht toch een paar hoekjes om. Moet langs de klep stromen, en word dan nog eens in elkaar geperst door de zuiger.

Verschillende koppen worden dan ook altijd met elkaar vergeleken door te kijken hoeveel lucht(water) er doorheen gaat. Alleen de hoeveelheid is belangrijk, nooit word er naar iets anders gekeken zoals wervelingen ofzo.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Met throttle body's wel ja en ingespoten motoren. Maar ik rij een mini en das nog altijd low tech. Daar heb je een carb en daarna heb je de inlaat. Dus bij een carb is het wel nodig. Bij directe inspuiting daarentegen niet om de door jou aangegeven redenen. Had alleen niet aan inspuiting gedacht en jij waarschijnlijk niet aan carb's.
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Robert-220TC schreef:TNO in Delft proberen???
Me pa heeft daar 40 jaren gewerkt en is n u met de vut
Kan wel ff wat vragen of het kan (maar zal moeilijk zijn)
heb de tc er ook een paar keer op gehad
Heb je al reactie???
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

ikkuh schreef:

[/quote]TNO in Delft proberen???
Me pa heeft daar 40 jaren gewerkt en is n u met de vut
Kan wel ff wat vragen of het kan (maar zal moeilijk zijn)
heb de tc er ook een paar keer op gehad[quote]

sky schreef: ehb je al reaktie????

antwoord::::::






Nope geen reaktie
heb er verder ook niet naar gevraagd en toen ik dat schreef was in dec 2003 en toen heeft er niemand op gereageerd of ik wat moest regelen en ik ga niet iets regelen waar geen animo voor i[/img]
Plaats reactie