"ritje"

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

"ritje"

Bericht door The Flying Dutchman »

Zojuist weer terug van een verfrissend 4 weken durend ritje van 5000 pijnloze Km's naar Spanje en terug. Terug 1350 Km in 10 uur inclusief tankstops! Laat de accepts maar komen :lol:
Weer terug in NL dacht mijn rechter deurhendel "nou doe je't verder zelf maar". Hij veert nog wel netjes terug maar enige aktie: "ho maar".
Zodra ik geacclimatiseerd ben zal ik hem opereren. het schijnt nogal vaak voor te komen dus ga ik op zoek naar een permanente oplossing en zodra die er is laat ik het weten.

Greetz,
Job.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Kijk eens op EBay, staan genoeg onderdelen voor een 800 te koop voor een grijpstuiver.
Misschien wat onderdelen die interessant voor je kunnen zijn:
deurslot rechts

linker deurhendel

remschijven achter
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Ja, klopt maar het gaat om de rechterhendel.
Maar waar het nog meer om gaat is dat dit schering en inslag schijnt te zijn bij de 800 en ik wil proberen een meer permanente reparatie te vinden zodat anderen hier weer profijt van kunnen hebben, dus sloop ik het zakie effe uit mekaar.
Is dit trouwens ook een probleem bij de andere modellen?

Job.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Bij de R100 schijnen ze ook nogal eens af te breken. is ook redelijk gammel mechanisme...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Ander type van klinken steken. Bvb Mazda MX5, Fiat Barchetta, een Alfa Romeo systeem of een klassieker (op een Brits merk :? ) Audi-klinken. Als je naar Essen gaat verkopen ze er sets van 2 voor (denk ik) 75€. Moet je dan wel nog laten plaatsen.

Je kan ook opteren om je klinken weg te werken (das illegaal in België, maar voor Nl weet ik t niet) en automatische opening voorzien (Leuk als je accu op is).

Cheers Pagan 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Nou.......nee maar!! Ik wil graag een beetje de boel de boel laten. En trouwens 't ding is nog 4-deurs ook nog, wat kost dat wel niet!!!
Met andere woorden 't moet uiteindelijk nog wel vaag ergens iets van een Rover hebben.

:wall:
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
rover220GTi

Bericht door rover220GTi »

Die van mijn passagiers deur is ook afgebroken, van binnen in. We hebben hem uit elkaar gehaald, en het stukje wat in twee delen was gebroken weer aan elkaar vast gemaakt door een kleine dunne metalen plaat erachter te schroeven, en dan wat crazy glue erover. Die gaat echt niet meer kapot, tenzij het ergans anders in het mechanisme is :roll:

Erik
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Welnu....dit is ergens anders in het mechanisme en het schijnt een standaard (althans voor de 800 Mk2) probleem te zijn.
In elk geval ga ik het kreng slopen en ik probeer een betere oplossing als de "superengineers" van Rover hebben bedacht te vinden. Zodra dat het geval is ; I'll be back.

;oP
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Plaats reactie