Maestro

Pré 1990 modellen en Montego's
Mini Power

Maestro

Bericht door Mini Power »

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de MG Maestro 2.0 efi?
Maat van me gaat er eentje opknappen...
Zijn wel apparte auto's!!!
Heeft nog iemand onderdelen liggen, hij heeft er geen kenteken van MG bij maar van austin...
Montego

Bericht door Montego »

ja hoor :!: (ervaring). wat wil je weten :?: ,meschien heb je wat aan deze site 8)
http://www.mgcars.org.uk/cambs.mgoc/fwd ... ml#Maestro
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

dan is het waarschijnlijk een austin dei omgebouwd is tot een mg
orgineel stonden ze namelijk gewoon als mg op het kenteken bewijs
Mini Power

Bericht door Mini Power »

Nee, de MG is de donor auto. Daar zit geen kenteken bij.
Montego

Bericht door Montego »

Mini Power

Bericht door Mini Power »

Hij heeft hem net terug van de spuiter... Hij wordt super vet!
MG X-power Grey met MG F trophy velgen! Turbo uitbouwset!

Ik zal eens zorgen dat ie wat plaatjes laat zien... ;)
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Me pa heeft nog een versn.bak motor dynamo en diverse deurrubbers,koplampen etc etc
van een mg maestro en van een mg montego
liggen voor de gene die wat nodig heeft
schrijf dan aub op wat en wat jue dr voor wilt geven dan gaat ik ff op zoek wat er nog ligt (als het niet weggegooid is:( )
Mini Power

Bericht door Mini Power »

Van 2.0 turbo? :twisted: Links/rechts gestuurd?

Ik zal het hem eens vertellen, hij is wel eens ooit op t forum geweest... Maar heeft er (te) weinig tijd voor... :|
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

elk 2 liter roverblok past. De O, M en T-series hebben allemaal hetzelfde onderblok.

Zet er dus lekker een T16 Turbo in met 200 pk, misschien is het goedkoper om er een M16 Turbo in te zetten(180 pk), die liggen in al die 820 ti's
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mini Power

Bericht door Mini Power »

Ik wist wel dat ze ongeveer hetzelfde waren maar niet dat het onderblok precies hetzelfde is...

Kun je dan ook de kop van een T op een O onderblok zetten? Of kun je dat beter niet doen?

Ik weet ook nog wel een 820 slooper staan, maar hij rijdt eerst eens met het orginele blok, ook wel snel genoeg... :twisted:

Maar sneller is beter :!:
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

118GTR schreef:
goedkoper om er een M16 Turbo in te zetten(180 pk), die liggen in al die
820 ti's
DAcht dat er in de 820TI ook een t16 lag, maar met aangepaste ECU
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

het verschilt, beide motoren zijn gebruikt in de 800. Maar die oudere M16's zijn goedkoper.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

minipower schreef:Hallo,

Heeft iemand ervaring met de MG Maestro 2.0 efi?
Maat van me gaat er eentje opknappen..
je vroeg toch voor een 2.0 efi
voor de turbo hebben we geen spullen meer
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Mini Power schreef:Ik wist wel dat ze ongeveer hetzelfde waren maar niet dat het onderblok precies hetzelfde is...

Kun je dan ook de kop van een T op een O onderblok zetten? Of kun je dat beter niet doen?

Ik weet ook nog wel een 820 slooper staan, maar hij rijdt eerst eens met het orginele blok, ook wel snel genoeg... :twisted:

Maar sneller is beter :!:
tja kan prima, sterker nog ik zei toch dat de onderblokken hetzelfde waren. Nou het zijn allemaal o-serie onderblokken. Een T16 is een T-kop op een O-onderblok.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

de 820ti is puur t16 blok net als in de 220tc alleen heeft de tc een andere ecu en iets andere nokkenassen(en zoals de engelsen zeggen choco pistons)

oftewijl de vitesse, vitesse sport, 620ti, 220gti-t, 220gsi-t, 420gsi-t, 220tomcat/ turbocoupe. is allemaal t16blok

de 800 mk1 tickford torbo is wel een ander blok (m dacht ik)
en in de maestro turbo ligt weer de o serie dacht ik

iig vanaf 1993 allemaal t16 met 200bhp op de 800vitesse na die had 180bhp(en daar kan ik ook wel mee leven)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

de T-series is de opvolger van de M-series. de T-serie zit in de auto's van NA 1992. Dus idd de 220 coupe en consorten.

En ik heb een M16 turbo blok gezien(bij een sloper).

Dus die moet dan volgens mij uit een 800 komen, of misschien een meastro/montego
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie