Pagina 1 van 1

Herstellen

Geplaatst: do okt 16, 2003 8:28 pm
door Roel
Ik zou wel eens willen weten wat het kost om een dorpel en wielkasten bij een montego echt goed te laten opknappen, roest weghalen en spuiten. Iemand een idee?

Ik overweeg om er een te kopen, die verder heel goed is: enkel de bovengenoemde dingen vormen een probleem. De wielkasten hebben aan de binnenkant slechts lichte roestvorming. De dorpel is ook nog keihard. De rest van het onderstel is getectyleerd en ziet er pico bello uit!

En...Weet iemand nog ergens een Montego Saloon met een blauw (l/ls)interieur op een sloop te staan? Of is er nog een andere manier om aan die bekleding/deurpanelen te komen?

Geplaatst: za okt 18, 2003 9:16 pm
door Montego
De Montego saloon is in NL niet meer te krijgen.
En de Estate word ook met uit sterven bedreigt.
Last van roest heb ik ook bij m'n wielkasten(vooral achter) ik smeer het gewoon in met een antiroest middel en hou het goed in de gaten of het niet door rot. binnen kort ga ik de achterste wiel kasten op scheuren en dik in de mat zwarte hamerite zetten.
Als ze dan toch nog weggerrot zijn laat ik er nieuwe stukken in lassen €700,- inc spuiten.
voor de rest is het een tank van een wagen waar je heel lang plezier van kan hebben en de onderhouds kosten vallen ook erg mee.

Neem natuurlijk wel een Turbo Diesel :mrgreen:

mvg,

Marcel

Geplaatst: do okt 23, 2003 8:25 pm
door Roel
O, ik denk dat er nog wel een paar echt goede Austin Montego's in Nederland zijn, maar die worden zorgvuldig geconserveerd. Het blijft ongelooflijk jammer en onbegrijpelijk dat Austin Rover destijds niet geinvesteerd heeft in een betere roestbescherming. Wanneer de auto's van betere kwaliteit waren geweest, had de Engelse automobielindustrie er nu een stuk beter voor gestaan. Het is nu eenmaal zo.

Geplaatst: vr okt 24, 2003 4:49 pm
door Montego
:| yep heb al de de eerste 75 gezien met roest.
Dat die montego's zo roesten komt door een slechte eind afwerking door gedemotiveerde personeel,wanbeleid,stakingen,onlagenworden,enz,enz.
bij een goede rover garage weten ze daar wel raad mee door de afwerking zelf te doen.
het probleem komt trouwens weer terug bij alle soorten merken om dat de auto's in europa in elkaar worden gezet de mentaliteit tussen de jappen en europeanen verschilt nog al.
leven met veel vrijheid heeft ook z'n min punten :mrgreen:

Geplaatst: vr okt 24, 2003 7:59 pm
door Mini Power
mdsmits schreef:De Montego saloon is in NL niet meer te krijgen.
Ooooh neejjjj?????
Ik weet er namelijk 1 staan! :P
Weet niet of ie voor de sloop is of wat voor interieur er in zit...
Xal eens kijken...

Geplaatst: za okt 25, 2003 12:53 pm
door Roel
Ik ben benieuwd!!!!

Maar je moet natuurlijk ook niet vergeten, dat de Montego niet gebouwd is om meer dan 15 jaar mee te rijden. Om de prijs zo laag mogelijk te houden hebben ze een groot deel van de anti-roestbehandeling laten vallen. Misschien is dat dom, maar de vraag is of ze ooit zulke auto's hadden kunnen verkopen als ze een stukje duurder waren geweest.

Geplaatst: ma okt 27, 2003 4:42 pm
door Montego

Geplaatst: vr feb 13, 2004 4:44 pm
door Jeroen
Even een tip.. De auto van top tot teen behandelen met owatrol, dit is een olie die sterk in de roest penetreerd en de roest stopt, kan gemengd worden met menie en tectyl. Dit echt een super middel, heb mijn Mini en Rover estate ook mee behandeld.

Groeten Jeroen

Geplaatst: vr feb 13, 2004 11:10 pm
door Lauretta
Waar bemoei je je mee??

Geplaatst: vr feb 13, 2004 11:18 pm
door Striker
Het wordt toch geen familievete hier hè? :lol:

Geplaatst: di aug 10, 2004 8:29 pm
door eddie
montego!,is het een td montego of een gtd montego
dat vroeg ik me af.
last van roest heb ik ook maar ik heb een ander middeltje,mijn kameraad is een beunhaas die in een rover montego gtd (grijs kenteken)rijd
en die repareert mijn wagen ,rot weghalen en spuiten.
dus mijn wagen is nog een klein projectje ;) :oops:
maar als hij klaar is is het een plaatje..