story of the montego

Pré 1990 modellen en Montego's
Montego

story of the montego

Bericht door Montego »

Story of the Montego
Afbeelding

Na de brandstofcrisis van 1973 en de verdere recessie, was Britse Leyland op de rand van instorting. Het werd bewaard door een overname van de Overheid,en een nationalisering, in 1975. Dit liet het bedrijf toe om het proces van rationalisatie voort te zetten, en een nieuwe waaier van modellen te ontwikkelen, onder de banner van ' Auto's Leyland '. Eerste hiervan was ADO88, Minimetro, die in Oktober 1980 wordt gelanceerd. Dit was een supermini om de Fiesta en Polo te wedijveren. Het bleek ook de redder van het bedrijf te zijn, dat meer dan 10% van de Britse markt vangt. In 1976 begon de ontwikkeling van een nieuwe waaier van lichte middelgrote auto's, met het oog op het vervangen van Austin Allegro (1973) en Maxi (1969), en Marina Morris (1971).
Aldus was het project, met codenaam LC10 geboren , lagere middelgrote Front Wheel Drive (FWD) hatchback in de vorm van het G*lf (Auto's LC=Leyland). De stijl die werd ontwikkeld (in 1977) wees op de invloed van de Rover-Triomf evenals de Austin de ontwerpers van de Tekening van het Bureau (ADO). Er was namelijk een plan voor een kleinere versie van de Rover met codenaam SD1, SD2 , om het Dolomiet van de Triomf te vervangen, en de LC10 erfte David Bache sculpted swage onderaan de kant, zoals die op SD1 en Range Rover wordt gezien. Het project werd ook geleid door een Rover-Triomf mens, Malcolm Harbour, aangezien Austin de mensen hun inspanningen op het beëindigen van en het productionising van Metro concentreerden. De benchmarks werden geplaatst om het beste van de concurrentie te overtreffen in termen van comfort, ruimte, veelzijdigheid, bestuurbaarheid en behandeling (bijvoorbeeld, moest het AlfaSud uit in het nauw drijven).

Aangezien het LC10 project vorderde werd het beslist een volledige waaier van middelgrote auto's van het één platform te ontwikkelen om kosten te besparen. De twee modellen zouden in de lagere en hogere middelgrote sectoren, met Ford Escort en Cortina moeten concurreren. De auto's werden nu met codenaam LM10 en LM11 (Middel LM=Light in tegenstelling tot Afdeling SD=Specialist). LM11 zou Montego worden.

Bij het bekijken in Longbridge in 1977, werden Ian Beech's hatchback en Roger Tucker's notchback goedgekeurd. Het idee was altijd notchback een grotere blik te geven, en om de voor en achterdoelstellingen van dit Tucker te bereiken werden een grote passagierscabine toegevoegd aan de Beuk om de basis van Montego te vormen. De ontwikkeling van Montego ging in Longbridge verder terwijl Maestro aan Solihull werd overgenomen.


Afbeelding


Roy Axe (ex-rootes en Chrysler) recenter vervangen David Bache als belangrijkste stilist bij BL en was niets ook geïmponeerd met het stileren van of LM10 of LM11. Een jaar vanaf productie, was Montego op wielen in een het bekijken ruimte en de Bijl werd gevraagd wat dacht hij aan het, ' Mijn directe reactie was of zou het kunnen worden tegengehouden, slechts te vragen worden verteld om mijn antwoord "onaanvaardbaar" was en die austin-Rover aan de auto geëngageerd was. Er was een eerlijk beetje van tijd het bestede proberen om het glad te strijken.' In de loop van de maanden die de bumpers, de lampconfiguratie bij de voorzijde en achtergedeelte volgden, werden de bonnet en het achterscherm allen veranderd.

Het afgewerkte product, dat op floorpan Maestro maar met een paar extra duim in wheelbase wordt gebaseerd, deelde ongeveer 60% van zijn bodyshell het drukken met die gebruikt voor Maestro. Deze merkbaar grotere nieuwe auto was beschikbaar slechts als ' doos drie ' of notchback, vier deurzaal. Het nam massieve 18,4 kubieke voet bagageruimte bij de rug op. Unsurprisingly werd de fundamentele mechanische opstelling van Montego gedeeld met zijn kleinere zusterauto. De leiding, de remmen en de opschorting waren onveranderd van Maestro. Originele modelwaaier acht maakte gebruik van zelfde 1275cc, 69bhp a-plus reekseenheid die in Maestro, een nieuwe 1598cc, de eenheid van Serie S wordt gebruikt 86bhp die op de r-Reeksen motor van Maestro wordt gebaseerd, en een bijgewerkte versie van de o-Reeksen in 2-liter vorm, met een nieuw licht legeringshoofd waarin de inhamhavens in plaats van het afwisselen met de uitlaathavens in paren werden gerangschikt.

Binnen zich beweegt, profiteerde de roomy nieuwe zaal van betere passagiersaanpassing over Maestro; het duidelijkst was het nieuwe ontwerp van dashboard dat de meeste het gepiep, de rammelaars en fouten van het vroegere hoekigere ontwerp elimineerde.
Enkel over een jaar na zijn succesvolle inleiding, werd Maestro gevolgd door zijn dichtbijgelegen relatie, Montego, in April 1984 bij een perslancering die in het Zuiden van Frankrijk wordt opgevoerd. Hoewel zij overvloed konden vinden om te prijzen, zou de pers dan minder enthousiast over Montego kunnen van bij het begin zijn. De motor werd die van het nieuwe model door hun Mg op 1800 mijlmarathon in paren op de hoogte brengen over Frankrijk te nemen. Terwijl de de het auto's verpakking, praktische aspect en betrouwbaarheid goed gehouden van waren bouw kwaliteit kwam in de vuurlinie. Het "voorruitlek, dat toen koude, ruwe motor nutteloze en armen geschikt van de deurversieringen ervoer op ons Mg was gebreken en inconsistentie blokkeert geen die wij om in productie zouden verwachten te verschijnen." Droevig moest de auto niet in dit opzicht uniek blijken.

Vaak het gekritiseerd door de motoring pers van de tijd, conservatieve won stileren van Montego het verkoop over ' van de de geleivorm ' van de Doorwaadbare plaats avontuurlijke nieuwe Sierra ontwerp in de vroege dagen, die niet aan de smaken van iedereen in de verkoop van de Vloot van 1983/4, was een gebied was waarop Montego hevig en met veel succes betwistte, hoewel het nog om in deze markt met dergelijke sterke concurrentie worstelde te concurreren zoals goed gebouwde en populaire Arrogante Vauxhall.

Nogmaals omvatte de waaier een versie van Mg. 2-liter combineerde o-Reeksen de motor die in Mg Montego wordt gebruikt een geprogrammeerd elektronisch ontstekingssysteem met het l-Type van Lucas elektronische brandstofinjectie, die een geciteerde 115bhp geeft bij 5500 t/min in tegenstelling tot bhp slechts 102 wanneer gepast in kleinere modellen met een carburator, en met een hoogste snelheid van 115 MPU. Mg Montego werd goed ook gespecificeerd. De standaard eigenschappen omvatten diepere voorspoiler, samen met een laars opgezette. Het binnenland werd gegeven zelfde rode bias zoals de andere zalen van Mg met kleurencode veiligheidsgordels, het door buizen leiden en tapijten. Het centrale sluiten, elektrisch in werking gestelde voorvensters en een van de vier sprekers stereoradio/cassette systeem was ook standaardonderdelen.

Een ander stuk van technologie dat met elk nieuw Mg Montego kwam (maar merkwaardig niet Vanden Plas), of u van het of niet hield, de elektronische instrumentatie die met een reiscomputer en een stemsynthesizer was wordt gecombineerd. Het concept was veel het zelfde als het systeem dat aan de upmarket modellen Maestro wordt gepast, maar tweemaal zoals ingewikkeld met dergelijke eigenschappen zoals een voertuigkaart die van aankondigingen vergezeld gaat informerend de auto'sbewoners over behoorlijk gesloten niet deuren en bolmislukkingen. Dit systeem was bijzonder kortstondig op Montego, echter, vele potentiële kopers die tevredengesteld=worden= door de terugkeer van conventionele analoge instrumenten tegen het laatstgenoemde eind van 1984, Zo plotseling was de in werking gestelde productie dat de overlevende voorbeelden die kenmerken de digitale instrumenten zijn nu iets van een zeldzaamheid.

Afbeelding

Er was gemengd gevoel over de versie van Mg van Montego. Beslootde aanvankelijke test van de motor ' s ' de weinig gebreken ons plezier niet in de war hadden gebracht, maar wij zijn niet overtuigd dat Montego een dergelijke geschikte kandidaat voor Mg "persoonlijkheidsverandering" is zoals Metro en Maestro waren. De rorty versnelling, het pietluttige, laag-aangepaste kruisen en zelfs de extrovert verschijning van de auto schijnen in onenigheid met wat hoofdzakelijk een roomy, comfortabele en praktische familieauto.' is

Kondigde een jaar aan nadat de lancering van de aanvankelijke waaier "Snelste productieMg ooit" was. Mg Montego Turbo bracht snel zijn doubters met een hoogste snelheid van 126 MPU en een vrij opschrikkende keer 0-60 van tot zwijgen geciteerde 7,3 seconden. Veroorzaakte bhp 150 werd met behulp van turbocharger van de Zolderkamer T3 met lucht aan lucht intercooler bereikt die tussen het luchtzuiveringstoestel en de carburator wordt gepast. De opschorting moest van de standaardopstelling van Montego worden verbeterd EFi om het optimale niveau te handhaven van de behandeling van saldo terwijl het behouden van een goede ritkwaliteit. Niet alleen snel maar werd goed benoemd Mg Montego Turbo (met dergelijke extra eigenschappen aangezien elektrische/verwarmde achtermeningsspiegels en achtervensters) beschouwd als goede prijs-kwaliteitverhouding, een nieuw voorbeeld in het kosten £11,396 van Januari 1987.

De landgoedversie van Montego verscheen eerst bij de de motorshow van 1984, en is waarschijnlijk sinsdien het meest succesvole model geweest, een juist omhooggaand tot het eind van productie later decennium. Het won zelfs de onmiddellijke goedkeuring van een motoring pers dat de austin-Rover het moet te voelen moeilijk gelieve, om nog te zwijgen van om een toekenning van de Raad van het Ontwerp te vermelden. Aanvankelijk gelanceerd als modelwaaier vijf, won het landgoed Montego met zijn goed gerangschikt ladingsgebied spoedig de gunst van families over het UK. Terwijl de duidelijke rivalen Arrogante Vauxhall waren en Sierra landgoedderivaten doorwaden, austin-Rover trounced het aanbieden de oppositie door de optie van een extra rij van ' occasionele ' zetels aan te bieden die het landgoed Montego maken zeven -zeven-seater. Dit uitstekende praktisch aspect in een knappe ladingsdrager maakte tot het landgoed Montego een echte winnaar.



Ondanks het succes van het landgoed, Maestro en Montego nog niet de winst nodig maakten om de ontwikkeling van verdere nieuwe modellen te financieren zoals Michael Edwardes zou gebeuren had overwogen. In feite, bleef de austin-Rover een verlies maken en was iets van albatross rond de hals van de Conservatieve overheid van Margaret Thatcher's van de tijd geworden. Harold Musgrove werd vervangen door Graham Day, en in 1988 werd de Groep van de Zwerver definitief geprivatiseerd door aan Britse Ruimte worden verkocht.

Een marketing leidde de Dag van Graham ging naar grote lengten de redenen vestigen waarom Maestro en Montego niet in de voorzien aantallen verkochten. Het onderzoek besloot dat de auto's een voetbeeld door het auto kopende publiek waren gegeven. De marketing reactie van de afdeling op dit moest een aantal nieuwe modellen zoals Montego 2,0 Si introduceren, en de ' duotone ' verf was ook geboren in een poging om een youthful markt aan te trekken. Bekijk enkel hoe de stijl van de marketing van de auto tijdens deze periode zowel in de verkoopbrochures als de televisieadvertenties veranderde. De underpowered 1,3 liter Montego werd spoedig geleidelijk geëlimineerd, maakte indruk een kleine motor in een vrij zware auto op geen potentiële kopers.

Één andere factor die niet zoals compatibel zijnd met het upmarket nieuwe beeld werd gezien dat de Groep van de Rover Montego wilde geven was zijn Austin het brandmerken. ' Austin ' Montego hield stil op laat in 1987 te zijn, en hoewel wij kunnen zeggen met wat zekerheid dat Montego de laatste Austin auto was, beëindigend meer dan 80 jaar van Austin productie, is het ongelukkig dat wij waarschijnlijk nooit de identiteit van laatste Austin zullen komen kennen om of Longbridge of Cowley te verlaten.
Ook was iets van een succesverhaal de 1989 geïntroduceerde diesel modellen. 2-liter dreef de o-Reeksen gebaseerde motor, die gezamenlijk door diesel specialisten Perkins en Rover wordt ontwikkeld, vier modellen Montego aan - twee zalen en twee landgoederen. De directe injectie diesel motor was aanvankelijk in de bestelwagen Maestro verschenen, maar de toevoeging van een turbo hief macht door 30% aan 80bhp en torsie op door 25% aan 116lb voet. Tezelfdertijd profiteerde Montego van zijn eerste belangrijke facelift met inbegrip van een nieuwe van het instrumentenpak en centrum console die een zachtere blik geeft aan het binnenland. Uiterlijk bereikte de auto een nieuw traliewerk gelijkend op dat op Rover 800 die van de tijd, vlotte achter lichte clusters het originele ribbed ontwerp en een nieuwe reeks ontwerpen vervangt die van de wielversiering de auto een modernere rand geven.

Toen BAe de Groep van de Zwerver aan BMW verkocht, was de reactie van Bernd Pischetsreider's bij het leren dat de nieuwe aanwinst BMWs nog Maestros en Montegos bouwde onvermijdelijk. Productie van Montego ging omhoog in Cowley tot eind 1994 verder toen, samen met Maestro, het werd beëindigd. De laatste vloten van zalen Montego gingen naar het Ministerie van Defensie. De laatste modellen beschikbaar aan het publiek waren de ooit populaire landgoederen van de Countryman. Zelfs in 1994 werden velen teleurgesteld door hun nalating.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



bron: The Maestro & Montego Owners Club
Laatst gewijzigd door Montego op di dec 23, 2003 4:52 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Sohey.. das nog eens een leuke lap text :)
Weet je wat nou het gekke is ... ondanks dat het een al wat gedateerde auto is is mijn mening dat die auto er nog steeds waanzinnig goed uitziet.

Toppie :)

Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
Tourer-VL

Montego

Bericht door Tourer-VL »

Inderdaad, prachtige wagen. :D

Ik heb er vele goede herinneringen aan (m'n pa heeft er zo'n 10 jaar een gehad en 'k heb er zelf ook nog een aantal keer met gereden.

:lol:


http://www.montegoweb.co.uk


Groetjes,


Kurt
Montego

Bericht door Montego »

MONTEGO
1.3 / 1.6

Afbeelding

THEY THINK EVEN MORE OF DRIVING THAN YOU DO
Stylish en goed uitgerust, met volledige wielversieringen, kijken een breder bodysideafgietsel, en de handvatten van de van het dekkleurtraliewerk en deur, Montego 1,3 en 1,6 nauwelijks als de leiders van de waaierprijs. De koplampen van het halogeen, de tweelingdeurspiegels en intermitterend vegen faccilityhulp af u om te zien en worden gezien, en een gelamineerde voorruit is standaard. Een afsluitbare klep van de brandstofvuller beveiligt de benzinetank, en u zult ook het twee-zeer belangrijke veiligheidssysteem waarderen; één sleutel stelt enkel de deuren en ontsteking in werking, die u de toestaan om bezittingen die weg in de handschoenendoos en de laars worden gesloten te verlaten wanneer vereist. Daar ook een verre laarsversie om u te laten de laars openen zonder het moeten de sleutels uit de ontsteking verwijderen.

Binnen dat grootmoedig aangepaste passagierscompartiment, zullen de niveaus van comfort u na de lastigste reis verfrist verlaten. De hogere voorveiligheidsgordelsteunen zijn regelbare hoogte om langere bestuurders te verzorgen, terwijl de voorzetels met hoofdterughoudendheid worden gepast. De zetels worden onder ogen gezien in bijgewerkte Sonar Marle en Duidelijk fluweel, en de deuren - die met handige stouwenbakken worden uitgerust - worden in orde gemaakt met de aanpassing van doektussenvoegsels.

De instrumenten omvatten een digitale klok, en bij nacht zijn de schakelaars, de kolomstelen en de verwarmercontroles allen gemakshalve verlicht. Montego 1,6 biedt ook een verlichte sigarenaansteker aan. De drukknopradio heeft nu tweeling dubbel-kegelsprekers voor betere prestaties, en een intern regelbare spiegel van de bestuurdersdeur, de onderdompelende achtermeningsspiegel en de verlichte handschoenendoos maken deel uit van de specificatie. De opties omvatten zwarte en clearcoat metaalverf en 1,6 modellen) macht-bijgewoonde leiding.

Het intelligente ontwerp gaat verder a great deal dan dit nochtans. Van het ogenblik u de ontstekingssleutel draait, denkt Montego over uw beste belangen. Gebruikend zijn microprocessor-controlled carburator om de benzine door fijne controle van de vernauwing, motor de nutteloze snelheid, en de brandstoflevering tijdens vertraging verder uit te rekken. Het resultaat, met Montego 1,3, bedraagt mpg 52,9 regelmatig 56 MPU. Met facultatieve de vijf-snelheid versnellingsbak, ontspruit de regelmatige 56 MPUECONOMIE verder omhoog de grafieken aan mpg 58,3.

Naast elektronische brandstofcontrole, heeft de motor van 1,6 Serie S een geprogrammeerd ontstekingssysteem dat een nauwkeurige controle van de motortiming in alle werkende omstandigheden geeft. De betere motorefficiency komt ten goede zowel aan economie als prestaties. Combineer dat met het gemak van 12 month/12,000 intervallen van de mijldienst, en u zult Montego een harde auto vinden en uiteindelijk moeilijk te verslaan.

Afbeelding

MONTEGO
1.6L / 2.0L

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ZAKEN - EN GENOEGEN
De sportieve stijl, dynamische prestaties - van twee het opwekken auto's die niet zo veel zoals kosten hun blikken stelt voor. De meer tijd brengt u aan de weg door, meer zult u van Montego 1.6L en nieuwe 2.0L. komen genieten en u bent zekere om het leeuwedeel van aandacht - in het bijzonder met two-tone verfbehandeling stylishly aan te trekken beschikbaar met een keus van zes eigentijdse kleuren teames met grijze lagere bodysides en een rood tussenvoegsel dat langs de bumpers en het bodysideafgietsel loopt.

Voor 1987, worden deze distinctieve blikken verbeterd door een glijdend/overhellend glas sunroof, met a louvred het scherm om het autobinnenland te warm te verhinderen wordend op hete dagen.

Binnen Montego L, zullen de hoge niveaus van materiaal meer dan een paar hoofden ook draaien. Wanneer u uw favoriete muziek op de buitengewone 3-band elektronische stereo radio/stereocassettespeler, met vier peakers en een voor/achtersaldocontrole speelt, zelfs zullen de meest routinezakenreizen een ongebruikelijk genoegen overnemen.

Bij het wiel, zult u een auto voor de onderscheidende bestuurder op maat gemaakt vinden. Standaard zal de vijf-snelheid versnellingsbak u elk ons van prestaties uit de krachtige 1,6 en 2,0 motoren laten halen, of cruise restfully langs de autosnelweg. De tweelingdeurspiegels zijn gemakshalve regelbaar van binnenuit de auto; en de controles omvatten een geprogrammeerde was/vegen faciliteit af, met veranderlijke intermitterende vertraging veeg af om variërende graden van motregen en wegnevel te verzorgen. Van de digitale klok aan de verre van de laarsversie en hoogte regelbare hogere veiligheidsgordelsteunen, is al materiaal u kon dit wensen voor bij uw vingertoppen.

De comfortabele zetels worden onder ogen gezien in tasteful Vlakte en tweed Moonstripe, met volledig beklede hoofdterughoudendheid in de voorzijde, en integrale hoofdterughoudendheid in het achtergedeelte. De stylish console van de toestelhefboom neemt een handig dienblad op, en de achterdeur in werking gestelde hoffelijkheidslichten geven een extra aanraking van gemak voor achterzetelpassagiers. U kunt aan deze uitvoerige specificatie toevoegen door, bijvoorbeeld, facultatieve 3-snelheid automatische transmissie, en macht-bijgewoonde leiding te kiezen.

Wanneer het over lastcapaciteit komt, zult u de veelzijdigheid van van de spleet achter 60/40 zetel waarderen. Bij de trekkracht van een lusje, kunnen de zalen van Montego L uit in een bestuurskamer op wielen, met een Desktopoppervlakte op de grotere sectie en de ruimte voor koffiekoppen op kleiner uitbroeden. De reusachtige 18,4 ku.vt.laars wordt in orde gemaakt met gevormde zijdekking, en met een laarslamp uitgerust.

De modellen van Montego L trekken ook meer dan een paar het bewonderen blikken met hun spirited prestaties aan. De krachtige zaal 2.0L kan u van 0-60 MPU onder 10 seconden binnen vervoeren, en heeft een potentiële hoogste snelheid van 108 MPU (waar permissable). Zowel zijn 1.6L als 2.0L ook opmerkelijk economisch, met de twee literzaal leverend mpg meer dan 50 bij regelmatig 56 MPU. Welke alle hulp om Montego één van de aantrekkelijkste bedrijfsvoorstellen op de weg vandaag te maken.


Materiaal
Two-tone verfoptie
5 snelheidsversnellingsbak
Onderzocht glas sunroof
Gespleten vouwende achterzetels
Elektronische stereo/radiocassette
Het rek van het dak (Estate)
De achter was/veegt af (Estate)

Afbeelding

ONE OF YOUR EASIER EXECUTIVE DECISIONS
Het uitvoerende vervoer met een hoogst distinctieve stijl, Montego 1.6HL en 2.0HL beveelt onmiddellijk aandacht. Hun gladde lijnen worden nu benadrukt door een van de dekkleurtraliewerk en deur handvatten, terwijl elegante coachline en het brons-gekleurde glas tot de prestigieuze verschijning bijdragen. Het centrale deursluiten is onder de nieuwe verbeteringen, samen met een onderzocht glas sunroof op de zalen. Two-tone verf eindigt in 6 kleurencombinaties is ook beschikbaar op slechts zalen.

Sumptuous zetels die met facings van de Vlakte en van het fluweel Chalkstripe en de ruggen en de grenzen van de doekzetel, samen met de luxe van een tapijt van de besnoeiingsstapel in orde worden gemaakt, helpen om tot de speciale atmosfeer van de modellen van HL te leiden Montego. Een stylish, gevormde deurversiering, met integrale deurbakken en armsteunen, is onder hun distinctieve eigenschappen, terwijl de veeleisendste passagiers gelukkig zullen zijn om een achterbank, met een vouw onderaan centrumarmsteun te nemen die leunstoelluxe in het achtergedeelte verstrekken. En wanneer de uitvoerende besluiten moeten in beweging worden genomen, klapt van de spleet achter 60/40 zetel neer om een keus van twee het werk oppervlakten een - of nuttige uitbreiding aan grootmoedige bootspace te geven.

Onder HL indrukwekkendste luxe van het model is de de 3-band stereo radiocassettespeler. De autostorefunctie helpt om radioontvangst op langere reizen te optimaliseren, terwijl het autoomgekeerde automatisch de andere kant van uw cassettes speelt. Maken de elektrisch in werking gestelde en verwarmde deurspiegels deel uit van de uitvoerige specificatie van HL, die ook een tachometer, de reostaat van de paneellamp omvat, en de geprogrammeerde was/met veranderlijke intermitterende vertraging afveegt afveegt. Voor beide modellen, omvatten de opties macht-bijgewoonde leiding en automatische transmissie.

Montego 1.6HL en 2.0HL elke aanbieding een dwingend mengsel van macht, verbetering en economie de 86PS motor van de Serie S (van DIN) kan de zaal van Montego 1.6HL van 0-60 in net iets meer dan 10,9 seconden nemen, keert nog een regelmatige consumptie van de 56 MPUBRANDSTOF van mpg meer dan 53 terug. Montego 2.0HL wordt gepast met geventileerde voorschijfremmen om zijn hoge prestatiespotentieel aan te vullen, dat de zaal aan 60 MPU in slechts 9,8 seconden, en op een hoogste snelheid van 108 MPU kan dragen. Maar toch is deze enthousiaste drijfmachine vrij verbazingwekkend frugal, met mpg meer dan 50 bij regelmatig 56 MPU. Welke het kiezen van uw model van HL Montego nog kon maken gemakkelijker dan zou u kunnen gedacht hebben.


Afbeelding

MONTEGO
Vanden Plas EFi

Afbeelding

IT'S TOUGH AT THE TOP
De opulent uitvoerende zaal in de waaier Montego leeft zijn beroemde naam met een mengsel van hand-bewerkte luxe en krachtige prestaties na die vergelijking tarten.

Het helder-beëindigde bonnetafgietsel, de de deurspiegels en zuigbuis, en het monogram VP in coachline en wielen kondigen de voorname stamboom van Vanden aan Plas. Een dia en een schuine stand onderzocht glas sunroof zijn onder de vele verbeteringen, samen met elektrisch in werking gestelde en verwarmde deurspiegels, en de was van de koplampmacht. Two-tone verf eindigt is ook beschikbaar. Legeer wegwielen en begeleidt 185/65 banden de scintilating prestaties van 2,0 brandstof-ingespoten de o-Reeksen motor.

De binnen, luxe van Vanden Plass is adembenemend. De zetelfacings van het leer leiden tot rarified atmosfeer van het uitvoerende vlaggeschip van Montego. Traditionele craftmanship gloeit in de opgepoetste houten deurtussenvoegsels, terwijl de technologie van vandaag een buitengewone 3-band elektronische stereo radio/stereocassettespeler van een geschikte auto omgekeerde faciliteit voorziet.

Vanden Plas cossets zijn passagiers met luxurious pluizig laken stapelt dekens op; die in de rug ontvangen speciale behandeling, met lichten van een de achtersigaren lichtere, achterdeur in werking gestelde hoffelijkheid en zakken van de zetel de achterkaart. De bestuurder van Vanden Plas heeft voor niets één van beiden, met macht-bijgewoond het sturen speciaal gemak om bij lage snelheden niet manouevring, nog gevend ontvankelijke terugkoppeling tijdens autosnelweg het kruisen. Het centrale deursluiten en de elektrische voor en achtervensters zijn twee meer van de vele luxe van Vanden Plas, terwijl u zwarte of clearcoat in werking gestelde metaalverf, elektrisch sunroof en automatische transmissie kunt kiezen zoals extra-kostenopties.


Materiaal

De zetelfacings van het leer
De optie van de twee toonverf
Elektrische achtervensters
De wielen van de legering
De machtswas van de koplamp
Zelf nivellerende achteropschorting (Estate)
Achter onder ogen ziende kindzetels (Estate)

Afbeelding

Afbeelding


MONTEGO
MG 2.0EFi & Turbo


Afbeelding

THE ONLY THING YOU WON'T HAVE IS AN EXCUSE FOR BEING LATE
HET ENIGE DING U NIET ZULT HEBBEN IS EEN VERONTSCHULDIGING VOOR LAAT HET ZIJN
U zult allen hebben u ooit op de manier van luxe wilde. Uitgerust met een geavanceerde nieuwe elektronische 3-band stem stereo radio/stereocassettespeler, vergt Mg Montego 2,0 EFi het spoeduur in zijn pas. Een glijdend/overhellend onderzocht glas sunroof is nu standaardmateriaal. Het centrale deursluiten beveiligt deuren en laars in een seconde; de duw van een knoop stelt de elektrische voorvensters in werking; en maken de elektrisch in werking gestelde en spiegels van de verwarmerdeur deel uit van het uitvoerige drijfmateriaal.

De zetels van de de sportenstijl van Mg hebben tasteful Marle Deco en Duidelijke fluweelfacings en met het rode door buizen leiden in orde gemaakt. Er is een ruig 3-3-spoke leer omrand leidingswiel, en de unieke instrumentatie van Mg kenmerkt een een tachometer, een digitale klok en reostaat van de paneellamp.

Elke duim een dynamisch en extrovert karakter, de sporten van Mg EFi een dekkleurtraliewerk, een weerspiegelend staartpaneel, en een rood tussenvoegsel van Mg dat langs bumpers en bodysideafgietsels wordt gevonden. Diepere voorspoiler en staartspoiler verbeteren de dynamica.

Gedreven door dicht-rantsoen een vijf-snelheid versnellingsbak, brandstof-ingespoten 2 liter zal de o-Reeksen motor in een zeer herinnering 8,9 tweede 0-60 keer draaien, een klasse die tweede sprint 7,3 van 30-50 in vierde slaat; en een hoogste snelheid van 116 MPU.

U zult blij zijn om te weten dat supercar niet aan mythe en legende is verzonden. In tegendeel, heeft Mg Montego Turbo een verse opwinding aan één van de grootste motoring legenden van allen gebracht, zijnd snelste productieMg bouw ooit.

Om behandeling en het roadholding te optimaliseren, heeft de Turbo opschorting, met een achter anti-roll staaf verbeterd. De wielen van de legering worden gepast - geschilderd wit op het vlaggeschip van Mg, de dramatisch gestileerde alle-witte Turbo - terwijl 190/65 banden tot de tenacious weggreep bijdraagt. De macht-bijgewoonde leiding geeft nauwkeurige en ontvankelijke controle, en de Turbo wordt gevormd voor een doel, met een diepe dam van de sectie voorlucht en brede lichaam gekleurde staartspoiler.

Turbo-laadt heeft het vermogen van 2,0 o-Reeksen de motor verzonden die tot 152PS (DIN) stijgt, ontwikkelt ontzagwekkende 169 pond. voet maximumtorsie bij 3500 t/min. Turbo-charger zelf is hoogst efficiënte, die intercooler met behulp van om de temperatuur van de lucht te verminderen die uit de compressor komt en een nog grotere verhoging te geven aan verbrandingsefficiency. De turbo macht komt progressief binnen regelmatig en, uit rond slechts 1000 t/min, en bedraagt dichtbij zijn piek onder 2000 t/min, dat untemperamental flexibiliteit zelfs in hoogste toestel geeft bij lage snelheden.

Het volmachtspotentieel is fenomenaal, gevend een 0-60 keer van 7,3 seconden, een hoogste snelheid van 126 MPU waar toelaatbaar; en een echt het stimuleren drijfervaring.

In luxe geen te daar het tegenhouden, met materiaal dat een dia en een schuine stand onderzocht glas sunroof, een hoogste kwaliteits in-car audiosysteem, en elektrische voor en achtervensters omvat. Het binnenland wordt prachtig benoemd, met sport-stijl die overmatig in Gebeeldhouwd fluweel en Duidelijk fluweel onder ogen worden gezien en langs aangevulde zetels - de velved deuromhulsels die - tot een atmosfeer discrete sportiness leiden. Zoals profiteert een drijfmachine voor de snellere toenemende stafmedewerker.



Afbeelding

Afbeelding

Cars, 1987 (Publication No. 3855
Laatst gewijzigd door Montego op ma dec 22, 2003 6:10 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Staat een rooie Montego bij ij in de buurt.
Vandeweek ff een flyertje onder z´n watervegers steken :D
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Montego

Bericht door Montego »

:P cool ben benieuwt 8)
Mini Power

Bericht door Mini Power »

Ook mooi!

Afbeelding
Montego

Bericht door Montego »

Toch wel jammer dat de Montego niet zo'n succes is geworden in europa :|
Het blijft leuk als ik er een zie rijden.
Je doet net of je elkaar niet ziet 8) en toch blijf je elkaar in halen om de auto beter te bekijken(yep inder :arrow: daad er bestaat er nog een) :)
Montego

Bericht door Montego »

boven staande items vertaald met :arrow: http://www.systranbox.com/systran/box :wink:
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Kickuh om heel die verhaallijn te lezen over de maestro en montego,Mn pa heeft jaren lang zulke wagens gehad de mg uitvoeringen dan eerst de maestro 2.0 t enm daarna de maestro 2.0 efi daarna de mointego's ook 2.o en 2.0 t Zal wel een keeer foto;s op zoeken(hij heeft btw nog complete werkplaatshandboeken liggenl, maar doet ze niet weg kamn er wel wat uit kopieren mocht iemand wat nodig hebben)
Lauretta

Bericht door Lauretta »

Gewoon super. Ik heb maar ff een Montego gehad, maar een heerlijke wagen was dat en o zo engels. Grappig is ook dat je de verlichting in het dashboard kon regelen, heb ik nooit bij een auto weer terug gezien. Inderdaad een gedateerde auto maar het blijft een plaatje
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Lauretta schreef:Grappig is ook dat je de verlichting in het dashboard kon regelen, heb ik nooit bij een auto weer terug gezien.
Had m'n Fiat Marea ook :mrgreen:.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
rover220GTi

Bericht door rover220GTi »

Bedoel je dat je kan regelen hoe ster de dashboard verlichting is? dit kan ik ook in m'n 220....wist niet dat dit vreemd was... :roll:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

de montego en de meastro (en ook de metro) blijven toch ondergewaarde auto's uit een duister tijdperk van de engelse auto industrie.
minibrm

Bericht door minibrm »

hallo

ik heb ooit een montego diesel gehad en qua mekaniek was die niet stuk te krijgen alleen de carroserie was een beetje roestgevoelig.

ik heb daar nog foto's van gemaakt op een zoekrally dat hij tot bijna aan de deurklinken in het water zat en nog starte hij perfekt alleen had ik toen een natte broek :lol: :lol:

grtjs

minibrm
8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

interessant stukje en mooie foto's. Deze modellen zijn voor de tijd dat ik Rover rijdt dus leuk om er wat meer over te weten te komen
Plaats reactie