rover 213

Pré 1990 modellen en Montego's
Plaats reactie
khelaut

rover 213

Bericht door khelaut »

Hallo,

Ik ben zojuist overgegaan tot de aankoop van een Rover 213. Heeft er iemand ervaring met dit model? En zo ja, kan je me er dan iets meer over vertellen.
Ik heb totaal geen ervaring, noch met dit model, noch met het merk Rover.

Alvast bedankt voor de antwoorden !
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Hey, allereerst:

Welkom bij de club!! :mrgreen:

Je bent de eerste met 213, vinden we leuk!!
Ik weet erg weinig van de 213 omdat dat een type is die ik pas sinds kort ken. Ik neem aan dat er wel andere leden zijn die jou er wat meer over kunnen zeggen. :idea:

Heb je er al foto's van eigenlijk?

Succes ermee en wie weet tot ziens op een meeting. ;)

Groetjes Sylvia (Silly TC) :roll:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
roverfreak

Bericht door roverfreak »

hoi.
proficiat met je aankoop!, welk bouwjaar is ie?
Familie van mij heeft ooit een 216 se uit 1988 gehad in een mooie donkerblauwe kleur. Ik weet dat ze er nooit problemen mee gehad hebben en achteraf toch ook wat spijt hadden dat ze hem ingeruold hebben.
Zelf ben ik een tijdje op zoek geweest naar een 216 vitesse, maar helaas niets kunnen vinden.

heb je ook foto's?, ben benieuwd
veel rijplezier!
Tommer

Bericht door Tommer »

Het moeten enorm sterke autotjes zijn, want hier in België zie je er nog geregeld rondrijden en ze zijn nu toch al 20 jaar oud!

Na wat researchop het net blijkt het de eerste vrucht te zijn van de Honda-Rover samenwerking: mMet een 70pk 1342cc honda motor.
khelaut

rover 213

Bericht door khelaut »

Hallo,

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ik heb de rover nu al een 10-tal dagen en kan er al wat meer over vertellen.
Allereerst, neen, ik heb geen foto's om de eenvoudige reden dat ik geen digitaal foto-apparaat bezit. Misschien dat ik eens een paar fotootjes kan inscannen maar dat moet ik nog even uitstellen wegens teveel werk op dit moment.
Het exacte model en type waarmee ik rijd is een Rover 213 SE, model Vandenplas, bouwjaar 1988 (05/88), grijze kleur. Inderdaad zoals eerder is opgemerkt een honda-motor, 1342 cc, 70 pk. De teller staat momenteel op 83.095 km dus echt veel gereden heeft deze auto niet (of dat een pluspunt is, weet ik nog zo niet...)
Verder moet ik zeggen dat hij heel gemakkelijk rijdt. Tot nu toe: een zalige auto !
Als er verder nog op- of aanmerkingen, tips, wat dan ook, zijn: laat me maar weten !

Tot ziens!

khelaut
Plaats reactie